s60 bifuel g3 140 pk
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is dus niet zo, een 140pk die gemanipuleerd wordt moet ook sneller gaan draaien (+/- 1.500 t/min, ofwel 33%) om wat meer vermogen af te gaan geven, aan het koppel veranderd vrijwel niets, het komt alleen wel pas vrij bij een hoger toerental, en de hier geschetste 190pk's ga je er dan ook echt niet uitkrijgen.s80 1999 schreef:de 140 pk versie gaat naar de 190 pk toe alleen maar omdat de 140 pk een geknepen 170 pk versie is.
Dat heb je goed begrepen.inimini01 schreef:Dacht dat de 140pk een gewone benzine motor is maar niet dus.Of begrijp ik het verkeerd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11
Waarom moet bart simpson dat chippen alleen maar afkraken?
Zo geef je heus geen goed advies aan mensen die er serieus om vragen.
Mijn D5 is van 163pk/ 340 Nm gechipt naar 198pk/ 410Nm en het rijdt toch echt lekker!! Goeie service van rica en een tevreden resultaat!
De 170pk versie is al een stuk sneller dan de 140pk versie, dus die 190pk t.o.v. de 140 pk zul je echt wel gaan merken!
Zo geef je heus geen goed advies aan mensen die er serieus om vragen.
Mijn D5 is van 163pk/ 340 Nm gechipt naar 198pk/ 410Nm en het rijdt toch echt lekker!! Goeie service van rica en een tevreden resultaat!
De 170pk versie is al een stuk sneller dan de 140pk versie, dus die 190pk t.o.v. de 140 pk zul je echt wel gaan merken!
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20764
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Afkraken is wat anders als een kritische noot plaatsen. Je moet gewoon weten wat je doet als je gaat chippen!!
Bedenk dat je al je garantieaanspraken kunt vergeten. VOLVO NL geeft niet thuis.
En er zit, zeker met de roetfilters een mogelijk probleem van verbranden daarvan.
Bedenk dat je al je garantieaanspraken kunt vergeten. VOLVO NL geeft niet thuis.
En er zit, zeker met de roetfilters een mogelijk probleem van verbranden daarvan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11
Dan kijk maar eens wat homer simpson overal schrijft op de diverse topics over chippen......... Niet persoonlijk bedoeld maar de mensen die hier vragen of chippen wel of niet kan zitten denk ik niet te wachten op iedere keer hetzelfde antwoord, maar ze willen liever ervaringen horen lijkt mij!
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20764
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ken de manier van schrijven van bart simpson.
Die is bewust wat fel. Een beproefde techniek om mensen aan het denken te zetten.
Maar nu even mijn vraag.
Waarom opent iedereen een nieuw topic over iets waar al zoveel over geschreven is.
Gebruik de zoekfunctie eens zou ik zeggen.
Die is bewust wat fel. Een beproefde techniek om mensen aan het denken te zetten.
Maar nu even mijn vraag.
Waarom opent iedereen een nieuw topic over iets waar al zoveel over geschreven is.
Gebruik de zoekfunctie eens zou ik zeggen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Neem de moeite mijn stukje nog eens te lezen, ik beperk me hier tot simpele en verifieerbare feiten zonder ook maar ergens een waardeoordeel over te geven.Markoes schreef:Waarom moet bart simpson dat chippen alleen maar afkraken?
Zo geef je heus geen goed advies aan mensen die er serieus om vragen.
Mijn D5 is van 163pk/ 340 Nm gechipt naar 198pk/ 410Nm en het rijdt toch echt lekker!! Goeie service van rica en een tevreden resultaat!
De 170pk versie is al een stuk sneller dan de 140pk versie, dus die 190pk t.o.v. de 140 pk zul je echt wel gaan merken!
HET BESTAAT NIET DAT JE EEN 2.4 140PK ZOMAAR KUNT CHIPPEN TOT 190 PK! zelfs het door mij iets anders dan door jou gewaardeerde Rica geeft slechts 175 pk maar wel bij 6.000 t/min (waar een 140pk zijn vermogen al afgeeft bij 4.500t/min) op.
Als je een softwarematige aanpassing maakt gaat/moet die motor toch echt die 33% sneller gaan draaien, ook dat kun je uit de tabellen halen die o.a. Rica op zijn site heeft staan.
De 170pk is maar marginaal sneller dan een 140pk en heeft qua trekkracht zelfs minder te bieden daar het koppel iets ongunstiger ligt, los daarvan is de 170pk qua zeker in Nederland verkochte aantallen verwaarloosbaar, alles wat ik hier schrijf is dan ook gebaseerd op eigen ervaringen, het staat iedereen dan ook vrij om daar eigen ervaringen tegenover te stellen.Markoes schreef:Dan kijk maar eens wat homer simpson overal schrijft op de diverse topics over chippen......... Niet persoonlijk bedoeld maar de mensen die hier vragen of chippen wel of niet kan zitten denk ik niet te wachten op iedere keer hetzelfde antwoord, maar ze willen liever ervaringen horen lijkt mij!
Probeer jij je hier dus ook op wat feiten te baseren, dat komt doorgaans iedere discussie ten goede.
Heb je trouwens op je gechipte D5 een RPF zitten?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als specifieke motorvariant wordt een bi-fuel nergens genoemd, misschien dat een chipper je vraag wel kan beantwoorden, wat ik bedoelde is dat (als het al kan) je voor een bedrag van +/- € 1.000,-- relatief weinig winst zou gaan boeken.ca schreef:ok'maar mijn vraag is kan een bifuel een g3 gas kun je die ook chippens80 1999 schreef:de 140 pk versie gaat naar de 190 pk toe alleen maar omdat de 140 pk een geknepen 170 pk versie is.
De vraag is hier al eerder geweest. 140 PK en chippen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2072
Sowieso is op gas het te halen vermogen al iets hoger als op benzine. (zie grafiek van Volvo)
Daartegen is het koppel bij gas weer lager.

Maar wat je (ik) eigenlijk wil is meer koppel bij een lager danwel gelijk toerental (3500 toeren zou mooi zijn)
en niet zoals @Bart terecht al aangeeft; bij 6000 toeren.
Ik heb me hier al enigzins in verdiept en zie niet een groot voordeel afgezet tegen de prijs.
En............met garantie houd ik mij sowieso niet bezig.
Als iemand (Bi-Fuel) het wel gaat doen ben ik echt benieuwd (cijfers testbank) naar de resultaten.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2072
Sowieso is op gas het te halen vermogen al iets hoger als op benzine. (zie grafiek van Volvo)
Daartegen is het koppel bij gas weer lager.

Maar wat je (ik) eigenlijk wil is meer koppel bij een lager danwel gelijk toerental (3500 toeren zou mooi zijn)
en niet zoals @Bart terecht al aangeeft; bij 6000 toeren.
Ik heb me hier al enigzins in verdiept en zie niet een groot voordeel afgezet tegen de prijs.
En............met garantie houd ik mij sowieso niet bezig.

Als iemand (Bi-Fuel) het wel gaat doen ben ik echt benieuwd (cijfers testbank) naar de resultaten.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik doe er even een schepje bovenop!
Op gas moet je koken gezellig op de camping met een biertje erbij!:)
Op gas moet je koken gezellig op de camping met een biertje erbij!:)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien komt Bart dan ook wel.

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De meesten die (bewust) kiezen voor gas doen dat over het algemeen ivm de lagere brandstofkosten. Een enkeling kies voor gas ivm het milieu. Ik heb nog nooit iemand gesproken die na 1 van deze overwegingen gemaakt te hebben, kiest voor het tunen van een auto op gas, zodat ie lekker met 6000 rpm door 't land kan racen... Ben ik nu de eerste hier tegengekomen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race