Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26.01.2007 - 10:45
door Frumpy
peterenjac schreef:dus hij zal gerepareerd moeten worden.Ik geloof niet dat ik er met een paar tientjes vanaf kom deze reis :evil: :evil: :evil:
Altijd een second opinion vragen, liefst bij een automaten revisiebedrijf en niet bij de Volvo dealer.
In Rotterdam zit een goede (naam is me even ontschoten), en in Rijswijk (ZH) zit ATS. Met de laatste heb ik (en vele anderen) door de jaren heen niets dan zeer goede ervaringen.

Gedegen advies en diagnose. Bovendien valt de revisie vele malen voordeliger uit dan bij de dealer. De dealer heeft zelf ook niet de expertise in huis om een automatische bak te reviseren, dus brengen hem ook naar een van deze revisiebedrijven.

Geplaatst: 26.01.2007 - 10:54
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 26.01.2007 - 11:08
door Frumpy
Wanneer de bak goede en voldoende olie heeft en niet (vooral niet in een warme/hete periode) over honderden kilometers op continue topsnelheid afgebeuld wordt, kan er in principe niets fout gaan.

Geplaatst: 26.01.2007 - 12:03
door Maarten
Ben schreef:@DJ
Een automaat mag nooit gesleept worden.
bij mij in het instructie boekje staat dat hij wel gesleept mag worden maar met een bepaalde max snelheid en niet verder dan een bepaalde afstand.preciese waarden weet ik even niet,auto is niet thuis dus kan het niet nazoeken.
gaat trouwens niet over s80 maar over een s40(maar principe zal wel hetzelfde zijn,denk ik)

Geplaatst: 26.01.2007 - 13:43
door s80t6
VolvoXC70 schreef:Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je met een dergelijke auto regelmatig moet stoppen omdat de bak anders te heet wordt oid??
Waar staat dat mijn auto representatief is voor alle s80t6'en

mijne is één van de allereersten, nl. 1998 + hij heeft net de 250.000km grens gepasseerd. En hoe de vorige eigenaar met de auto omsprong weet ik ook helemaal niks van gezien er een blanco onderhoudsboekje bij kwam... Ik denk dat dat er ook wel wat mee te maken heeft.

Geplaatst: 26.01.2007 - 19:06
door Battlecruiser
peterenjac schreef:
Battlecruiser S80 schreef:
s80t6 schreef:
Had jij hetzelfde probleem als ik of iets anders?
Ik had hetzelfde probleem toen ik in Italië op vakantie was. Mijn garagechef heeft me de resetprocedure doorgebeld en die heb ik toegepast. Daarna schakelde de auto weer gewoon in alle versnellingen. Een italiaanse dealer wilde er een nieuwe bak in duwen voor vele duizenden euro's, maar daar trappen we niet in. Voor de zekerheid is ie door de ANWB gerepatrieerd, maar bij thuiskomst bleek er niets aan de hand te zijn.
De enige waarschuwing die de computer aangaf was dat er een tijdelijk euvel was met de ETM. Daardoor is de bak in de noodprocedure gesprongen. Ik hoefde echter niets te laten repareren.
De oorzaak van dit hoeft dus niet altijd aan de bak te liggen, maar de ETM kan ook de boosdoener zijn. Dus nooit te snel besluiten om de bak te reviseren, want dat is heel duur.

Ik heb overigens een gewone 4trapsautomaat, jij een geartronic. Het is de moeite waard om uit te zoeken of de zekeringen die bij jouw bak horen wel echt 14, 16, 18 en 20 zijn. Voor de zekerheid zou ik dat eens nagaan.

Geplaatst: 26.01.2007 - 20:27
door peterenjac
Ik heb vanmorgen de zekeringen er een kwartiertje uitgehad maar geenoplossing.Ik zal nog eens goed kijken bij de zekeringen of ik geen andere moet resetten.
De bak schakelt verder heel goed als ik 'm gestart heb dus zal het idd de etm wel zijn

in ieder geval allemaal hartelijk bedankt voor de tips.

Geplaatst: 26.01.2007 - 20:55
door s80t6
als het de etm is, dan heb je waarschijnlijk ook last van een onregelmatig stationair lopende motor...

Geplaatst: 27.01.2007 - 13:24
door peterenjac
s80t6 schreef:als het de etm is, dan heb je waarschijnlijk ook last van een onregelmatig stationair lopende motor...

Ja ,dat klopt inderdaad,hij loopt niet helemaal optimaal stationair.

Ben ik blij om ,dat zou betekenen dat het de ETM zou moeten zijn en niet de bak zelf.

Is de ETM niet makkelijk zelf te vervangen eigenlijk??En waar zit dat ding eigenlijk?

Geplaatst: 27.01.2007 - 17:05
door s80t6
En waar zit dat ding eigenlijk?
Afbeelding

De 'nieuwe etm' heeft een gele sticker, de oude een witte. Waarschijnlijk heb je een oud model etm.
Is de ETM niet makkelijk zelf te vervangen eigenlijk??
Zelf vervangen???

Daar hebben ze Volvo dealers voor uitgevonden, Voor minder dan vijfhonderd eurotjes ben je weer een tevreden volvo rijder... Of was dat excl. montage... dat weet ik niet meer. volgens mij wel. een nieuwe etm koste meende ik 470, en voor 30 tientjes zit ie er nog niet op. zou ook wel eens iets van 700 geweest kunnen zijn. zou ik moeten nakijken.

Geplaatst: 27.01.2007 - 18:27
door netwerk11
Bij mij koste het iets van 700 en nog wat Euro's

Geplaatst: 27.01.2007 - 20:25
door s80t6
zal het bij mij dan ook wel gekost hebben idd...

Geplaatst: 12.02.2007 - 13:37
door peterenjac
Heb net een telefoontje van de dealer gehad,ze willen er idd een ruilbak in gaan zetten,ik vertrouw het voor geen meter.
Ik heb nog niet gehoord wat de kosten zullen zijn maar ik hou m'n hart vast.

Ga nu ook maar even verder informeren hier en daar want dit is wel erg makkelijk gedacht volgens mij.

De computer wijst naar de versnellingsbak dus gelijk maar vervangen????

Telefoontje binnen gekregen:4522 euro in btw!!!

Geplaatst: 12.02.2007 - 21:08
door s80 1999
als je dan toch met zulke bedragen gaat beginnen zou ik die etm maar eerst proberen. is het die niet heb je in ieders geval een nieuwe etm.

Geplaatst: 13.02.2007 - 10:40
door peterenjac
Ik heb de auto weer opgehaald,ik ga er geen 4500 meer aan uitgeven.

Ga nog even wat neuzen op internet en anders gaat ie naar een opkoper,erg jammer maar dat vind ik 'm niet meer waard.

Geplaatst: 13.02.2007 - 13:48
door peterenjac
Net via internet raad gekregen om eerst de bak eens even te flushen,ook op problemcar kwamen ze met dat advies.Als de bak smerig van binnen is kunnen bepaalde dingen blijven plakken en gaat ie in noosloop.
Dat gaan we eerst maar eens proberen en bidden maar..

Geplaatst: 13.02.2007 - 14:44
door Marcel
peterenjac schreef:Net via internet raad gekregen om eerst de bak eens even te flushen,ook op problemcar kwamen ze met dat advies.Als de bak smerig van binnen is kunnen bepaalde dingen blijven plakken en gaat ie in noosloop.
Dat gaan we eerst maar eens proberen en bidden maar..
Stel je vraag/probleem anders ook nog even op http://www.vvspy.com/
Ze hebben daar erg veel ervaring met T6 i.c.m. automaatproblemen.

Suc6 in ieder geval!

Geplaatst: 17.02.2007 - 17:34
door peterenjac
Volvo ingeruild,kreeg een telefoontje van iemand via internet dat deze generatie bakken echt waardeloos is.Het zijn aangepaste GM versnellingsbakken.Ik ben blij dat ik er af ben.

Deze week veel gebeld en gemaild en krijg overal hetzelfde te horen:"Snel verkopen "

Geplaatst: 17.02.2007 - 17:37
door Ben
Volvo ingeruild voor een .............?

Geplaatst: 18.02.2007 - 13:45
door peterenjac
VOLKSWAGEN GOLF 4 1.6/16 v met 105 pk

170 pk minder maar kon effe niet anders,net een bedrijfje gestart dus financien speelde een grote rol.

Even een tijdelijke oplossing hoop ik maar het is niet anders.

Scheelt wel aardig wat ventjes per maand ivm de volvo.