
iemand al vergelijk d5 185pk en nieuwe 215pk?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Haha dat denk ik ook, 535XD of allroad 3.0TDI 313pk.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Lemmer, je kan ook overwegen een op maat Motor tuning te nemen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De Duitse merken hebben gewoon surplusse aan vermogen.
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed, ben je op zoek naar snelheid(ik heb de indruk dat lemmer op zoek is naar snelheid)dan is BMW/Audi het merk..
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed, ben je op zoek naar snelheid(ik heb de indruk dat lemmer op zoek is naar snelheid)dan is BMW/Audi het merk..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dat gaat met een 520d ook hoor. :razz:diesel01 schreef:De Duitse merken hebben gewoon surplusse aan vermogen.
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nu scheelt het dat IK met beide auto's heb gereden en die 520d rijdt niet mijn V70 zoek tenzij het een bochtig parcours is.
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hahaa zeker kan ik dat. :mrgreen:
Ik ben het soms met Bart eens, deze keer heeft hij ongelijk...
Ik ben het soms met Bart eens, deze keer heeft hij ongelijk...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik heb zojuist de dubbeltest tussen de S80 D5 215pk en Jaguar XF 2.2D van vorige week gekocht op autoweek.nl, dit is wat men over de motor/transmissie zegt:
"De vijfcilinderdiesel
met twee turbo’s voelt geweldig krachtig
aan en dat zie je in de cijfers terug. De S80
is beduidend sneller dan de Jaguar, en dat
zal mede te maken hebben met de tweehonderd
kilogram minder massa die de
Volvo mee te zeulen heeft. We kregen de
Volvo ruim één seconde sneller op de
100 km/h dan de Jaguar en – dat is best
bijzonder
– bijna één hele tel sneller dan de
fabrieksopgave. Complimenten dus voor de aandrijflijn van de Volvo, al moeten we
daar wel bij aantekenen dat de zestrapsautomaat
duidelijk trager reageert dan de
transmissie van de Jaguar. Té traag,
eigenlijk. Anders dan de XF heeft de S80
geen stop-start systeem en hij draait bij
constante snelheid in de hoogste versnelling
aanmerkelijk meer toeren."
Speciaal voor lemmer nog een citaat over de onderstelaanpassingen aan de S80, al vertelt het artikel niet of er een Dynamic chassis is gemonteerd:
"Niettemin zal iemand die comfort boven
aan zijn prioriteitenlijstje
heeft staan, zich in
de S80 wellicht beter thuis voelen. Die is
net wat meer richting comfort afgestemd.
Het is nog iets stiller aan boord en er is
meer afstand met het wegdek. Het lijkt erop
dat Volvo de voortrein flink onder handen
heeft genomen. Die was voorheen nogal
week, waardoor de auto bij stevig sturen
nogal onzeker aanvoelde. Daar is nu geen
sprake meer van; de S80 duikt zelfverzekerd
de bochten in en is een stuk minder onderstuurd dan voorheen."
Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
"De vijfcilinderdiesel
met twee turbo’s voelt geweldig krachtig
aan en dat zie je in de cijfers terug. De S80
is beduidend sneller dan de Jaguar, en dat
zal mede te maken hebben met de tweehonderd
kilogram minder massa die de
Volvo mee te zeulen heeft. We kregen de
Volvo ruim één seconde sneller op de
100 km/h dan de Jaguar en – dat is best
bijzonder
– bijna één hele tel sneller dan de
fabrieksopgave. Complimenten dus voor de aandrijflijn van de Volvo, al moeten we
daar wel bij aantekenen dat de zestrapsautomaat
duidelijk trager reageert dan de
transmissie van de Jaguar. Té traag,
eigenlijk. Anders dan de XF heeft de S80
geen stop-start systeem en hij draait bij
constante snelheid in de hoogste versnelling
aanmerkelijk meer toeren."
Speciaal voor lemmer nog een citaat over de onderstelaanpassingen aan de S80, al vertelt het artikel niet of er een Dynamic chassis is gemonteerd:
"Niettemin zal iemand die comfort boven
aan zijn prioriteitenlijstje
heeft staan, zich in
de S80 wellicht beter thuis voelen. Die is
net wat meer richting comfort afgestemd.
Het is nog iets stiller aan boord en er is
meer afstand met het wegdek. Het lijkt erop
dat Volvo de voortrein flink onder handen
heeft genomen. Die was voorheen nogal
week, waardoor de auto bij stevig sturen
nogal onzeker aanvoelde. Daar is nu geen
sprake meer van; de S80 duikt zelfverzekerd
de bochten in en is een stuk minder onderstuurd dan voorheen."
Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Jag heeft een 8 traps automaat tov de 6 traps van volvo, dus dan zijn de toeren niet zo vreemd. Maar de volvo zal stukken sneller zijn in de tussensprint waar de jag 2 trapjes lager moet schakelen.Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ook erg mooi die Jaguar...om over de XJ nog maar te zwijgen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
even resumerend, je wordt van 0-100 dus 1 seconde trager door een achtbak?
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
De Jaguar heeft 25pk minder, maar 10 Nm én 200kg meer.. Dus zo raar is dat niet. De XF is een zwaar ondergewaardeerde auto, nog meer dan de S80, ik kan iedereen aanraden er eens in te gaan rijden. Tuurlijk is een S80 ruimer e.d., maar het is gewoon een hele bijzondere auto. En ik vind m buitengewoon fraai, al is een S80 meer ingetogen klasse.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
nee nee nee geen auto met ringen op de motorkap!diesel01 schreef:Haha dat denk ik ook, 535XD of allroad 3.0TDI 313pk.
Jongens ik weet het echt nog niet, ik zie die xc70 graag.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
je zegt het al, een 4 cilinder vergeljken met een d5.diesel01 schreef:Nu scheelt het dat IK met beide auto's heb gereden en die 520d rijdt niet mijn V70 zoek tenzij het een bochtig parcours is.
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
Ik wil inderdaad meer een rijmachine dan een praktische auto, ben in het geval van mijn op maat getuned xc nog nooit los gereden door een 525 ( tot die verdomde betuttelingsbegrenser er een einde aan maakt).
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zou zeggen ga gewoon rijden met een BMW, gaat je zeker niet tegenvallen.
De 520d waar ik mee gereden heb nodigd niet direct uit tot boenderen maar rijdt zeer strak en is erg stil, een 6cylinder zal het alleen maar beter maken.
En dat imago....uitzonderingen bevestigen de regel.
De 520d waar ik mee gereden heb nodigd niet direct uit tot boenderen maar rijdt zeer strak en is erg stil, een 6cylinder zal het alleen maar beter maken.
En dat imago....uitzonderingen bevestigen de regel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]