Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.01.2007 - 11:16
door Ramon&Ramon
ik weet ook niet waarom ze dat zo vermelden,maar het mag niet.
Geplaatst: 29.01.2007 - 14:57
door General
Mijn handrem, remt ook haast niet.
Hoe wordt deze door de specialist dan "gesteld"?
Ik neem aan dat de handrem voor de APK voldoende rem vermogen moet hebben?
Geplaatst: 29.01.2007 - 15:24
door menjo
Ramon&Ramon schreef:ik weet ook niet waarom ze dat zo vermelden,maar het mag niet.
Volgens Vadis moet het wel zo, je moet alleen ook nog het stop pinnetje op de remmen in de gaten houden (te strak aandraaien gaat er waarschijnlijk inderdaad iets kapot).
Geplaatst: 29.01.2007 - 16:37
door Ramon&Ramon
de remblokken van de voetrem zijn tevens de handrem,er zit een
mechanisme in de remtangen achter, die er voor zorgt dat de remblokken altijd de zelfde afstand tot de schijf behoudt.
Als de blokken vastzitten of de remtang onvoldoende beweegt werkt de handrem ook onvoldoende..
Een stoppinnetje heb ik bij een V40 nog nooit van gehoord
de achterremmen bij een 440 of 480 die kun je stellen,dat klopt,maar niet bij een V of S 40
De specialist stelt dus ook niet aan de kabel..........
Geplaatst: 29.01.2007 - 16:57
door Ramon&Ramon
Dus kijk maar wat je er mee doet.

Geplaatst: 29.01.2007 - 17:03
door menjo
Pinnetje is B op het volgende plaatje (phase 1):
Bij de phase 2 ziet het er zo uit:
Geen pinnetje meer dus.
Geplaatst: 29.01.2007 - 17:42
door Ramon&Ramon
kijk maar hoe je het doet,ik blijf niet adviseren het niet te doen,
Geplaatst: 29.01.2007 - 18:00
door Ramon&Ramon
Ik heb nergens last van,ik voel me prima.
Maar ik vind nu wel dat de uitleg duidelijk genoeg geweest is.toch?
Geplaatst: 29.01.2007 - 18:02
door menjo
Nee helemaal niet duidelijk juist, dat is vaak het probleem bij jou. Je zegt alleen maar wat, verkondigt het als absolute waarheid en als iemand een discussie aan wil gaan of je tegenspreekt ga je er vandoor.
Geplaatst: 29.01.2007 - 18:16
door Ramon&Ramon
ga nou niet zo stom zitten zwetsen,ik weet echt wel waar ik over praat vriend,maar als je niet goed leest of het niet begrijpt moet je mij daar niet op aanvallen,simpel...
Geplaatst: 29.01.2007 - 18:24
door Ramon&Ramon
ik zeg alleen dat Volvo voorschrijft dat je niet aan de kabel moet stellen,wanneer je daarna remblokken gaat vervangen,passen deze niet meer,omdat de cylinders te ver naar binnen staan.En je moet me hier niet afzeiken,daar ben ik namelijk niet van gediend,ik heb niet met je op school gezeten,gezien het leeftijds verschil en de ervaring net Volvo,goed lezen,dat is belangrijk en niet zomaar iets roepen.
Geplaatst: 29.01.2007 - 18:56
door tonix
Ai, ik heb hier nog al een hevige discussie opgang gebracht. :oops:
Maar zoals reeds gezegd, ik denk ondertussen dat de handrem het probleem niet is. Ik laat één van de dagen wel weten wat nu de oorzaak was als ik bij de garage bij langs geweest. Of moest intussen iemand nog een mogelijk oorzaak weten?
Geplaatst: 29.01.2007 - 19:02
door menjo
Ramon&Ramon schreef:ga nou niet zo stom zitten zwetsen,ik weet echt wel waar ik over praat vriend,maar als je niet goed leest of het niet begrijpt moet je mij daar niet op aanvallen,simpel...
Ik zeg hoe het in Vadis staat en vraag me af waarom jij het anders doet/ziet. Het enige wat jij roept is dat ik het maar zo moet doen als ik dat wil en je niet geloof. Jij bent degene die mij aanvalt. Het is niet zo dat ik je niet geloof, wil alleen weten waarom het blijkbaar anders moet (of helemaal niet moet) dan in vadis staat (wat toch door veel dealers gebruikt wordt lijkt me). Ben niet iemand die blind alles gelooft wat er geschreven staat.
Geplaatst: 29.01.2007 - 19:04
door menjo
Ramon&Ramon schreef:ik zeg alleen dat Volvo voorschrijft dat je niet aan de kabel moet stellen,wanneer je daarna remblokken gaat vervangen,passen deze niet meer,omdat de cylinders te ver naar binnen staan.
Dat is duidelijk

Geplaatst: 29.01.2007 - 22:35
door Ramon&Ramon
ik werk pas 26 jaar bij Volvo,dan mag je redelijker wijs toch aan nemen dat
Ik er wel iets van af weet,toch?
En ik roep niet zomaar iets,ik heb naar mijn mening duidelijk uitgelegd hoe het een en ander werkt.wat een of ander boekwerk beschrijft hoe het wel of niet moet,daar stoor ik me niet aan,ik hou me vast aan hetgeen Volvo voorschrijft,simpel.
Geplaatst: 05.02.2007 - 17:47
door tonix
Auto is ondertussen langs geweest bij de dealer.
Blijkt het inderdaad niets met de handrem te maken te hebben.
De koppeling zou een beetje plakken, maar verder was alles normaal volgens hen. Ik ben eigenlijk niet echt tevreden, want de versnellingsbak is er in october onderuit geweest voor het vervangen van een krukaskeering en toen was de staat van de koppelingsplaten goed genoeg om niet te vervangen en heeft men enkel een druklager vervangen. Bovendien vind ik het nu vervelend rijden, dat lichtjes schokken bij vertrek in eerste.

Is anders de reden van een plakkende koppeling ook niet vaak olieverlies van een keerring? Wilt dat dus zeggen dat die keerring nu al terug stuk is?
Geplaatst: 05.02.2007 - 22:51
door Ramon&Ramon
Als de keerring niet goed gemonteerd is,dan lekt hij weer.
Maar de koppeling plaat wordt daarvan niet zo snel vet,of het moet er met bakken tegelijk uit lopen.
Ze hadden beter gelijk de koppeling kunnen vervangen.
Er zit trouwens maar een koppeling plaat in,in een motorfiets,daar zitten er meerdere.
