940 of 850?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

volvorider schreef:
geestschrijver schreef:
(en zijn die verlengde spoilers nou nog niet uitverkocht?)
Nee, de actie loopt nog als een speer......nooit verwacht! Maar ja het dan ook kwaliteitsspul!

Zeker!

Hij zit nog steeds vast. :lol: ( nee echt, is goed spul!)
Afbeelding
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Zo lang vind ik 'm niet.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

geestschrijver schreef:Zo lang vind ik 'm niet.
de jouwe is zeker weer langer? :lol:
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Het zit 'em niet in de lengte, maar in de dikte :wink:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

bart simpson schreef:
geestschrijver schreef:Zo lang vind ik 'm niet.
de jouwe is zeker weer langer? :lol:
Tja...de actie is verlengd......niet de spoiler :wink:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

En je hebt je onderschrift veranderd...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Taalpurist..... :wink:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
volvo960estate
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28.01.2007 - 11:26

Goedemorgen, terugkomend op de vraag 850 of 940 het volgende, ik heb een 850 estate 1994 en een 245 uit 1975, beide wagens zijn echt goed. Nu heb ik een 960 estate 1996, die is ook goed maar gaat een stap verder nl die van perfectie. Ik zou dus kiezen voor de 940 als ik in jou schoenen zou staan. Verder weet ik niets af van de prijzen en jou budget, dus daar moet je zelf uit zien te komen. Succes.
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Michel740Turbo schreef:
Maurice Pierik schreef:
geestschrijver schreef: Nee, maar het is goed dat je het nog even benadrukt.
Ik bedoel maar, het kan niet vaak genoeg worden gezegd ;)
Vergeet de 740 natuurlijk niet :razz:
Die oogt net even wat robuuster :wink:

het blijft natuurlijk een questie van smaak. En natuurlijk waar je mee opgegroeid ben kan de doorslag geven, mijn ouders hebben bij voorbeeld altijd grote en snelle bakken gehad. Helaas nooit volvo (Rover 3500 vd plas, lemon cx turbo en een merc250 '78 ) en dan een beetje roeren en zweedse magie er bij :twisted:
Já! Jou moet ik hebben. Zo'n CX, is die net zo stil als jouw 740, of wellicht stiller?

Alvast bedankt.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Pffff dat is wel lang geleden hoor... Ik zou er nu een rondje mee moeten rijden om dat te kunnen vergelijken.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Geitekaas
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 25.10.2006 - 07:55

Hummm..
Ik heb inmiddels zo een prachtige 940 TD estate. Misschien ben ik daarom niet helemaal objectief.
Ik heb een paar 850ers geprobeerd en vond ze iets te modern:-) Voordeel: Iets stiller, moderner dus ook iets stijver. Wel meer kans op goed werkende extra's (AIRCO, cruise en electrische zetels etc.). De 940 is dan wel iets ouder maar heeft voor mij meer binnenruimte en een ruimtelijker gevoel. Oogt groter ook.
Allez, gewoon een testrit maken met een paar modellen. Goed afdingen (wel redelijk blijven) en hoppa: Je maakt gewoon zelf je keuze.
Succes!
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Het ontwerp is dan wel iets ouder, maar de 940 is ook tot 1997 of 1998 geproduceerd, net als de 850...
Dus de auto hoeft niet perse ouder te zijn.
Het zijn beide gewoon heel verschillende auto's eigelijk.
De 850 zal wat strakker op de weg liggen terwijl je in de 940 meer zweeft.
De 940 is ook meer een ouderwetse tank.

Ik zou gewoon lekker gaan proefrijden (is nog leuk ook) en voelen wat het lekkerste rijd.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Een 940 hoeft zeker niet ouder te zijn dan een 850. Maar in de basis is het een geëvolueerde 740/760. De eerste 760 was er in 1982. De 850 werd in 1991 geïntroduceerd. Dat scheelt -los van de compleet andere techniek- nogal wat.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

en in basis is het onderstel van de 740/760 weer een evolutie van de 240 volgens mij

Maar het geeft gewoon een heel appart gevoel om zo'n tank te rijden. Het is wat anders als de 850, al heb ik daar geen heel goede indruk van kunnen krijgen omdat ik er te kort mee heb gereden.

De 850 is meer sportief en zeker als je een 20 klepper neemt is ie lekker rap.
De 940 is echt een cruiser en tank, niet rap(misschien een hpt daargelaten) wel zeer comfie.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik zou zeggen ga voor de laatste echte Volvo en dat is niet de 850.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Fat Rat schreef:en in basis is het onderstel van de 740/760 weer een evolutie van de 240 volgens mij

Maar het geeft gewoon een heel appart gevoel om zo'n tank te rijden. Het is wat anders als de 850, al heb ik daar geen heel goede indruk van kunnen krijgen omdat ik er te kort mee heb gereden.

De 850 is meer sportief en zeker als je een 20 klepper neemt is ie lekker rap.
De 940 is echt een cruiser en tank, niet rap(misschien een hpt daargelaten) wel zeer comfie.
Het is een evolutie van de 444/katterug
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Zo ver rijkt mijn kennis niet. Daarom vertel ik alleen wat ik weet voor ik domme dingen ga zeggen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Te laat!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

ach ja kan gebeuren he
maar ik heb tenminste geen dingen gezegd die niet waar zijn.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
mbroeren
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07.10.2006 - 15:08

Cojones schreef:
Michel740Turbo schreef:
Maurice Pierik schreef: Ik bedoel maar, het kan niet vaak genoeg worden gezegd ;)
Vergeet de 740 natuurlijk niet :razz:
Die oogt net even wat robuuster :wink:

het blijft natuurlijk een questie van smaak. En natuurlijk waar je mee opgegroeid ben kan de doorslag geven, mijn ouders hebben bij voorbeeld altijd grote en snelle bakken gehad. Helaas nooit volvo (Rover 3500 vd plas, lemon cx turbo en een merc250 '78 ) en dan een beetje roeren en zweedse magie er bij :twisted:
Já! Jou moet ik hebben. Zo'n CX, is die net zo stil als jouw 740, of wellicht stiller?

Alvast bedankt.
Dat hangt er vanaf welke. Serie1 maakt meer herrie dan serie 2, waarbij de 2 en 2.2 liter meer lawaai (en toeren) maken dan de 2.5. De 2.5 automaat vind ik tot 100 stiller dan de gewone en in het algemeen vind ik de CX2.5 stiller dan de 7-serie 4-cilinders (als er tenminste niets rammelt binnen want daar word je wel moe van in een CX). De blokken zijn behoorlijk goed.

Diesel: Mijn Limousine Turbo 2 is niet bepaald stil te noemem, maar wel behoorlijk snel(ler). Op de snelweg is hij toch wat stiller dan de 7-serie van Volvo met diesel. Ik vermoed dat dit komt door de luchtweerstand en de lage toeren. De diesel klinkt niet zo lekker en bij het stoplicht kijkt men vaak op wel busje er naast hun staat. De Volvo diesel heeft twee cylinders meer en dat klinkt net wat lekkerder (ja, ik weet dat die ook uit een bus komt). Helaas is de CX nooit geleverd in dee 6 pitter en ook de turbodiesels zijn er niet in automaat, een gemiste kans naar mijn smaak.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”