Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.04.2009 - 19:34
door Iroll
Het is gewoon een Renault sleutel, niets bijzonders aan. Ik heb hem vorig jaar bij Brezan bestelt, volgende dag kon ik hem ophalen. Aan de ene kant zit het vierkant voor de olie aftapplug, aan de andere kant die voor de versnellingsbak vulplug. Als ik me goed herinner iets van €15. Het is een lange sleutel zodat je goed kracht kunt zetten, erg prettig werken.

Geplaatst: 06.04.2009 - 19:48
door Nessie
Nouja, ze bellen me morgen op (Brezan Utrecht) door iemand die er weet van heeft en dan kan ik eindelijk gaan knutselen.

Geplaatst: 07.04.2009 - 18:16
door Nessie
Het is gelukt! Sleutel gekocht en de olie+filter zijn ververst :)

Geplaatst: 09.04.2009 - 21:45
door Rob
1. carterdop losmaken
2. plug losdraaien
3. olie eruit laten lopen
4. plug er weer op met nieuw ringetje
5. olie erin
6. carterdop er weer op

Voor de meesten misschien duidelijk, maar (nog) niet voor mij: op welk moment haal je het oude filter eruit en wanneer de nieuwe er weer in?

Geplaatst: 09.04.2009 - 21:58
door Bolletje
Rob schreef:1. carterdop losmaken
2. plug losdraaien
3. olie eruit laten lopen
4. plug er weer op met nieuw ringetje
5. olie erin
6. carterdop er weer op

Voor de meesten misschien duidelijk, maar (nog) niet voor mij: op welk moment haal je het oude filter eruit en wanneer de nieuwe er weer in?
Tussen 3 en 4 oude filter er af en nieuwe er weer op.
Vergeet niet de rubber ring van het nieuwe filter licht in te smeren met olie.

Geplaatst: 10.04.2009 - 09:45
door Iroll
Leg wel vantevoren een flinke oude lap onder het oliefilter. Daar komt olie uitlopen als je hem los draait. En het nwe filter alleen met de hand vastdraaien, vast is vast! Ik zet met een permanent marker (stift) altijd de soort olie, km stand en datum op de bovenkant van het filter. Kan je het altijd terug vinden waneer het voor het laatst gebeurt is.

Geplaatst: 11.04.2009 - 10:19
door Melvin
Dat vind ik het lastigste van het hele olieverversen: Het oude filter verwijderen zonder te knoeien. Volgende keer met een oude lap proberen. De vorige keer heb ik er een bakje onder gepropt, maar daar ging nog wat langs heen. Er is te weinig ruimte voor het bakje, zeker i.c.m. met de oliekoeler die onder het filter zit bij turbo motoren.