Pagina 10 van 13

Geplaatst: 29.10.2013 - 17:46
door JeroenSpock
Vast wel. Neem jij je laptop mee? Zou je die anders voor mij willen meenemen want mijn Vida werkt niet helemaal lekker.
Voor de standkachel moet er een kabelboom van achter naar voor door de auto, en onderweg komen er wat draadjes uit die ergens op moeten. Ik denk dat jij beter weet dan ik waar die aansluitingen zitten.
Hoeft niet aangesloten te worden die dag, maar ik wil graag weten waar die dingen zitten.
In de Webasto handleiding staan afkortingen als HG, GW, AEM (die ik niet heb), CEM, REM en ECM.

Geplaatst: 29.10.2013 - 17:52
door M@rcel
Ja gaat me nu al van mijn werk houden? ;)

Staat er iets in die handleiding over het niet hebben van een AEM?

Geplaatst: 29.10.2013 - 18:14
door Laguna-S60
Pfff, je blijft bezig zo Jeroen :D

Geplaatst: 29.10.2013 - 21:00
door JeroenSpock
Ach mag toch pas 1 januari weer werken dus je moet wat te doen hebben he :P

Marcel, dat zie ik zo niet staan.

Geplaatst: 29.10.2013 - 21:06
door Laguna-S60
Heb ook nog wel wat putjes aan de R als je je verveelt ;) :P

Geplaatst: 29.10.2013 - 21:07
door JeroenSpock
Kom hem morgen wel halen goed?

Geplaatst: 29.10.2013 - 21:08
door Laguna-S60
Krijgen we dan je D5 wel als leenauto ? :lol:

Geplaatst: 29.10.2013 - 21:29
door M@rcel
JeroenSpock schreef:Marcel, dat zie ik zo niet staan.
Kopietje?

Geplaatst: 29.10.2013 - 22:31
door JeroenSpock
Laguna-S60 schreef:Krijgen we dan je D5 wel als leenauto ? :lol:
Als je vader overweg kan met snelle auto's ;)

Marcel, het is een klein boekwerk. Maar zal eens kijken wat ik kan doen. Heb hier geen scanner, dus morgen.

Geplaatst: 29.10.2013 - 22:32
door M@rcel
JeroenSpock schreef:Marcel, het is een klein boekwerk. Maar zal eens kijken wat ik kan doen. Heb hier geen scanner, dus morgen.
Het lijkt me handig ter voorbereiding.

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:00
door JeroenSpock

Geplaatst: 30.10.2013 - 21:13
door M@rcel
Goeiedag... :shock:

Je hebt geen AEM (en wilt die ook niet?). de kunst is nu om vast te stellen of de hele kabelwinkel naar achteren kan vervallen. Ik zal eens een gaatje in mijn tijdsschema proberen te vinden om alles rustig door te lezen.

Geplaatst: 01.11.2013 - 11:29
door FrankS60
JeroenSpock schreef:Hey Frank! Waar was je? lang niet actief op het forum...
Die bagger komt van het grasmatje op de A28 haha, zit zelfs gras tussen één band en de velg.

Ben langzaam aan wat aan het rondkijken voor een andere/nieuwe intercooler.

Nogal druk met andere dingen! Maar nu het weer slechter weer wordt zit ik meer binnen :wink: :lol:

Heb je je intercooler al voorzichtig schoon gespoten om te zien waar het vandaan komt? Misschien is er nog wel wat aan te repareren, tijdelijk of permanent.

Geplaatst: 01.11.2013 - 14:23
door JeroenSpock
Op de laatste serie foto's zie je 2 blauwe doekje op de grond vol met harde olie, dat was alles wat ik gedaan had. En een beetje schoon vegen met een doekje.
Zal de bumper er even voor weg halen en voorzichtig beginnen met de tuinslang, kijken wat er over blijft.

Geplaatst: 01.11.2013 - 18:09
door FrankS60
Busje of 2 remmenreiniger wil ook nog wel goed helpen. El cheapo van de Action desnoods.

Geplaatst: 02.11.2013 - 17:33
door JeroenSpock
Anderhalf busje remmenreiniger, een uur of 5 en een bruiloft van de buren verder, zijn de drie koelers weer mooi schoon van onderen.
Wat me nog opviel is dat de condensor van de airco een flinke klap heeft gehad, alsof er mee tegen een stoeprand aan is gereden. Heb ook nog even een waterpas onder de koelers gehouden, alle 3 recht.
Met een zaklamp tussen de koelers door kijkend kon ik zien dat de radiator schoon is, de intercooler wat oliesporen heeft maar vooral de condensor is zwart van de olie. Zit daar olie in? En wat voor kleur heeft freon?

Geplaatst: 02.11.2013 - 18:02
door Mart van der Steeg
JeroenSpock schreef: En wat voor kleur heeft freon?
Freon is niet te zien, daarom wordt er door de garage een fluorescerend middel aan toegevoegd om lekkage op te sporen.

Geplaatst: 02.11.2013 - 18:07
door V70/2.4D/2003
En daar ben je dan weer een UV lamp en één of andere bril voor nodig om te zien of die meuk naar buitenkomt.......door een gat wat we ook wel "lek" noemen.

Geplaatst: 02.11.2013 - 18:12
door Mart van der Steeg
en afpersen, niet zijnde geld afhandig maken.....

Geplaatst: 02.11.2013 - 18:18
door V70/2.4D/2003
...om daarna dan dus te kunnen constateren dat het niveau te laag is (wat dus komt door dat gat wat we lek noemen) en je aldus jezelf genoodzaakt ziet tot een radicale verwijdering van de condensor waarbij het uiteindelijke en ultieme doel zal deze te vervangen door een geheel nieuwe.
Voor die feitelijke constatering dat het ding lek is ben je dus die bril en UV lamp nodig. Maar dat werkt dan alleen, of heeft feitelijk alleen maar nut, als er fluor in het spul zit. Anders zie je het gat, wat we lek noemen, dus niet mbv de bril en UV lamp. Snap oe wel?