Voorlopig geen gekraak meer bij optrekken, remmen, drempels, …
Kraakjes en rammels in het interieur
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dit lijkt voor mij de oplossing.

Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
-
- 4th Gear member
Is dit de oplossing van je Dealer? Ziet er amateuristisch uit maar als het helpt ! Die plakband rond de deurdrangers hadden ze die niet kunnen vervangen door andere deurvangers? Ben vandaag ook op onderzoek gegaan naar de bevestiging van die zwarte plastieken opzet stukken! Achter de vensterrubber zitten 3 schroeven waarmee het op de deur bevestigd is maar de constructie is niet stabiel tussen de 3 schroeven zit een holte waardoor de plastiek nog kan bewegen ! Heb die ruimte opgevuld en nu maar effe wachten kijken wa t hett doet.
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Jep, oplossing door de dealer. Als het blijft werken, mag het blijven van mij. 

Swedish Designer Drugs…
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
echt netjes is dat toch niet...
Bij mij kwamen er andere deurvangers in.
Bij mij kwamen er andere deurvangers in.
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
@Chrisito, de deurvangers waren bij mij ook al vervangen. Of dat hebben ze me toch verteld.
Maar dat heeft geen oplossing gebracht, dit dus wel.
Maar dat heeft geen oplossing gebracht, dit dus wel.
Laatst gewijzigd door Denief op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Swedish Designer Drugs…
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bij mij is het er al terug een beetje, de tape zal waarschijnlijk al iets platter zijn, en dus minder effect hebben.
Swedish Designer Drugs…
-
- 4th Gear member
de deuren gaan te ver naar binnen . deuren opnieuw laten afstellen kan mss ook helpen. bij mij is het maar aan een zijde . andere kant gaan de deuren niet zo diep maar dat zie je vanbuiten dat de passing niet mooi vlak loopt met de carroserie. maar aan die zijde heb ik geen gekraak.
-
- 4th Gear member
Vraagje; als je de deurpanelen achter wil wegnemen, moet volgens mij eerst dat kleine, driehoekige afdekkapje in de hoek van het raam weg. Hoe krijg ik dat los zonder het af te breken?
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
-
- 4th Gear member
Eerst al de torc schroeven uit het paneel draaien 2 voor en 1 op zijkant dan paneel licht Omhoog trekken . Dat kapje gewoon uittrekken zit met 2 pinnetjes vast in gaatjes. Gaat niet stuk wel kan het zijn dat er wat speling op komt maar beetje tape doet wonderen.
- D2
- 3rd Gear member
Bij mijn auto is bij beide portieren de bekleding onder handen genomen ivm resonanties (extra vilt geplaatst geloof ik, onderandere). De rechter portierbekleding trilde al toen ik de auto net had, bij toerentallen rond de 2000/min. Aangezien dat een zeer gangbaar toerental is bij snelwegrijden, was dat natuurlijk rete-irritant. Heeft de dealer in twee keer opgelost. De linker portierbekleding heb ik heel recent laten nakijken, de lage tonen gingen iets teveel aan de haal met de bekleding naar mijn smaak. Volgens mij had de dealer een standaardinstructie voor het oplossen hiervan, het is nu dan ook goeddeels weg.
Daarnaast zit er een vreselijk irritante rammel in het dashboardkastje. Bij nader onderzoek bleek dit slecht te verhelpen door het hele ding te vervangen, dat gaat dus binnenkort gebeuren. De auto is net uit de garantie, maar ik ga ervan uit dat dit daar nog onder valt.
Om op de vraag van Thunder te reageren: Ja, volgens mij kraakt mijn bestuurdersstoel ook, maar valt het mij niet genoeg op ivm alle andere rammels.
Al met al ben ik erg blij met de auto en ook de verschillende Volvo-dealers die ik al heb mogen bezoeken. Alleen die rammels... Ik snap dat een dieseltje wat meer vibraties genereert waardoor rammels wellicht iets eerder voorkomen, maar toch, de civic hybrid die ik hiervoor reed had totaal geen last van al dit soort fratsen, ook niet met 150.000 km op de teller.
Daarnaast zit er een vreselijk irritante rammel in het dashboardkastje. Bij nader onderzoek bleek dit slecht te verhelpen door het hele ding te vervangen, dat gaat dus binnenkort gebeuren. De auto is net uit de garantie, maar ik ga ervan uit dat dit daar nog onder valt.
Om op de vraag van Thunder te reageren: Ja, volgens mij kraakt mijn bestuurdersstoel ook, maar valt het mij niet genoeg op ivm alle andere rammels.
Al met al ben ik erg blij met de auto en ook de verschillende Volvo-dealers die ik al heb mogen bezoeken. Alleen die rammels... Ik snap dat een dieseltje wat meer vibraties genereert waardoor rammels wellicht iets eerder voorkomen, maar toch, de civic hybrid die ik hiervoor reed had totaal geen last van al dit soort fratsen, ook niet met 150.000 km op de teller.
Laatst gewijzigd door D2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper