Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08.02.2007 - 12:14
door Ramon&Ramon
als je de lage brandstokosen afweegt tegen het meer verbruik en de ellende die je er soms van hebt,gezien de reparatie kosten die er vaak flink inhakken,ben ik er inderdaad geen voorstander van om op lpg te rijden..
Maar ik zie natuurlijk alleen maar de ellende ervan en niet de voordelen.
Dieselen is goedkoper en zeker niet minder gezien de moderne diesel techniek.
waarom tunen?schaf dan direct een auto aan die sneller en wat meer pk.s heeft..

Geplaatst: 08.02.2007 - 13:10
door Oceanracer
Kijk, met jou kan ik praten! Ik wou zelf niet over de nadelen van gas beginnen, want dan krijg ik steeds de zelfde mede-forumer over me heen. Maar het lijkt mij dat je wanneer je een auto aanschaft, je je eerst goed verdiept in de voor- en nadelen van die auto. Zo'n bi-fuel is, als je graag op gas wilt rijden, een goede optie. In elk geval beter dan later gas in laten bouwen. Maar als je van doorrijden houdt, heb je sowieso niets aan de 140 en 170 pk. Neem dan een turbo-versie of D5. Maar een grote auto, die weinig weegt en kost, supersnel optrekt, tegen een lage brandstofprijs moet nog uitgevonden worden. Je moet van te voren een goede keuze maken. Dan kom je er tenminste niet achteraf achter dat die 140 pk bi-fuel je eigenlijk te traag is...

Geplaatst: 08.02.2007 - 13:16
door inimini01
Oceanracer schreef:Kijk, met jou kan ik praten! Ik wou zelf niet over de nadelen van gas beginnen, want dan krijg ik steeds de zelfde mede-forumer over me heen. Maar het lijkt mij dat je wanneer je een auto aanschaft, je je eerst goed verdiept in de voor- en nadelen van die auto. Zo'n bi-fuel is, als je graag op gas wilt rijden, een goede optie. In elk geval beter dan later gas in laten bouwen. Maar als je van doorrijden houdt, heb je sowieso niets aan de 140 en 170 pk. Neem dan een turbo-versie of D5. Maar een grote auto, die weinig weegt en kost, supersnel optrekt, tegen een lage brandstofprijs moet nog uitgevonden worden. Je moet van te voren een goede keuze maken. Dan kom je er tenminste niet achteraf achter dat die 140 pk bi-fuel je eigenlijk te traag is...
Wat dacht je van de Smart roadster Brabus 700cc met 101pk.Is vrij snel niet super snel en verbruikt 5.5l/100km.Nadeel 2 pers. en weinig kofferruimte

Geplaatst: 08.02.2007 - 13:53
door V480-S60
Die Smart valt niet in de definitie die Oceanracer geeft. (grote, lichte auto)
Maar is absoluut een kek karretje.

Geplaatst: 08.02.2007 - 14:13
door Ramon&Ramon
Volkswagen perst ook 170 pk uit een 1.4 motorretje

Geplaatst: 08.02.2007 - 14:15
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:Volkswagen perst ook 170 pk uit een 1.4 motorretje
Alleen weet er nog niemand hoe lang....

Geplaatst: 08.02.2007 - 14:17
door BlackSapphire
Ramon&Ramon schreef:Volkswagen perst ook 170 pk uit een 1.4 motorretje
't Is inderdaad wel een fraaie techniek: turbootje bovenin, compressorretje onderin, en kW's produceren. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van deze techniek.

Geplaatst: 08.02.2007 - 14:54
door V480-S60
En Fiat en Alfa doen het zonder compressor. Zie de nieuwe Bravo.

Geplaatst: 08.02.2007 - 16:36
door Delta
Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter

Geplaatst: 08.02.2007 - 16:40
door bart simpson
Delta schreef:Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Het RPF wil wel eens sneuvelen na tuning, dit door de hogere verbrandingstemperatuur, ze smelten dan soms gewoon.
Heeft in Autobild een interessant artikel over gestaan.

Geplaatst: 08.02.2007 - 17:11
door Barry (Grillmeister)
Even voor de leek, wat is RPF?

Grt B

Geplaatst: 08.02.2007 - 17:13
door bart simpson
Barry (Grillmeister) schreef:Even voor de leek, wat is RPF?

Grt B
RoetPartikelFilter

Geplaatst: 08.02.2007 - 18:03
door Delta
bart simpson schreef:
Delta schreef:Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Het RPF wil wel eens sneuvelen na tuning, dit door de hogere verbrandingstemperatuur, ze smelten dan soms gewoon.
Heeft in Autobild een interessant artikel over gestaan.
Ok had ik ook iets over gelezen maar voor alle duidelijkheid dat artikel ging wel over roetfilters met zgn naverbranding.
Het roetfilter wat ingebouwd wordt i.v.m. de subsidie is van een ander principe en kan wat dat betreft geen last. Welk filter er gebruikt wordt bij nieuwe volvo's durf ik niet te zeggen.

Geplaatst: 08.02.2007 - 19:23
door Gast
Zeg jongens (anti-gas) hebben jullie de nieuwe plannen vanuit DenHaag goed gelezen?
Je zal toch een diesel hebben....... (ik kom niet meer bij :lol: ::lol: )
Hoe was ook dat gezegde..............uh ...............hmm..............
..............................................................................
Wie het laatst lacht,................uh.......lacht............... :-#

Sorry kon het niet laten.

Geplaatst: 08.02.2007 - 20:19
door V480-S60
Hoe bedoel je Alex?

Citeer eens?

(En niet vals spelen want ik ken het regeerakkoord ik heb het voor me liggen)

Geplaatst: 08.02.2007 - 20:24
door ca
ze hebben waarschijnlijk nog nooit met een bifuel gereden maar wel de wijze praat erover hebben t t t t t

Geplaatst: 08.02.2007 - 20:31
door bart simpson
ca schreef:ze hebben waarschijnlijk nog nooit met een bifuel gereden maar wel de wijze praat erover hebben t t t t t
Nu serieus dan, natuurlijk kun je hem voor € 200,-- tunen, hij krijgt dan wel 300pk en gaat nooit stuk....

Geplaatst: 08.02.2007 - 20:41
door plim
@ca,
Ik zou zeggen BEL Rica (niet mailen want daar reageren ze heel slecht op... niet namelijk). Ze kunnen je ongetwijfeld vertellen of het kan.

@alle anderen. Het verschil tussen 140 pk en 170 pk is in het rijden heel groot. Misschien vinden jullie de cijfers niet indrukwekkend, wanneer je die met turbo versies vergelijkt, maar als je in beide auto's rijd merk je echt een groot verschil.
Bijvoorbeeld 0-100km/h in de 170pk ongeveer 8.7 sec in de 140 pk 10.2 seconden.
Rijdend is dit een groot verschil !
Het is niet alleen bij welk toerental het maximum koppel bereikt wordt, maar ook hoelang het duurt voordat je dat toerental bereikt.

oja... ik moet hem nog chippen

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:01
door bart simpson
Delta schreef:
bart simpson schreef:
Delta schreef:Simpson,
Wat is er met het RPF in combinatie met tuning aan de hand??
Pieter
Het RPF wil wel eens sneuvelen na tuning, dit door de hogere verbrandingstemperatuur, ze smelten dan soms gewoon.
Heeft in Autobild een interessant artikel over gestaan.
Ok had ik ook iets over gelezen maar voor alle duidelijkheid dat artikel ging wel over roetfilters met zgn naverbranding.
Het roetfilter wat ingebouwd wordt i.v.m. de subsidie is van een ander principe en kan wat dat betreft geen last. Welk filter er gebruikt wordt bij nieuwe volvo's durf ik niet te zeggen.
Als er geen enkele risico op schade aan je RPF door chiptuning kleeft zal Rica ook niet mogen aarzelen dat heel expliciet te garanderen, wat een onverwachte en uitgelezen kans voor ze om de meerwaarde van hun product aan te tonen!

Geplaatst: 08.02.2007 - 22:19
door bart simpson
plim schreef:Het verschil tussen 140 pk en 170 pk is in het rijden heel groot. Misschien vinden jullie de cijfers niet indrukwekkend, wanneer je die met turbo versies vergelijkt, maar als je in beide auto's rijd merk je echt een groot verschil.
Bijvoorbeeld 0-100km/h in de 170pk ongeveer 8.7 sec in de 140 pk 10.2 seconden.
Rijdend is dit een groot verschil !
Het is niet alleen bij welk toerental het maximum koppel bereikt wordt, maar ook hoelang het duurt voordat je dat toerental bereikt.
Die 1,5 seconde kost je dan +/- € 2.000,-- dat vind ikzelf toch een redelijk pittig bedrag voor "net niks", qua karakteristiek ontlopen ze elkaar in het geheel niet zo veel als jij suggereert, de 170pk gaat qua toeren alleen wat verder door, en ja, heb dit zelf uit en te na uitgeprobeert,
Wil je meer dan een 140pk 2.4? neem dan een 180pk 2.0 Turbo...