Dan heeft de M6 niet teruggeschakeld denk ik.
Tis niet anders denk ik of hij wilde je niet zoekrijden.
In de autovisie staan wel eens de tijden van 0-200 km/h.
Kijk maar eens.
Eric
Nieuw en twijfel tussen S60 T6 recharge en T8 recharge
-
- 2nd Gear member
@EVO500. Dat herken ik wel.. Relaxed rijden is echt fijn. Ga steeds over de zeik als ik PA gebruik en de auto telkens zo hard accelereert als iemand voor mij bv terug naar rechts gaat, dat de benzine-motor aanspringt, terwijl ik dan bv maar van 95km/h naar 110km/h versnel..
Die ervaring met een M6 heb ik niet, maar heb 2 weken geleden wel achter een M3 gereden en daar bleef ik redelijk bij in de buurt. Ik kan niet inschatten hoe erg hij zijn best deed, want ik heb niet het gevoel alsof ik van 100 naar 200 km/h nou zo verschrikkelijk hard ga..
Dus blij als die Dragy binnen is, kan ik eens wat gaan testen. Ik heb echt geen idee van de resultaten. Als een snelle Golf veel sneller zou zijn, zou me dat eigenlijk niks verbazen en van de andere kant had ik dus ook het idee dat ik die M3 redelijk bijhield. En ik vergeet ook niet dat tot 185km/h die B4 ook gewoon achter mij bleef zitten..
Die ervaring met een M6 heb ik niet, maar heb 2 weken geleden wel achter een M3 gereden en daar bleef ik redelijk bij in de buurt. Ik kan niet inschatten hoe erg hij zijn best deed, want ik heb niet het gevoel alsof ik van 100 naar 200 km/h nou zo verschrikkelijk hard ga..
Dus blij als die Dragy binnen is, kan ik eens wat gaan testen. Ik heb echt geen idee van de resultaten. Als een snelle Golf veel sneller zou zijn, zou me dat eigenlijk niks verbazen en van de andere kant had ik dus ook het idee dat ik die M3 redelijk bijhield. En ik vergeet ook niet dat tot 185km/h die B4 ook gewoon achter mij bleef zitten..
“When in doubt, flat out.” Collin McRae
-
- 4th Gear member
Dat geldt voor mij ook hoor. Natuurlijk, als je bijvoorbeeld even snel ergens voorbij moet ofzo en je geeft gas en de auto schiet vooruit is heerlijk. Net als af en toe bij een verkeerslicht als er een GTI naast je staat te revven maar verder rij ik super relaxed in de auto. En dat wordt ook nog eens beloond omdat het verbruik omlaag gaat. Mijn directeur zei laatst; "ah, jij hebt een plugin voor de lage bijtelling!". Toen ik hem vertelde dat mijn gemiddeld verbruik 4,0l/100km is was hij echt stom verbaasd.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- EVO500
- 4th Gear member
Betrof X6 M competition, geen M6 competition. Was niet correct wat ik schreef.erichendri schreef: ↑29.03.2022 - 21:49 Dan heeft de M6 niet teruggeschakeld denk ik.
Tis niet anders denk ik of hij wilde je niet zoekrijden.
Heb even op dragy leaderbord gekeken (is wel leuke feature waar je je data kunt uploaden) naar vergelijkbare en kom helaas alleen getunede (Gpower) X6 van Autotopnl tegen met 770pk helaas.
De data uploaden ze naar Leaderboard en kun je de gegevens bekijken die hun gemeten hebben.
Deze zat op 11,3s op 1/4mile (197km/uur) Zal ongetuned op 12,5 zitten schat ik?
Zelf heb ik 13,3 (171km/uur) een half jaar terug een keer gemeten maar had de auto pas 10k gereden, ben wel benieuwd of dit beter of slechter is geworden overigens.
Als je dan in de slipstream rijdt achter zo'n hoge auto, trek je die 8 tienden wel bij. Gezien het van 80 naar 180 ging worden deze verschillen nog kleiner op hogere snelheid.
Denk dan wel dat deze voluit reed. Zeker de verbaasde reactie nadien, gezien hij eigenlijk een Porsche Taycan aan het uitdagen was en ik toevallig juist weer achter hem weer reed

Zijn eigenlijk dingen die ik niet of zelden nog doe. Bekeuringen zijn niet mals in België. Is leuk om in het begin een indruk te krijgen van de prestatie. Nu is het soms als er irritante bestuurders zijn, maar ook dat geloof ik vaak wel.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Omega 3000-24V EVO500
- EVO500
- 4th Gear member
Ja, doe je het nog beter als ik

Omega 3000-24V EVO500
Omega 3000-24V EVO500
- EVO500
- 4th Gear member
Ja, is ook lastig. Krijg je een reëel beeld. Kunt data uploaden naar leaderboard en kun je vergelijken met andere S60. Dat een B4 achter je blijft zitten is wel vreemd tenzij je binnenspiegel automatisch inzoomt

Anderzijds kan ik me nog herinneren dat ik (zal ergens in 2002 zijn geweest) ik met mijn Omega achter een rs4 avant reed en er meerdere malen maar een uitloop was van 120 naar 200 van misschien 20meter was, wat ik toen erg vond meevallen gezien het grote vermogens verschil.
Daarboven moest ik over naar de 5de versnelling en werd het verschil wel rap meer.
Omega 3000-24V EVO500
Omega 3000-24V EVO500
-
- 2nd Gear member
Ik heb vandaag ook al op dat leaderboard zitten kijken.. Ik zie daar veel auto’s staan die in 1,5 sec aan de 100km/h zitten.. En van 100-200km/h in 3.2 sec??
Vreemd verhaal..
En die Omega 3000… Ik hoop dat je die nog hebt.. Wat een auto.. En dat denken er meer, want er staat er eentje te koop voor 79d hoorde ik gisteren..
Vreemd verhaal..
En die Omega 3000… Ik hoop dat je die nog hebt.. Wat een auto.. En dat denken er meer, want er staat er eentje te koop voor 79d hoorde ik gisteren..
- EVO500
- 4th Gear member
Niet vreemd hoor

Ja, deze hebben we nog

Heerlijke driftauto met achterwielaandrijving en sper.
Alleen de motor moet gereviseerd worden en heb ik deze voorlopig al even geschorst. Heb alle onderdelen met oa. geflowde cilinderkop en inlaat systeem, maar geen tijd genoeg helaas...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omega 3000-24V EVO500
Omega 3000-24V EVO500
-
- 2nd Gear member
@evo500: meer onder de indruk van jouw Omega dan van die drag racers haha. Echt gaaf!
En de Dragy is binnen. Straks op weg naar huis in ieder geval van 0-100km/h meteen maar testen en dan eens opzoeken of launchen heel erg schadelijk voor de bak is..
En de Dragy is binnen. Straks op weg naar huis in ieder geval van 0-100km/h meteen maar testen en dan eens opzoeken of launchen heel erg schadelijk voor de bak is..
-
- 2nd Gear member
Korte tussenstand..
In verband met de sneeuwval me vanavond voornamelijk met 0-100km/h bezig gehouden.
Snelste tijd 5.37 sec en langzaamste 5.61 sec (muv een paar keer dat er echt even veel wielspin was)
29 runs gedaan. Alle mogelijke combinaties.. Volle accu, lege accu, hybride-stand, pure, all-Wheel drive en natuurlijk de Polestar-modus. Een paar keer in de P*modus iets wielspin, die waren dan ook minder. Omstandigheden waren 1 graad Celsius en Pirelli winterbanden 3.1bar. (Dus komende week de Conti’s eronder en lagere druk en zien of ik sneller ben.)
De wielspin viel mee, paar keer, maar ik weet dus niet of de Volvo meteen iets inhoudt..
Handmatig schakelen is geen optie, of het lukt mij niet, want dat doet hij in alle mogelijke standen zelf. Het maakt op deze banden en met wat sneeuwval dus eigenlijk geen donder uit in welke modus ik reed en of de accu vol of leeg was.. had dat niet verwacht.. Heb in stand Pure ook een keer 5.50 sec gereden en ben van de 29 runs (veel in P*) maar 3x onder de 5.4 sec gedoken..
Een keer of 3 proberen te launchen, maar was dan eerder wat langzamer. Wellicht door tractie-verlies, kon dat niet waarnemen, maar had niet het gevoel dat de Volvo dat heel fijn vond..
De snelste tijd op het leaderboard was meen ik 5.02 voor een V60 T8 en en hoop dat ik dat haal, maar denk echt niet dat er meer in zit. Die 4,4 sec fabrieksopgave ga ik never nooit halen..
Dat is een beetje jammer, maar heel apart dat ik nauwelijks verschil ervaar in alle modi. Had ook niet het idee dat de auto in P* veel later schakelde. (Ideale vermogen ligt misschien ook in klein bereik..)
Wordt in ieder geval vervolgd!
Auto ligt wel geweldig op de weg, geen centje pijn met eventuele gladheid..
In verband met de sneeuwval me vanavond voornamelijk met 0-100km/h bezig gehouden.
Snelste tijd 5.37 sec en langzaamste 5.61 sec (muv een paar keer dat er echt even veel wielspin was)
29 runs gedaan. Alle mogelijke combinaties.. Volle accu, lege accu, hybride-stand, pure, all-Wheel drive en natuurlijk de Polestar-modus. Een paar keer in de P*modus iets wielspin, die waren dan ook minder. Omstandigheden waren 1 graad Celsius en Pirelli winterbanden 3.1bar. (Dus komende week de Conti’s eronder en lagere druk en zien of ik sneller ben.)
De wielspin viel mee, paar keer, maar ik weet dus niet of de Volvo meteen iets inhoudt..
Handmatig schakelen is geen optie, of het lukt mij niet, want dat doet hij in alle mogelijke standen zelf. Het maakt op deze banden en met wat sneeuwval dus eigenlijk geen donder uit in welke modus ik reed en of de accu vol of leeg was.. had dat niet verwacht.. Heb in stand Pure ook een keer 5.50 sec gereden en ben van de 29 runs (veel in P*) maar 3x onder de 5.4 sec gedoken..
Een keer of 3 proberen te launchen, maar was dan eerder wat langzamer. Wellicht door tractie-verlies, kon dat niet waarnemen, maar had niet het gevoel dat de Volvo dat heel fijn vond..
De snelste tijd op het leaderboard was meen ik 5.02 voor een V60 T8 en en hoop dat ik dat haal, maar denk echt niet dat er meer in zit. Die 4,4 sec fabrieksopgave ga ik never nooit halen..
Dat is een beetje jammer, maar heel apart dat ik nauwelijks verschil ervaar in alle modi. Had ook niet het idee dat de auto in P* veel later schakelde. (Ideale vermogen ligt misschien ook in klein bereik..)
Wordt in ieder geval vervolgd!
Auto ligt wel geweldig op de weg, geen centje pijn met eventuele gladheid..
-
- 5th Gear member
Je hebt ook echt de launch control gebruikt
Om die (bij mijn B4) goed te laten werken, moet je de rem echt goed hard indrukken, wachten toto de toeren stabiel zijn net onder de 3000rpm en dan rem in 1x laten schieten. Iets te traag een van deze geeft een hele slechte launch.
De launch is niet altijd consistent
De 4.4 is volgens mij de opgave voor de 455pk, niet voor de 405pk
Om die (bij mijn B4) goed te laten werken, moet je de rem echt goed hard indrukken, wachten toto de toeren stabiel zijn net onder de 3000rpm en dan rem in 1x laten schieten. Iets te traag een van deze geeft een hele slechte launch.
De launch is niet altijd consistent
De 4.4 is volgens mij de opgave voor de 455pk, niet voor de 405pk
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 5th Gear member
Oke, ben benieuwd wat je nog red.
Tank bijna leeg, alle spullen uit de auto, naar het toilet en weer testen
EDIT. Toch apart op de NL site staat voor de 455pk 4.6 (wel een V60)
Maargoed een S zal niet 2 tiende en 50pk schelen
Tank bijna leeg, alle spullen uit de auto, naar het toilet en weer testen

EDIT. Toch apart op de NL site staat voor de 455pk 4.6 (wel een V60)
Maargoed een S zal niet 2 tiende en 50pk schelen
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 2nd Gear member
Ik meen dat de 455pk een zwaardere accu heeft, maar de supercharger mist.. Wellicht dat daar die 0.2sec in zitten..
Helaas waren mijn tank en kofferbak al leeg.. Zat nog 10L Aral 102 in..
Dat launchen kan wat schelen als dat inderdaad werkt met de automaat en misschien vind ik een manier om later te schakelen, maar heb ook nog geen koppelgrafiek gezien, dus weet ook niet of later schakelen zinvol is..
Snelste tijd op het leaderboard is 4.91 sec, dus ook geen 4.4..
Helaas waren mijn tank en kofferbak al leeg.. Zat nog 10L Aral 102 in..
Dat launchen kan wat schelen als dat inderdaad werkt met de automaat en misschien vind ik een manier om later te schakelen, maar heb ook nog geen koppelgrafiek gezien, dus weet ook niet of later schakelen zinvol is..
Snelste tijd op het leaderboard is 4.91 sec, dus ook geen 4.4..
- EVO500
- 4th Gear member
Dank voor je compliment Rnest en Roland K

Ja, klopt. Was nog op de inrit op in mijn vorige huis, zal ergens 2006 zijn geweest. Heb stom genoeg eigenlijk weinig foto's gemaakt toen ie klaar was en achteraf. Mede omdat ik deze als dagelijkse auto gebruikte en de teller tot 2016 op 680K heb gezet. Was eerst rood van kleur, heb toen parelmoer blauw gespoten nadat ik toen ooit een 911 met die kleur zag. En het parelmoer is het mooist in de zon. Geldt overigens ook voor de V60 die ik nu heb in white pearl. Is het super mooi als het zonnetje er een beetje opstaat en komen de mica deeltjes die het parelmoer maken, het mooist tot zijn recht. Nu staat de omega overigens langs mijn garage tezamen met de monza

Zou beter moeten kunnen, denk ik. Echter 4.5 zal niet haalbaar zijn. Denk dat je in de meest ideale omstandigheden een 4.9 zou kunnen doen.
Rijdt altijd '98 overigens en heb vrij vlug toen ik de auto had (zal toen 1500km, schreef 10K maar zag dat ik dit 1,5mnd nadat ik de auto had gemeten) hebben gelopen en toen een paar runs gedaan en kwam op 5.24s (zul je wel hebben gezien op leaderboard

Had toen dus nieuwe banden nieuwe banden (Conti) en ook wat wielspin in de 1e/2e versnelling. Na een 3000km was de grip wel een stuk beter maar heb sindsdien dit niet meer getest. Zal eens kijken of ik dit het weekend eens nog kan doen.
Launchcontrol is niet iets wat op een T8 zit. Was in D stand een beetje gas met voet op pedaal (vond niet dat ik de nieuwe volvo meteen moest mishandelen) traction off. Had het idee dat dit het beste werkte. Had alleen in polestar geprobeerd. Andere modi heb ik niet geprobeerd.
Omega 3000-24V EVO500
Omega 3000-24V EVO500
- Rolandk
- 3rd Gear member
Het staat mij bij dat er wel een soort launchcontrol op zit die een beperkt aantal keren beschikbaar is. Iets met voet op de rem, (vol?)gas en rem los. Uit respect voor de techniek heb ik dat vooralsnog maar even gelaten voor wat het is.
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
-
- 2nd Gear member
In die vergelijkende test met Audi RS4 en die andere (weet even niet meer welke
) werd gezegd dat alleen de Volvo geen launch-control had. Heb net nog even geprobeerd, beetje gas en laten schieten en kwam toen na eerste poging tot 5.27 sec. Dus nog geen 5.24 haha!
Straks met zomerbanden en minder druk erin eens gaan voor die 5.24 sec haha.
En kenteken Omega opgezocht, maar inderdaad geschorst of zo en 600K? Wat een blok en auto zeg! En volgens een Opel-liefhebber die ik goed ken, in 4.1 sec aan de 100km/h!
Straks met zomerbanden en minder druk erin eens gaan voor die 5.24 sec haha.
En kenteken Omega opgezocht, maar inderdaad geschorst of zo en 600K? Wat een blok en auto zeg! En volgens een Opel-liefhebber die ik goed ken, in 4.1 sec aan de 100km/h!
- EVO500
- 4th Gear member
Zou misschien kunnen. Ik heb het nooit tot het uiterste zo opgevoerd. Er komen dan veel krachten vrij op het onderstel/remmen en chassis waarvan ik me afvraag of dit wel gezond is. Had al het idee dat ik het chassis voelde torderen na de auto goed warm te hebben gereden en een paar run's deed vanuit 0. Ik kreeg het idee dat het panorama dak lucht vanuit buitenaf trok, maar misschien dat ik het me inbeeldde.
Je komt er wel hahaahha. Maar niet om het een of ander maar dat is gewoon super snel. Zoek maar eens naar auto's van 10jaar terug en kom je toch bij het hogere segment uit. En het mooie van de dragy is dat het wel werkelijke waardes zijn (geeft misschien een paar 100ste te weinig aan in je voordeel) Meten is weten.
Heb ik naar België ingevoerd vanuit Nederland toen ik daar woonde. Wel bij 450k andere motor ingelegd en er nog 230k bij gereden. Na 350k zijn de ketting geleiders op en ga ik meestal voor complete motor revisie, zoals nu (vindt dan stukjes geleider bij olie wissel en weet je genoeg)
De 4.1 s aan de 100 is ga ik helaas nooit halen hoor.... wat ie wel doet heb ik helaas nooit kunnen meten, misschien nog wel een keer als ik met pensioen ga en een complete rebuild ga doen. Maar heeft alleen zin als ik chassis laat galvaniseren. Heb hem nu al 2 keer compleet opgeknapt, pfff.
Omega 3000-24V EVO500
Omega 3000-24V EVO500
-
- 3rd Gear member
Je kunt gewoon vol gas geven in D en voet op de rem, maar dan wel binnen 2 sec vertrekken.
In de werkplaats noemen ze dat een stall test, kijken of de koppelomvormer etc nog goed is.
Bakolie wordt daar wel erg heet van.
Daarom zijn launches gelimiteerd.
Fabriekstijden is op standaard banden etc.
En zoals wel vaker geschreven, een (volgens de meter) lege accu is niet leeg.
Het bms systeem houdt er altijd een kleine 20% in, dit is om de motor te blijven assisteren bij vermogensvraag en is beter voor de accu.
Eric
In de werkplaats noemen ze dat een stall test, kijken of de koppelomvormer etc nog goed is.
Bakolie wordt daar wel erg heet van.
Daarom zijn launches gelimiteerd.
Fabriekstijden is op standaard banden etc.
En zoals wel vaker geschreven, een (volgens de meter) lege accu is niet leeg.
Het bms systeem houdt er altijd een kleine 20% in, dit is om de motor te blijven assisteren bij vermogensvraag en is beter voor de accu.
Eric