Na 10.000km met mijn V40 T3 Momentum begin ik mij soms toch te ergeren aan de kraakjes en rammels in het interieur.
Bij het op of afrijden of oneffen wegdek, kraakt de stijl tussen voor en achterdeur.
Die stijl bestaat uit 2 delen, en heb de indruk dat het daaraan ligt.
Op kassei baan begint er soms iets te rammelen in het dashboard,
ter hoogte van het stuur.
Bij het wisselen van de bumpers met het lakprobleem had ik gevraagd aan de dealer naar deze issues te kijken,
en dat hebben ze ook gedaan (vertelde ze), maar een oplossing heeft dit niet geboden.
Nog mensen die dit herkennen, en al oplossingen hebben?
Kraakjes en rammels in het interieur
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
- D2
- 3rd Gear member
Dit komt mij wel bekend voor ja. Bij verkeersdrempels en dergelijke is er bij mijn auto ook links en rechts wel wat gekraak, alsof de carrosserie tordeert. Het lijkt ook bij mij in de interieurbekleding van de B-stijl te zitten.
Een rammel in het dashboard heb ik echter niet.
Een rammel in het dashboard heb ik echter niet.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 3rd Gear member
Hier ook. Het het volgende (gehad):
- Rammel in portier links achteren
- Rammel in portier links voor
- Krakende middenconsole
- Metaalachtig geluid rechts achteren
- Resonerend dashboardkastje
- Rammel in portier links achteren
- Rammel in portier links voor
- Krakende middenconsole
- Metaalachtig geluid rechts achteren
- Resonerend dashboardkastje
Mijn V40: D2 Summum
-
- 1st Gear member
Ik heb een rammel/kraak geluid in het middenpaneel waar de leeslampjes in zitten. Zal eens letten op de B-stijl, daar heb ik nog niks gehoord. Binnenkort voor een beurt dus hoop dat ze er wat aan kunnen doen...
Volvo V40 D2 R-design Plus line - Business Pack Pro - Verlichtingspack - Titanium Grey - Lease
- HakanC
- 3rd Gear member
Hier na 60.000 km niks aan de hand..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- HakanC
- 3rd Gear member
Vaak onderweg naar werk gewoon BNR op radio aanMork schreef:Premium Sound lolHier na 60.000 km niks aan de hand..

V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mooie omschrijving van wat ik ook ervaar.D2 schreef:Dit komt mij wel bekend voor ja. Bij verkeersdrempels en dergelijke is er bij mijn auto ook links en rechts wel wat gekraak, alsof de carrosserie tordeert. Het lijkt ook bij mij in de interieurbekleding van de B-stijl te zitten.
Al aan de garage gemeld?
Swedish Designer Drugs…
- twcoolen
- 3rd Gear member
Staat bij mij bovenaan het lijstje van puntjes voor de grote beurt.
- Serieuze trilling linksvoor bij de raambediening van de deur.
- Trilling in de B-stijl aan de passagierszijde.
Het ligt niet aan de gordel of iets dergelijks. Dat heb ik reeds kunnen uitsluiten.
- Serieuze trilling linksvoor bij de raambediening van de deur.
- Trilling in de B-stijl aan de passagierszijde.
Het ligt niet aan de gordel of iets dergelijks. Dat heb ik reeds kunnen uitsluiten.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- patvdberg
- 2nd Gear member
- dashboardkastje, dit is de bediening.. hand erop of spanning erop is weg,
- deur bestuurder kraakt en rubbers hoor je (idd verkeersheuvels),
- rechtsachter een soort metalen resonantie bij hogere snelheden,
- en de deurpanelen met sommige muziek rv. en la.
- deur bestuurder kraakt en rubbers hoor je (idd verkeersheuvels),
- rechtsachter een soort metalen resonantie bij hogere snelheden,
- en de deurpanelen met sommige muziek rv. en la.
V40 MY14 - D2 R-Design | Business pack pro | Winterline | Keyless Start |
-
- 3rd Gear member
Ik zit inmiddels op 85k met de V40 en heb (nog) nergens last van.
In het begin had ik wel een fluittoon bij ~50km/u maar dit is opgelost door de rubbers van de bestuurdersportier te vervangen.
In het begin had ik wel een fluittoon bij ~50km/u maar dit is opgelost door de rubbers van de bestuurdersportier te vervangen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
-
- 4th Gear member
Ik kan de ervaring van Denief onderschrijven. Als je schuin een oprit oprijdt, dus met een wiel eerst, dan hoor je de plastic panelen achter in de auto wringen en een beetje kraken. Dit doet vermoeden dat de carrosserie enigszins tordeert. De Golf van mijn vrouw heeft hier geen last van. Eenmaal onderweg is alles prima.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Exact wat ik bedoel.Cavallino schreef:Ik kan de ervaring van Denief onderschrijven. Als je schuin een oprit oprijdt, dus met een wiel eerst, dan hoor je de plastic panelen achter in de auto wringen en een beetje kraken.
Swedish Designer Drugs…
- Phacoid
- 3rd Gear member
Kun je hier een toelichting bij geven? Was het enkel op 50km/u of was het vanaf 50km/u? Meer fluitende windgeruis? Dit is het enige dat ik ondervind bij de mijne, vanaf een bepaalde snelheid een fluittoon aan de bestuurdersdeur.Timmy schreef:Ik zit inmiddels op 85k met de V40 en heb (nog) nergens last van.
-
- 3rd Gear member
Alleen bij ~50 km/u een fluittoon. Als ik een andere snelheid aanhield was de fluittoon weer net zo snel weg als dat deze kwam.Phacoid schreef:Kun je hier een toelichting bij geven? Was het enkel op 50km/u of was het vanaf 50km/u? Meer fluitende windgeruis? Dit is het enige dat ik ondervind bij de mijne, vanaf een bepaalde snelheid een fluittoon aan de bestuurdersdeur.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
-
- 2nd Gear member
'k Heb ook last van gekraak en gerammel in het interieur. Het meest irritante is het gerammel in het dashboard, alsof er een connector van een kabel ergens tegen rammelt.
Het is eigenlijk het enige waar ik niet tevreden van ben in mijn Volvo, en eigenlijk vind ik het zelfs een ernstig gebrek.
Meer zelfs, het feit dat ik dit sinds het begin heb gemeld aan de garage, en er nog steeds geen oplossing is, doet ook afbreuk aan de anderzijds wel vriendelijke en correcte service.
Volvo, dit mag je niet toelaten, zeker niet als je met de grote jongens (Audi, BMW en Mercedes) wil meespelen!
Het is eigenlijk het enige waar ik niet tevreden van ben in mijn Volvo, en eigenlijk vind ik het zelfs een ernstig gebrek.
Meer zelfs, het feit dat ik dit sinds het begin heb gemeld aan de garage, en er nog steeds geen oplossing is, doet ook afbreuk aan de anderzijds wel vriendelijke en correcte service.
Volvo, dit mag je niet toelaten, zeker niet als je met de grote jongens (Audi, BMW en Mercedes) wil meespelen!
-
- 4th Gear member
Het wringende/krakende geluid alsof de carrosserie tordeert, heb ik ook gehad in mijn V60. Aan de dealer doorgegeven en zij hebben het snel opgelost. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar volgens mij hebben ze de deurrubbers ingevet. Geluid is daarna niet meer teruggekomen.
Ik heb pas 3.500km met de V40 gereden, dus ik vind het niet meer dan normaal dat ik nog geen rammeltjes en kraakjes heb :
Ik heb pas 3.500km met de V40 gereden, dus ik vind het niet meer dan normaal dat ik nog geen rammeltjes en kraakjes heb :
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II
Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
- Agnax
- 2nd Gear member
Met krap 1600 km op de teller heb ik inmiddels last van een resonerend paneel in het rechter voorportier. Het eerste punt voor de 20k beurt staat dus al genoteerd.
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Volvo V40 D2 R Design
Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De beschrijving van het probleem klinkt gelijkend.Soepkop schreef:Het wringende/krakende geluid alsof de carrosserie tordeert, heb ik ook gehad in mijn V60. Aan de dealer doorgegeven en zij hebben het snel opgelost. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar volgens mij hebben ze de deurrubbers ingevet. Geluid is daarna niet meer teruggekomen.
Ik ondervind het nu zelf bij het optrekken.
Swedish Designer Drugs…
-
- 4th Gear member
Mijn auto doet dat vanaf het begin al een beetje. Invetten van rubbers klinkt als een makkelijk toepasbare oplossing, zal de siliconenspray eens ter hand nemen. Hopelijk werkt dat.Soepkop schreef: Ik heb pas 3.500km met de V40 gereden, dus ik vind het niet meer dan normaal dat ik nog geen rammeltjes en kraakjes heb :
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Volvo C30 1.8 Sport