Pagina 10 van 13
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 20.04.2018 - 09:59
door V70/2.4D/2003
Is de riem heel Gert Jan? Als er ook maar een stukje mist, dan zit dat in de distributie. Trek voor de zekerheid de kappen er even af en controleer of er niets in de distributie zit.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 20.04.2018 - 16:48
door kuupertie
De riem was gesmolten. Onmogelijk te controleren dus.
Ik zal de boel eens een keer loshalen.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 20.04.2018 - 23:41
door JosW
V70/2.4D/2003 schreef:
Is de riem heel Gert Jan? Als er ook maar een stukje mist, dan zit dat in de distributie. Trek voor de zekerheid de kappen er even af en controleer of er niets in de distributie zit.
Als dat zo zou zijn dan was het kwaad allang geschied.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 08:06
door V70/2.4D/2003
Duurde bij mij 5 maanden. Bleek dus een stukje riem in de distributie te zitten.
Gevolg: dat stukje werd gepakt door de riem, distributie versprong 2 tandjes, cilinderkop naar de "je weet wel", auto bijna 2 maanden op de brug en ettelijke duizenden euro armer.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 09:06
door kuupertie
Nieuwe compressor is overigens ook niet voor niets

Mijn auto is geen duizenden euros meer waard. 2009 en 315dkm !
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 13:12
door Blade
Prijzig inderdaad, ik gok €360 incl?
Anders rima belletje aan wagen?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 14:30
door edraket
Denk dat je veel goedkoper een compressor kunt vinden. Zoek eens in dld. Gok ergens tussen de 200-250.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 18:02
door Msuidgeest
Volvo heeft toch een ruilsysteem met bepaalde onderdelen?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 19:44
door kuupertie
Nieuw 420 ex ex
Ben op zoek naar een sloper 100 - 150 euro
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 19:54
door edraket
Nee geen gebruikte doen hoor! Heb jij een 185 of 205 pk versie?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 21.04.2018 - 19:58
door edraket
Deze voor de 185 pk versie:
https://www.daparto.de/Teilenummernsuch ... peId=19917
Kunt ook kiezen voor Nissens, Hella of Valeo. Zijn allemaal goed.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 22.04.2018 - 08:28
door kuupertie
185. Waarom niet gebruikt ?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 22.04.2018 - 09:28
door V70/2.4D/2003
Omdat het risico dat hij vast slaat navenant groot is. Nieuwe er op, die hebben niet de fratsen van de oude serie.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 22.04.2018 - 14:33
door JosW
V70/2.4D/2003 schreef:
Omdat het risico dat hij vast slaat navenant groot is. Nieuwe er op, die hebben niet de fratsen van de oude serie.
Helemaal mee eens. Zo'n vitaal onderdeel koop je gewoon nieuw. De meerkosten wegen niet op tegen het risico dat je loopt met een gebruikte. En inderdaad, de nieuwe die je nu koopt heeft een modificatie ondergaan waardoor de malheur van een paar forummers tot het verleden behoort. Ik weet even niet of die modificatie door alle partijen is doorgevoerd. Zekerheidshalve dan maar origineel Volvo (of identiek waar toevallig geen "Volvo" op staat).
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 24.04.2018 - 14:32
door edraket
Zie wel dat de pompen behoorlijk duurder zijn geworden. Zou dat door de modificatie komen?
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 25.04.2018 - 07:02
door kuupertie
Vandaag komt die van Rima. Ik ben eigenwijs.
Vitaal vind ik ze niet werkelijk...en ik geloof al helemaal niet dat alle aangeboden pompen dezelfde modificatie hebben ondergaan. Ik geloof ook niet dat alle pompen het zelfde probleem hebben, dat zou heel toevallig zijn.
Mijn sleutelmaat gaf wel aan dat ze erg laag hangen bij Volvo.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 25.04.2018 - 08:06
door Blade
Eigenwijs is ook wijs.
Succes met de reparatie.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 25.04.2018 - 22:21
door DB200
Zie wel dat de pompen behoorlijk duurder zijn geworden. Zou dat door de modificatie komen?
Neen.
Aangezien op nieuwe autoverkoop weinig meer wordt verdiend en de onderhoudsintervallen flink zijn opgerekt, moet het geld op een andere manier binnenkomen, namelijk via onderdelen. Daarnaast is Volvo nu premium, vergelijkbaar met de ABM uit Duitsland, en daar horen dan ook premium prijzen bij.
Ik herinner mij dat ik voor een telefooncradle in de A4 ooit eens 130 euris moest neerleggen. Ik vond dat wel heul veul geld voor een stukje plastic dat in Azië voor minder dan 10 euro wordt gemaakt. Waarop de receptionist (met aardappel in de keel) zegt: "Maar meneer, u rijdt wel een Audi hoor".
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.04.2018 - 07:32
door V480-S60
Dat was in 1994 ook al het geval bij Volkswagen.
Maar zonder enige gekheid. Ik heb ook meegemaakt dat vergelijkbare onderdelen voor een Japans merk duurder waren dan voor bijvoorbeeld Volvo en Audi.
Re: Inktzwarte vrijdag
Geplaatst: 26.04.2018 - 15:19
door edraket
DB200 schreef:
Zie wel dat de pompen behoorlijk duurder zijn geworden. Zou dat door de modificatie komen?
Neen.
Aangezien op nieuwe autoverkoop weinig meer wordt verdiend en de onderhoudsintervallen flink zijn opgerekt, moet het geld op een andere manier binnenkomen, namelijk via onderdelen. Daarnaast is Volvo nu premium, vergelijkbaar met de ABM uit Duitsland, en daar horen dan ook premium prijzen bij.
Ik herinner mij dat ik voor een telefooncradle in de A4 ooit eens 130 euris moest neerleggen. Ik vond dat wel heul veul geld voor een stukje plastic dat in Azië voor minder dan 10 euro wordt gemaakt. Waarop de receptionist (met aardappel in de keel) zegt: "Maar meneer, u rijdt wel een Audi hoor".
Ik doelde op de aftermarket pompen, niet origineel Volvo. 2 jaar geleden waren de pompen beduidend goedkoper.