V60 PIH - Verbruikscijfers/rijstrategie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
- Locatie: Langedijk (Alkmaar)
Weet niet of ik hier goed zit maar is er al iemand is die zij pih heeft laten kietelen door polestar? Of dat van plan is!!!
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
Certificaat 20##
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
weer zo'n 0% proleet die niets met het milieu opheeft
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
- Locatie: Langedijk (Alkmaar)
Als jullie het over mij hebben. Mijn over buurman heeft v70 d5 polestar en die loopt zuiniger dusss. Daar gaat het mij om. 285pk is al veel te veel maar volvo kiest niet voor niks hoog vermogen.
PIH. Cristal White Alle Lines (behalve winter) Alu dak rails, Sportstoelen.
Certificaat 20##
Certificaat 20##
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
Idd: moe wordt je er van......en dan te bedenken dat er meer dan 10.000 van dit soort postings zijn.....over (internet)vervuiling gesprokenP-V60 schreef:bart simpson schreef:weer zo'n 0% proleet die niets met het milieu opheeft
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18.09.2012 - 08:32
Het gaat om de reactie op jouw vraag, prima vraag en vragen staat immers vrij
. Die is overigens wel eens vaker gesteld, maar misschien dat de situatie nu anders is. Ik vind het wel genoeg zowel de zuinigheid en de paardjes aan boord. Liever meer toeters en bellen 


2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14.06.2013 - 17:12
- Locatie: Langedijk (Alkmaar)
Nee wel de stoel/achterbank en stuur verwarming aanzetten vd winter. Sorry ik vraag gewoon wat. Plakken jullie de power knop ook af?pih60 schreef:Idd: moe wordt je er van......en dan te bedenken dat er meer dan 10.000 van dit soort postings zijn.....over (internet)vervuiling gesprokenP-V60 schreef:bart simpson schreef:weer zo'n 0% proleet die niets met het milieu opheeft
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
IK begrijp jou wel, maar jij begrijpt mij niet. Ik reageer in ieder geval op de reactie van BS. En om dan gelijk maar op jouw vraag te antwoorden: ik heb daar ook naar gekeken, maar de kosten wegen niet op tegen de baten. Ik gebruik de diesel zo weinig dat:
- de diesel zuiniger zou worden dat geen zoden aan de dijk zet
- als er meer pk komen die dus ook maar sporadisch ingezet zullen worden
Om weer een verhaal te hebben op een verjaardag is het wel handig en leuk....
- de diesel zuiniger zou worden dat geen zoden aan de dijk zet
- als er meer pk komen die dus ook maar sporadisch ingezet zullen worden
Om weer een verhaal te hebben op een verjaardag is het wel handig en leuk....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
antwoord op de vraag, nee er is niemand die zijn PIH door Polestar heeft laten kietelen want er is geen polestar tuning voor de PHEV. Ik verwacht ook niet dat Polestar een tuning gaat aanbieden als het een tuning is waar de de auto zuiniger van wordt dan zou het standaard zijn en extra vermogen tja ga eens met de auto rijden jij krijgt het niet op het asfalt dus zinloos.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
rittenregistratie uit VOC gedownload naar Excel. Dit werkt eenvoudig: selecteer alle ritten en verstuur die middels de daarvoor bestemde knop. Automatisch verschijnt e.e.a. dan in je mailbox.
Even een paar belangrijke punten:
- de ritten worden in de VOC-app maximaal 40 dagen bewaard; dus 1 maal per maand downloaden
- op mijn macbook-pro heb ik wat problemen met openen want als ik de excel file in de mail wil openen ziet de Mac de file als een Logix Express bestand :shock: :shock: :shock: en moet ik wat zaken negeren etc.
- af en toe wordt een rit om 1 of andere duistere reden niet gelogd
, die kan je zien doordat de beginstand van een rit niet aansluit bij de eindstand van de rit ervoor. Ik heb nu 213 ritten gereden en dit is een keer of 8 voorgekomen. Nu kon ik ze reproduceren, ook qua gebruik, omdat ik die ritten meerdere keren gereden heb.
Je krijgt per rit een bult met gegevens waarmee je met draaitabellen en zo heel veel conclusies kan terkken.
Enfin: ik kom nu tot de volgende beperkte conclusies:
aantal ritten: 213
totaal gebruikte diesel: 211,5 ltr
totale afstand: 6950 km
gemiddeld verbruik diesel: 3,04 ltr/100 km
totaal gebruik kwh: 933,4 kwh
totaal geregenereerde kwh 194,8 kwh
gem. gebruik kwh 13,4 kw/100 km
gem. regeneratie: 2,8 kw/100 km
aantal ritten zonder gebruik diesel: 58,2%
mijn ritten zijn als volgt verdeeld:
0-10 km 24%
10-25 km 45%
25-100 km 25%
100-200 km 9%
200-500 km 2%
Resumerend:
kosten per km bij een dieselprijs van 1,128 excl btw en een kwh prijs van 0,231 excl BTW (prijs obv eneco openbaar laden)
= 211,5 x 1,128 +738,6 x 0,231 = 5,89 cent/km
waarvan dus de kosten aan diesel zijn: 3,43 cent/km
waarvan dus de kosten aan stroom zijn 2,46 cent/km
Zo, dat is ook weer gedeeld; nu tijd voor een ritje op de Ducati met een verbruik van 10 lt/100km en een C02 uitstoot van heel veul om de kop leeg te maken en alles weer in het juiste perspectief te kunnen plaatsen.....
Even een paar belangrijke punten:
- de ritten worden in de VOC-app maximaal 40 dagen bewaard; dus 1 maal per maand downloaden
- op mijn macbook-pro heb ik wat problemen met openen want als ik de excel file in de mail wil openen ziet de Mac de file als een Logix Express bestand :shock: :shock: :shock: en moet ik wat zaken negeren etc.
- af en toe wordt een rit om 1 of andere duistere reden niet gelogd


Je krijgt per rit een bult met gegevens waarmee je met draaitabellen en zo heel veel conclusies kan terkken.
Enfin: ik kom nu tot de volgende beperkte conclusies:
aantal ritten: 213
totaal gebruikte diesel: 211,5 ltr
totale afstand: 6950 km
gemiddeld verbruik diesel: 3,04 ltr/100 km
totaal gebruik kwh: 933,4 kwh
totaal geregenereerde kwh 194,8 kwh
gem. gebruik kwh 13,4 kw/100 km
gem. regeneratie: 2,8 kw/100 km
aantal ritten zonder gebruik diesel: 58,2%
mijn ritten zijn als volgt verdeeld:
0-10 km 24%
10-25 km 45%
25-100 km 25%
100-200 km 9%
200-500 km 2%
Resumerend:
kosten per km bij een dieselprijs van 1,128 excl btw en een kwh prijs van 0,231 excl BTW (prijs obv eneco openbaar laden)
= 211,5 x 1,128 +738,6 x 0,231 = 5,89 cent/km
waarvan dus de kosten aan diesel zijn: 3,43 cent/km
waarvan dus de kosten aan stroom zijn 2,46 cent/km
Zo, dat is ook weer gedeeld; nu tijd voor een ritje op de Ducati met een verbruik van 10 lt/100km en een C02 uitstoot van heel veul om de kop leeg te maken en alles weer in het juiste perspectief te kunnen plaatsen.....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
PIH60 als je het de electra omrekend naar diesel equivalenten op basis van kostprijs dan kom je op 1 op 20,6 ! (heb ik 0,22 €/kWh en 1,40 €/l voor de diesel aangehouden, beide zijn dan incl BTW prijzen).
Een prachtig verbruik zeker gezien de grote hoeveelheid korte ritten. Veel plezier op de Duc
Een prachtig verbruik zeker gezien de grote hoeveelheid korte ritten. Veel plezier op de Duc
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Mooie analyse. Thx.pih60 schreef:rittenregistratie uit VOC gedownload naar Excel. Dit werkt eenvoudig: selecteer alle ritten en verstuur die middels de daarvoor bestemde knop. Automatisch verschijnt e.e.a. dan in je mailbox.
Even een paar belangrijke punten:
- de ritten worden in de VOC-app maximaal 40 dagen bewaard; dus 1 maal per maand downloaden
- op mijn macbook-pro heb ik wat problemen met openen want als ik de excel file in de mail wil openen ziet de Mac de file als een Logix Express bestand :shock: :shock: :shock: en moet ik wat zaken negeren etc.
- af en toe wordt een rit om 1 of andere duistere reden niet gelogd![]()
, die kan je zien doordat de beginstand van een rit niet aansluit bij de eindstand van de rit ervoor. Ik heb nu 213 ritten gereden en dit is een keer of 8 voorgekomen. Nu kon ik ze reproduceren, ook qua gebruik, omdat ik die ritten meerdere keren gereden heb.
Je krijgt per rit een bult met gegevens waarmee je met draaitabellen en zo heel veel conclusies kan terkken.
Enfin: ik kom nu tot de volgende beperkte conclusies:
aantal ritten: 213
totaal gebruikte diesel: 211,5 ltr
totale afstand: 6950 km
gemiddeld verbruik diesel: 3,04 ltr/100 km
totaal gebruik kwh: 933,4 kwh
totaal geregenereerde kwh 194,8 kwh
gem. gebruik kwh 13,4 kw/100 km
gem. regeneratie: 2,8 kw/100 km
aantal ritten zonder gebruik diesel: 58,2%
mijn ritten zijn als volgt verdeeld:
0-10 km 24%
10-25 km 45%
25-100 km 25%
100-200 km 9%
200-500 km 2%
Resumerend:
kosten per km bij een dieselprijs van 1,128 excl btw en een kwh prijs van 0,231 excl BTW (prijs obv eneco openbaar laden)
= 211,5 x 1,128 +738,6 x 0,231 = 5,89 cent/km
waarvan dus de kosten aan diesel zijn: 3,43 cent/km
waarvan dus de kosten aan stroom zijn 2,46 cent/km
Zo, dat is ook weer gedeeld; nu tijd voor een ritje op de Ducati met een verbruik van 10 lt/100km en een C02 uitstoot van heel veul om de kop leeg te maken en alles weer in het juiste perspectief te kunnen plaatsen.....
Blijf me verbazen over de regeneratie van de auto. In een eerdere post werd al duidelijk dat op korte ritten het wel 20% kan zijn.
Als ik de gemelde cijfertjes een beetje volg, kom je zo'n 3,5 km ver met 1 kwh. In jouw cijfers haalt de auto dus zo'n 10% van de gereden km terug. Da's echt veel. Toyota haalt geen 3% in z'n hybrides. Knap hoor.
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Goed voor het gemiddeldepih60 schreef:
Zo, dat is ook weer gedeeld; nu tijd voor een ritje op de Ducati met een verbruik van 10 lt/100km en een C02 uitstoot van heel veul om de kop leeg te maken en alles weer in het juiste perspectief te kunnen plaatsen.....
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Onzin. Natuurlijk kan je het energiecontract wel op zakelijk zetten. Wat niet mag is de energie die je privé gebruikt zakelijk aftrekken. Dus alleen het laden van de auto op de zaak laten en de rest van de energierekening doorbelasten aan prive.v60pih schreef: Helaas... Als je huis tot het privevermogen behoort kan de installatie niet op zakelijk.
Dat klopt helaas. De panelen worden onderdeel van je huis, en dus automatisch privevermogen.Zonnepanelen op je privedak tbv zakelijk laden mag ook niet. De zonnepanelen behoren dan ook tot het privevermogen....
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik vind het een beetje raar om mijn complete energiecontract op zakelijk te zetten terwijl 80 % van de energie prive is en de installatie prive is. Ik declareer de verbruikte kWh's aan mijn bedrijf en trek de BTW af. Het contract omzetten om voor 20 % een juiste naam op de BTW factuur te hebben is naar mijn overtuiging slechts een rituele dans. Moch de fiscus me hierop aan willen pakken dan moeten ze dat maar doen naar mijn stellige overtuiging handel in te goeder trouw en naar de geest van de wet ik kan me niet voorstellen dat een inspecteur daar een issue van zal maken. Het BTW deel zal ook beperkt zijn tot zo'n € 200,= max.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
De geest van de wet (en de letter trouwens ook) is vrij duidelijk over het terugvorderen van betaalde BTW (voorbelasting). Dat kan alleen als je vrijgesteld bent van het betalen van BTW. Als particulier ben je dat niet. Een bedrijf kan geen BTW terugvorderen die door een particulier betaald is. Dat zou een mooie boel worden.
Maar het bedrag en dus het financiële risico is inderdaad klein. Ik vond het een kleine moeite om het contract op de zaak te zetten.
Maar het bedrag en dus het financiële risico is inderdaad klein. Ik vond het een kleine moeite om het contract op de zaak te zetten.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het gaat om betalingen die een privepersoon doet voor of namens het bedrijf, alsof er nooit BTW wordt teruggevorderd op bedragen die werknemers als zakelijke kosten declareren die ze hebben voorgeschoten, strikt formeel kan de fiscus daar moeilijk over doen ik heb dat nog nooit meegemaakt maar heb er ook nog nooit misbruik van gemaakt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Gister iets geks meegemaakt. Auto ging zich zelf laden op snelweg. Save knop misschien aan, maar dat was niet zo. Save aan/uitzetten had geen effect. Hij stopte pas als ik 20 km kon rijden op de accu. Heb hem een tijdje niet kunnen opladen, is het misschien zo dat ie af en toe opgeladen moet zijn?
Heel apart iig
Heel apart iig
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57
klopt, was mij ook opgevallen; ik begin dus altijd in pure en op lange ritten wordt dat vanzelf hybride. Op de snelweg loopt dan de accu langzaam weer op. Het lijkt er dus op dat hij in de hybride stand ook af en toe wat energie "afroomt" naar de accu. Dat verklaart misschien ook wel het relatief hoge regeneratie volume.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Sorry maar ik snap je bericht niet.Samura schreef: ...]
Jij kan ook de factuur laten lopen via de tankpas (of lease bedrijf), dwz dat de tussen meter zichtbaar maken en koppelen aan de tankpas waardoor de vergoeding wordt aan je betaald en deze met btw aan je bedrijf gefactureerd.
Probleem opgelost