Pagina 10 van 12
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:01
door 945i
Jij weet allang wat het gaat worden...

Geplaatst: 25.09.2011 - 12:10
door diesel01
Haha dat denk ik ook, 535XD of allroad 3.0TDI 313pk.
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:11
door xc-men
Lemmer, je kan ook overwegen een op maat Motor tuning te nemen.
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:20
door diesel01
De Duitse merken hebben gewoon surplusse aan vermogen.
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed, ben je op zoek naar snelheid(ik heb de indruk dat lemmer op zoek is naar snelheid)dan is BMW/Audi het merk..
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:35
door 945i
diesel01 schreef:De Duitse merken hebben gewoon surplusse aan vermogen.
Vorge week een Duitse meneer in een nieuwe 535d die zo onbeschoft hard bij mij weg reed
Dat gaat met een 520d ook hoor. :razz:
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:43
door diesel01
Nu scheelt het dat IK met beide auto's heb gereden en die 520d rijdt niet mijn V70 zoek tenzij het een bochtig parcours is.
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:51
door 945i
Bart Simpson zou zeggen; jammer dat hij zo lelijk is..
Ik zit je maar een beetje te stangen... maar jij kan het hebben Tom. 
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:55
door diesel01
Hahaa zeker kan ik dat. :mrgreen:
Ik ben het soms met Bart eens, deze keer heeft hij ongelijk...
Geplaatst: 25.09.2011 - 14:07
door Thom
Ik heb zojuist de dubbeltest tussen de S80 D5 215pk en Jaguar XF 2.2D van vorige week gekocht op autoweek.nl, dit is wat men over de motor/transmissie zegt:
"De vijfcilinderdiesel
met twee turbo’s voelt geweldig krachtig
aan en dat zie je in de cijfers terug. De S80
is beduidend sneller dan de Jaguar, en dat
zal mede te maken hebben met de tweehonderd
kilogram minder massa die de
Volvo mee te zeulen heeft. We kregen de
Volvo ruim één seconde sneller op de
100 km/h dan de Jaguar en – dat is best
bijzonder
– bijna één hele tel sneller dan de
fabrieksopgave. Complimenten dus voor de aandrijflijn van de Volvo, al moeten we
daar wel bij aantekenen dat de zestrapsautomaat
duidelijk trager reageert dan de
transmissie van de Jaguar. Té traag,
eigenlijk. Anders dan de XF heeft de S80
geen stop-start systeem en hij draait bij
constante snelheid in de hoogste versnelling
aanmerkelijk meer toeren."
Speciaal voor lemmer nog een citaat over de onderstelaanpassingen aan de S80, al vertelt het artikel niet of er een Dynamic chassis is gemonteerd:
"Niettemin zal iemand die comfort boven
aan zijn prioriteitenlijstje
heeft staan, zich in
de S80 wellicht beter thuis voelen. Die is
net wat meer richting comfort afgestemd.
Het is nog iets stiller aan boord en er is
meer afstand met het wegdek. Het lijkt erop
dat Volvo de voortrein flink onder handen
heeft genomen. Die was voorheen nogal
week, waardoor de auto bij stevig sturen
nogal onzeker aanvoelde. Daar is nu geen
sprake meer van; de S80 duikt zelfverzekerd
de bochten in en is een stuk minder onderstuurd dan voorheen."
Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
Geplaatst: 25.09.2011 - 14:44
door chris_zweden
Nog even wat techniek: de Jag rijdt 120km/u met 1.600 r/pm, de S80 D5 met 2.200 r/pm. Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!
Jag heeft een 8 traps automaat tov de 6 traps van volvo, dus dan zijn de toeren niet zo vreemd. Maar de volvo zal stukken sneller zijn in de tussensprint waar de jag 2 trapjes lager moet schakelen.
Geplaatst: 25.09.2011 - 15:16
door Thom
Ik heb de XF van voor de facelift ook gereden met de 211pk diesel die toen nog werd geleverd, die had nog een zesbak en ook die had een laag toerental.
Geplaatst: 25.09.2011 - 15:21
door 945i
Het heeft ook niks met een 6 of 8 bak te maken, de reden heb ik al eerder geschreven.
Geplaatst: 25.09.2011 - 15:52
door diesel01
Ook erg mooi die Jaguar...om over de XJ nog maar te zwijgen.
Geplaatst: 25.09.2011 - 15:54
door bart simpson
even resumerend, je wordt van 0-100 dus 1 seconde trager door een achtbak?
Geplaatst: 25.09.2011 - 16:55
door Thom
De Jaguar heeft 25pk minder, maar 10 Nm én 200kg meer.. Dus zo raar is dat niet. De XF is een zwaar ondergewaardeerde auto, nog meer dan de S80, ik kan iedereen aanraden er eens in te gaan rijden. Tuurlijk is een S80 ruimer e.d., maar het is gewoon een hele bijzondere auto. En ik vind m buitengewoon fraai, al is een S80 meer ingetogen klasse.
Geplaatst: 25.09.2011 - 17:49
door eddy3
Testverbruik Jag=8,2l versus 6,9l S80 .
En maar beweren dat de Volvos niet zuinig zijn.
Ik denk dat Volvo zijn uiterse best heeft gedaan,met deze 215pk versie,zowel kwa prestaties,verbruik,en zeker kwa motorloop.
Grtn
Geplaatst: 25.09.2011 - 18:12
door Thom
In het artikel staat ook dat de XF veel meer uitnodigt tot sportief rijden, dat beinvloedt zo'n testverbruik ook niet ten positieve. Dat de nieuwste D5 een geweldig blok is, wordt algemeen aangenomen.
Geplaatst: 25.09.2011 - 21:42
door lemmer
diesel01 schreef:Haha dat denk ik ook, 535XD of allroad 3.0TDI 313pk.
nee nee nee geen auto met ringen op de motorkap!
Jongens ik weet het echt nog niet, ik zie die xc70 graag.
Geplaatst: 25.09.2011 - 21:47
door lemmer
diesel01 schreef:Nu scheelt het dat IK met beide auto's heb gereden en die 520d rijdt niet mijn V70 zoek tenzij het een bochtig parcours is.
En op voorhand, NEE weg gaan niet de proef op de som nemen met mijn V70.
Dat BMW het met minder brandstof, geluid en met meer souplesse doet ben ik helemaal met je eens en is een grote +..
je zegt het al, een 4 cilinder vergeljken met een d5.
Ik wil inderdaad meer een rijmachine dan een praktische auto, ben in het geval van mijn op maat getuned xc nog nooit los gereden door een 525 ( tot die verdomde betuttelingsbegrenser er een einde aan maakt).
Geplaatst: 25.09.2011 - 22:57
door diesel01
Ik zou zeggen ga gewoon rijden met een BMW, gaat je zeker niet tegenvallen.
De 520d waar ik mee gereden heb nodigd niet direct uit tot boenderen maar rijdt zeer strak en is erg stil, een 6cylinder zal het alleen maar beter maken.
En dat imago....uitzonderingen bevestigen de regel.