iemand al vergelijk d5 185pk en nieuwe 215pk?

945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Jij weet allang wat het gaat worden... :D
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Haha dat denk ik ook, 535XD of allroad 3.0TDI 313pk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
xc-men
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
Locatie: Spanje en Brasil
Contacteer:

Lemmer, je kan ook overwegen een op maat Motor tuning te nemen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

De Duitse merken hebben gewoon surplusse aan vermogen.
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed, ben je op zoek naar snelheid(ik heb de indruk dat lemmer op zoek is naar snelheid)dan is BMW/Audi het merk..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

diesel01 schreef:De Duitse merken hebben gewoon surplusse aan vermogen.
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed
Dat gaat met een 520d ook hoor. :razz:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Nu scheelt het dat IK met beide auto's heb gereden en die 520d rijdt niet mijn V70 zoek tenzij het een bochtig parcours is.
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Bart Simpson zou zeggen; jammer dat hij zo lelijk is.. :)

Ik zit je maar een beetje te stangen... maar jij kan het hebben Tom. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hahaa zeker kan ik dat. :mrgreen:
Ik ben het soms met Bart eens, deze keer heeft hij ongelijk...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik heb zojuist de dubbeltest tussen de S80 D5 215pk en Jaguar XF 2.2D van vorige week gekocht op autoweek.nl, dit is wat men over de motor/transmissie zegt:

"De vijfcilinderdiesel
met twee turbo’s voelt geweldig krachtig
aan en dat zie je in de cijfers terug. De S80
is beduidend sneller dan de Jaguar, en dat
zal mede te maken hebben met de tweehonderd
kilogram minder massa die de
Volvo mee te zeulen heeft. We kregen de
Volvo ruim één seconde sneller op de
100 km/h dan de Jaguar en – dat is best
bijzonder
– bijna één hele tel sneller dan de
fabrieksopgave. Complimenten dus voor de aandrijflijn van de Volvo, al moeten we
daar wel bij aantekenen dat de zestrapsautomaat
duidelijk trager reageert dan de
transmissie van de Jaguar. Té traag,
eigenlijk. Anders dan de XF heeft de S80
geen stop-start systeem en hij draait bij
constante snelheid in de hoogste versnelling
aanmerkelijk meer toeren."


Speciaal voor lemmer nog een citaat over de onderstelaanpassingen aan de S80, al vertelt het artikel niet of er een Dynamic chassis is gemonteerd:

"Niettemin zal iemand die comfort boven
aan zijn prioriteitenlijstje
heeft staan, zich in
de S80 wellicht beter thuis voelen. Die is
net wat meer richting comfort afgestemd.
Het is nog iets stiller aan boord en er is
meer afstand met het wegdek. Het lijkt erop
dat Volvo de voortrein flink onder handen
heeft genomen. Die was voorheen nogal
week, waardoor de auto bij stevig sturen
nogal onzeker aanvoelde. Daar is nu geen
sprake meer van; de S80 duikt zelfverzekerd
de bochten in en is een stuk minder onderstuurd dan voorheen."


Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
Gebruikersavatar
chris_zweden
3rd Gear member
Berichten: 481
Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
Locatie: Karlstad

Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
Jag heeft een 8 traps automaat tov de 6 traps van volvo, dus dan zijn de toeren niet zo vreemd. Maar de volvo zal stukken sneller zijn in de tussensprint waar de jag 2 trapjes lager moet schakelen.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik heb de XF van voor de facelift ook gereden met de 211pk diesel die toen nog werd geleverd, die had nog een zesbak en ook die had een laag toerental.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Het heeft ook niks met een 6 of 8 bak te maken, de reden heb ik al eerder geschreven.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ook erg mooi die Jaguar...om over de XJ nog maar te zwijgen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

even resumerend, je wordt van 0-100 dus 1 seconde trager door een achtbak?
Volvo for life
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

De Jaguar heeft 25pk minder, maar 10 Nm én 200kg meer.. Dus zo raar is dat niet. De XF is een zwaar ondergewaardeerde auto, nog meer dan de S80, ik kan iedereen aanraden er eens in te gaan rijden. Tuurlijk is een S80 ruimer e.d., maar het is gewoon een hele bijzondere auto. En ik vind m buitengewoon fraai, al is een S80 meer ingetogen klasse.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Testverbruik Jag=8,2l versus 6,9l S80 .
En maar beweren dat de Volvos niet zuinig zijn.
Ik denk dat Volvo zijn uiterse best heeft gedaan,met deze 215pk versie,zowel kwa prestaties,verbruik,en zeker kwa motorloop.
Grtn
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

In het artikel staat ook dat de XF veel meer uitnodigt tot sportief rijden, dat beinvloedt zo'n testverbruik ook niet ten positieve. Dat de nieuwste D5 een geweldig blok is, wordt algemeen aangenomen.
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

diesel01 schreef:Haha dat denk ik ook, 535XD of allroad 3.0TDI 313pk.
nee nee nee geen auto met ringen op de motorkap!
Jongens ik weet het echt nog niet, ik zie die xc70 graag.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

diesel01 schreef:Nu scheelt het dat IK met beide auto's heb gereden en die 520d rijdt niet mijn V70 zoek tenzij het een bochtig parcours is.
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
je zegt het al, een 4 cilinder vergeljken met een d5.
Ik wil inderdaad meer een rijmachine dan een praktische auto, ben in het geval van mijn op maat getuned xc nog nooit los gereden door een 525 ( tot die verdomde betuttelingsbegrenser er een einde aan maakt).
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik zou zeggen ga gewoon rijden met een BMW, gaat je zeker niet tegenvallen.
De 520d waar ik mee gereden heb nodigd niet direct uit tot boenderen maar rijdt zeer strak en is erg stil, een 6cylinder zal het alleen maar beter maken.
En dat imago....uitzonderingen bevestigen de regel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”