38kg is niet veel voor een Berner, maar ze ziet er in ieder geval goed en gezond uit.
Gisteren middag zijn we op plaats van bestemming aangekomen, Savignac-Ledrier in de Dordogne.
We hebben de reis in twee dagen gedaan, met een tussenstop ergens halverwege. Omdat ik in de zen- cq vakantiemodus zit en vanwege de dakkoffer, heb ik het rustig aan gedaan en het grootste deel van de reis niet harder dan 120km/ uur gereden.
Wat is de V70 toch een heerlijke reisauto
De cruisecontrol op 120, maar als het moet, dan het gaspedaal wat dieper intrappen en hij gaat als een speer je mede weggebruikers voorbij. Vooral bij het invoegen vind ik het wel fijn om wat extra pk's/koppel te hebben.
Het laatste stuk moesten we veel binnendoor wegen nemen, met een paar steile hellingen. Hier heb ik af en toe manueel geschakeld, al was dit meer voor de fun dan dat het echt noodzakelijk was. De automaat doet gewoon goed zijn werk. Tijdens de rit was het overal zo'n 35C, maar de airco deed perfect z'n werk. Wat voor ons heel belangrijk is, is dat de koude lucht ook tot in de kofferbak reikt, zodat de hond ook verkoeling heeft. En dat deed de airco perfect. Waar we in de V50 de luchtroosters in de deursteilen voor de achterpassagiers misten, hebben we we nu in de V70 heel veel plezier van deze dingen, althans de hond dan. Bij het openen van de kofferbak, voelde je gewoon de koelere lucht in de kofferruimte.
De auto is nog redelijk schoon, maar de dakkoffer heeft aardig wat moorden op z'n geweten

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.