Ervaringen V70 LE T4 MY12
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Hoe zie dat jij een 995 hebt en wat betekent dat?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
995 is de software versie van Sensus, is te zien in de instellingen van onder andere de navigatie en de autoinstellingen.Volvoman schreef:Hoe zie dat jij een 995 hebt en wat betekent dat?
momenteel is 997 de laatste versie, en deze bevat verbeteringen ten opzichte van de eerdere versies van Sensus. In mijn v60 zat 930 en die is nu updated naar 997.
sommige dingen zijn aangepast, zoals de respons op de knoppen, gaat nu veel sneller, het vastlopen is niet meer voorgekomen en MY POI is toegevoegd, voor eigen POI's zoals flitspalen. Zoeken door de IPOD is verbeterd met de mogelijkheid voor ingeven van letters, ook gaat scrollen sneller.
nadenkend over weer een Volvo: V90
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Knop indrukken waarmee je ook het volume regelt? Was bij m'n vorige V70 (2009) wel zo. Heb het nu nog niet geprobeerd.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
nee dan komt ie in mute (kort drukken) of schakelt ie alles uit (langer drukken)Volvoman schreef:Knop indrukken waarmee je ook het volume regelt? Was bij m'n vorige V70 (2009) wel zo. Heb het nu nog niet geprobeerd.
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 14:28
Ziet er knap uit met die velgen.
Moet nog een paar weken wachten (als het goed is tot week 38 ). Ook min of meer dezelfde en ook standaard velgen maar dan beige interieur.
Nu ik goed zit te lezen: eigenlijk helemaal anders, behalve het caspian blue
Moet nog een paar weken wachten (als het goed is tot week 38 ). Ook min of meer dezelfde en ook standaard velgen maar dan beige interieur.
Nu ik goed zit te lezen: eigenlijk helemaal anders, behalve het caspian blue

Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07.11.2008 - 12:48
Na in 2005 een V50 gereden te hebben ben ik nu na wat andere merken weer bij Volvo gekomen en wel een V70 LE T4.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de V70.
Eerder las ik al dat iemand problemen had om aan 185 km/u te komen.
Laatst in Duitsland even kort getest en 200 was redelijk te doen.
Gek genoeg voelt de volvo met 180PK een stuk minder krachtig aan dan mijn andere auto, een Audi A4 met een 163PK 1.8T motor.
Naast dat ik volop tevreden ben zijn er wel drie dingen die mij opvielen.
1. Soms als ik de auto start en gelijk achteruit rij valt het sensus systeem uit gevolgt door een herstart van het systeem. Maar even langs de dealer voor een update, ik zit nu op 993
2. Volgens de handleiding hoort er links naast de buitentemperatuur een schakelindicator te zitten. Bij mij is dit echter niet het geval. Heeft iemand anders hier ook dezelfde ervaring mee?
3. Het gemiddelde verbruik is bij mij nu 7.8L/100km bij een rustige rijstijl en relatief veel snelweg km's. Dit had ik toch wel zuiniger verwacht.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de V70.
Eerder las ik al dat iemand problemen had om aan 185 km/u te komen.
Laatst in Duitsland even kort getest en 200 was redelijk te doen.
Gek genoeg voelt de volvo met 180PK een stuk minder krachtig aan dan mijn andere auto, een Audi A4 met een 163PK 1.8T motor.
Naast dat ik volop tevreden ben zijn er wel drie dingen die mij opvielen.
1. Soms als ik de auto start en gelijk achteruit rij valt het sensus systeem uit gevolgt door een herstart van het systeem. Maar even langs de dealer voor een update, ik zit nu op 993
2. Volgens de handleiding hoort er links naast de buitentemperatuur een schakelindicator te zitten. Bij mij is dit echter niet het geval. Heeft iemand anders hier ook dezelfde ervaring mee?
3. Het gemiddelde verbruik is bij mij nu 7.8L/100km bij een rustige rijstijl en relatief veel snelweg km's. Dit had ik toch wel zuiniger verwacht.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7759
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Mooie combi, ferretje!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Houd die maar vast voor mij over 3 jaar
Prachtig!

Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
Ik deel de mening dat de 180pk soms lastig terug te vinden zijn als je relaxed rijdt met lage toerentallen, waar deze motor zich verder overigens prima voor leent want met de soepelheid zit het wel snor. Als je echter een keer flink doortrekt in de 2e of 3e versnelling (veel toeren maken) en naar de snelheidmeter kijkt, gaat het toch best vlot allemaal. De beleving is er alleen gewoon niet echt.Mini_Me schreef:Na in 2005 een V50 gereden te hebben ben ik nu na wat andere merken weer bij Volvo gekomen en wel een V70 LE T4.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de V70.
Eerder las ik al dat iemand problemen had om aan 185 km/u te komen.
Laatst in Duitsland even kort getest en 200 was redelijk te doen.
Gek genoeg voelt de volvo met 180PK een stuk minder krachtig aan dan mijn andere auto, een Audi A4 met een 163PK 1.8T motor.
Naast dat ik volop tevreden ben zijn er wel drie dingen die mij opvielen.
1. Soms als ik de auto start en gelijk achteruit rij valt het sensus systeem uit gevolgt door een herstart van het systeem. Maar even langs de dealer voor een update, ik zit nu op 993
2. Volgens de handleiding hoort er links naast de buitentemperatuur een schakelindicator te zitten. Bij mij is dit echter niet het geval. Heeft iemand anders hier ook dezelfde ervaring mee?
3. Het gemiddelde verbruik is bij mij nu 7.8L/100km bij een rustige rijstijl en relatief veel snelweg km's. Dit had ik toch wel zuiniger verwacht.
Schakelindicator heb ik ook niet, en de Sensus perikelen herken ik ook. Vorige week heeft mijn dealer het start/stopsysteem gelukkig weten te repareren (kan de auto nu weer vloeiend starten, erg fijn) en wilde toen ook Sensus updaten maar het is niet gelukt i.v.m. USB HUB. Ik houd die update tegoed en hoop dat het Sensus nog wat verder zal verbeteren.
Ik vind 7.8l/100km zeker niet slecht voor zo'n grote auto op benzine. Ik haalde zelf tot nu toe slechts 10l/100km (met nauwelijks stadsverkeer) maar ik vermoed dat de inmiddels opgeloste motorproblemen hier ook een rol speelden. Het verbruik lijkt de laatste dagen significant lager uit te vallen.
Die 185km/h beperking constatering kwam van mij. Na de laatste reparaties lijkt ook dit weer ok, er is meer vermogen voorhanden. Na enig aandringen heb ik nu 225km/h op de teller gezien in de 5e versnelling. In de 6e kan hij minder snel, dat is blijkbaar meer een overdrive. De auto ligt bij die snelheid nog stabiel op de weg, maar het verbruik is uiteraard extreem en het wordt dan ook te lawaaiig. In Duitsland is 170 a 180 een cruisesnelheid die wel langer vol te houden is.
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
Het defect waardoor mijn auto moeizaam startte was overigens te wijten aan een defecte positiesensor op het koppelingspedaal. Gelukkig lijkt het nu helemaal opgelost, ik ben nu niet meer 20 seconden bezig voordat de auto een keer gestart is maar een korte knopdruk volstaat.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25.07.2011 - 20:59
Op 15-7 de auto opgehaald, inmiddels 6.500 km achter de rug. Prima reiswagen, wel minder ruim dan de vorige (Renault Grand Espace), met name de (3) kinderen klagen.
Een paar kleine dingetjes vallen op: erg weinig bergruimte, kleine portiervakken, klein handschoenenvak, er is zelfs geen plekje voor de zonnebril!
Navigatie is even wennen, die neemt (in Frankrijk) soms wel erg kleine weggetjes. Bij Renault (= VDO), worden bij de keuze "Snel" de kleine weggetjes vermeden.
Vervelender is een irritante fluittoon bij het optrekken, dit treedt op rond de 1500 - 2000 toeren, meestal bij het opschakelen. Geen probleem op de snelweg (> 2000 toeren), wel op bochtige Franse weggetjes. Hiervoor zal ik maar even langs de dealer gaan.
Al met al geweldige wagen!
Een paar kleine dingetjes vallen op: erg weinig bergruimte, kleine portiervakken, klein handschoenenvak, er is zelfs geen plekje voor de zonnebril!
Navigatie is even wennen, die neemt (in Frankrijk) soms wel erg kleine weggetjes. Bij Renault (= VDO), worden bij de keuze "Snel" de kleine weggetjes vermeden.
Vervelender is een irritante fluittoon bij het optrekken, dit treedt op rond de 1500 - 2000 toeren, meestal bij het opschakelen. Geen probleem op de snelweg (> 2000 toeren), wel op bochtige Franse weggetjes. Hiervoor zal ik maar even langs de dealer gaan.
Al met al geweldige wagen!