Fftjes op een ouwe kop zitten spelen met uitlaatpoorten
Oude uitlaatklepzitting
gefreesde uitlaatklepzitting
en ken je dit ding ?
Geplaatst: 27.02.2011 - 00:21
door B-lennium
Carburatie van de penta? Uitlaat spruitstuk is ook apart!
Geplaatst: 27.02.2011 - 01:52
door ferdy
Inderdaad, uitlaatspruitstuk lijkt trouwens net op een soort wapen
Het penta blok wordt direct gekoeld met zoetwater uit een meer :roll:
Alle cilinders komen op dezelfde ruimte uit, tevens is het spruitstuk watergekoeld.
Geplaatst: 28.02.2011 - 19:10
door ferdy
Inhoud is nu ~ 65 ml (incl A koppakking) dit komt neer op compressieverhouding van 1:8,7
Geplaatst: 28.02.2011 - 19:16
door B-lennium
leuk! dr op en gaan?
Geplaatst: 28.02.2011 - 22:11
door ferdy
B-lennium schreef:leuk! dr op en gaan?
cylinderkop moet ik nog ff voorzien van een nieuwe inlaatklep zitting en de kleppen slijpen maar ik verwacht dat het er binnen een paar weken op zit Zal ik nog lager gaan dan 1:8,7 ??
Geplaatst: 01.03.2011 - 00:49
door Boele
Hoe weet je dit zo zeker? Heb je ook de inhoud gemeten van de cilinder zelf? (Ik dacht dat de zuigers in bovenste dode punt namelijk nog een paar mm lager liggen dan het gietijzeren oppervlakte!?
Zou zonde zijn als je compressie ineens HEEL laag wordt..
Verder leuk om te volgen!
Geplaatst: 01.03.2011 - 10:29
door ferdy
Daar heb je inderdaad een punt! Gelukkig zat blokken staan om even te kijken
Geplaatst: 01.03.2011 - 17:06
door B-lennium
Niet lager gaan, anders hou je geen off-boost vermogen over. Ik rijd 8.7:1 met 0.7 bar boost op 98 zonder problemen, op gas kun je nog hoger. Met meer compressie is je spool ook beter.
Geplaatst: 01.03.2011 - 18:45
door ferdy
LPG Vapouriser Reducer SGI autogas KME AFC 285bhp 001
die moet ik hebben, ik merkte vorig jaar dat mn verdamper er toch moeite mee had.
Geplaatst: 01.03.2011 - 20:33
door B-lennium
Ik neem aan dat je eerst op benzine gaat rijden, en later pas op gas? Je kunt trouwens prima een extra verdamper bij schakelen hoor.
Hoe is het met je reset problemen?
Geplaatst: 01.03.2011 - 23:12
door ferdy
Ik ga op beide brandstoffen rijden, met de echte versie van tunerstudio is afstellen peunuts zoals je zelf ervaren hebt. Het zal wel even kritisch zijn om te kijken tot hoever mn huidige gasverdamper en injectoren gaan. Reset problemen zijn gelukkig helemaal over met de golf3 bobine + verdeler.
Geplaatst: 02.03.2011 - 09:32
door biadman
ziet er tof uit alemaal... maar wanneer kunnen we weer wat rijdende fimpjes van jullie verwachten?
Geplaatst: 02.03.2011 - 18:09
door B-lennium
Tja, rijden en filmen... over 2 weken?
Geplaatst: 02.03.2011 - 20:29
door Boele
Elandrun??
Geplaatst: 02.03.2011 - 20:58
door B-lennium
sideways all tha way , wanneer is dat? 4 april, ik denk dat dat wel gaat lukken. Ferdy?
Geplaatst: 02.03.2011 - 23:35
door Boele
Leuk! Dan kom ik hopelijk kijken met de 1800!
Geplaatst: 03.03.2011 - 14:00
door ferdy
Haha, ik zal kijken of het lukt ! In ieder geval vandaag de versnellingspook voorzien van een nieuw plastic glijlager, nu werken alle versnellingen weer :roll:
Geplaatst: 16.03.2011 - 21:49
door ferdy
huidige status! Cilinderkop uitlaatkanalen enigzins bijgefreesd voor een betere stroming om de klepgeleider. Kapotte inlaatzitting vervangen door een bus erin de persen. Tevens alle kleppen vervangen voor een setje uit een jonge penta kop.
Tevens koppakkingset besteld en 5 liter millers olie 20W50, de turbo lust het liefst 10W40 van redelijke kwaliteit. Verwacht dat de 20W50 niet direct een probleem gaat opleveren.
Geplaatst: 17.03.2011 - 19:49
door B-lennium
ik heb er nu 10W60 synthetische olie in zitten, werkt perfect! 4/5bar stationair koud, 1,5 bar stationair warm/heet (olie wordt 110+ graden bij flink blazen op de snelweg en dan stoppen)
Ik heb allerlei spook verhalen gehoort over synthetische olie en oude motoren, ik heb er geen probleemen mee.