Pagina 2 van 3
Geplaatst: 15.02.2007 - 22:38
door IkeV70
Delta schreef:IkeV70 schreef:Delta schreef:De melding "even wachten aub" heeft niets met de telefoon te maken maar bij het aanmelden van de sim dit is bij iedere provider weer anders (lees langzaam/snel).
?
Bedoel je de "even wachten" melding die je krijgt als je het telefoonboek opent? Dat vind ik een sterk verhaal. Wat heeft het telefoonboek met de provider te maken? Waarom heb ik dat probleem nog nooit meegemaakt met diverse mobiele telefoons met hetzelfde abonnement?
Je geeft zelf al het antwoord verschillende telefoons maar hetzelfde abonnement. Mocht je ooit eens overstappen naar een ander kun je dus m,eemaken (b.v bij telfort weet ik uit ervaring) dat je na de pincode moet wachten. Alleen heet het dan "SIM nog niet gereed" of zoiets.
De vertraging treedt niet op als ik de telefoon inschakel. Ik kan gewoon gebeld worden en bellen. De vertraging treedt op wanneer ik het menu oproep, en vervolgens het telefoonboek. Ik heb al jaren hetzelfde abonnement, dezelfde sim, maar wel diverse telefoons. Op geen enkele telefoon heb ik meegemaakt dat het oproepen van het telefoonboek vertraging veroorzaakt, behalve bij de Volvo telefoon.
Geplaatst: 16.02.2007 - 19:16
door Delta
Wacht even ik denk dat we langs elkaar zitten te praten.
Ik dacht dat het probleem zich voordeed na aanmelden via de pincode. De melding "even wachten aub" bij opening telefoon boek krijg ik nooit, het openen gaat net zo snel als op mijn mobiel.
Alleen als ik de pincode heb ingetoetst duurd het even voordat ik in het telefoonboek kan komen, dit duurde bij mijn vorige telfort abbo echt zeer lang, en krijg ik de melding "even wachten aub".
Geplaatst: 16.02.2007 - 20:14
door IkeV70
Delta schreef:Wacht even ik denk dat we langs elkaar zitten te praten.
Ik dacht dat het probleem zich voordeed na aanmelden via de pincode. De melding "even wachten aub" bij opening telefoon boek krijg ik nooit, het openen gaat net zo snel als op mijn mobiel.
Alleen als ik de pincode heb ingetoetst duurd het even voordat ik in het telefoonboek kan komen, dit duurde bij mijn vorige telfort abbo echt zeer lang, en krijg ik de melding "even wachten aub".
We hebben het inderdaad over 2 verschillende dingen.
Geplaatst: 16.02.2007 - 22:10
door Rogier64
Mijn telefoon is nog van het oude type, simkaart zit niet in de module voorin maar als grote kaart in de telefoonmodule die achterin gemonteerd is. Moet zeggen dat die prima bevalt, goede geluidskwaliteit zowel in de auto (luidspreker in de hoofdsteun, microfoon in de achteruitkijkspiegel) als bij de gesprekspartner. Ik heb er een simpel pre-paid kaartje van KPN in aangezien ik relatief weinig bel in de auto en toch bereikbaar wil zijn.
Geplaatst: 16.02.2007 - 23:19
door Emiel
Probeer het maar eens met een zwanehals microfoon en laat de speaker vervangen door een los exemplaar van bv. Nokia. Dat kleine speakertje in de hoofdsteun is echt 3 keer niks.
Geplaatst: 20.02.2007 - 21:27
door Thom
Als ik bel (via de Volvo telefoon) kan de andere kant mij inderdaad gewoon tot boven de 180 km/u goed verstaan. Ik heb geen zwanehals, maar wel gelamineerd glas, wellicht dat het daar door komt..
Helaas...die optie zit ook in deze XC70. De dealer is heel bereidwillig, dus we gaan gewoon vrolijk door tot er een oplossing is. Ik ken overigens geen 1 merk dat geen problemen kent met bellen in de auto. Het blijft gewoon een lastig fenomeen.
Thom
Geplaatst: 21.02.2007 - 09:17
door Bover
@IKE70 de opmerkingen die je maakt over de telefoon heb ik ook. Ik rij V70D5 model 2003. Geen goede kwaliteit in de hoofdsteun speaker en ook lang wachten aub na de pincode.
Als ik mijn mobiel laat aanstaan en dan ook de autotelefoon ben ik onbereikbaar nadat ik de autofoon heb uitgezet. Mobiel dan opnieuw opstarten. :x
Ik ben eens dat het RTI systeem door denieuwe ontwikkleingen wat achterhaald lijkt.
Maar mooi ingebouwd is het wel

Re: (Geluids)kwaliteit autotelefoon
Geplaatst: 11.03.2007 - 16:46
door V70Rene
IkeV70 schreef:[mods-edit (FrankM):] afgesplitst van Werking DUO sim. ging steeds meer of topic
Hmm.
Mijn V70 is ruim 6 jaar oud. Wellicht dat nieuwere auto's betere telefoons hebben. Ik ben absoluut niet te spreken over de kwaliteit van de telefoon (matig geluid, matige microfoon), noch over het bedieningsgemak.
Bedienings(on)gemak:
De bediening is traaaaag. Als je het telefoonboek oproept moet je eerst al een halve minuut "even wachten aub". Vervolgens reageert het systeem traag op de bladertoetsen.
Als iemand belt verschijnt niet de naam van de beller, maar zijn nummer. Ik weet al die nummers niet uit mijn hoofd, dus het is altijd een verrassing wie er belt.
Verder is er natuurlijk het duo-sim probleem.
Pluspunten zijn dat het er mooi uitziet, dat passagiers de losse hoorn kunnen gebruiken, dat je e.e.a. via stuurbediening kunt bedienen.
Ik heb ook zo'n systeem in de V70/2000, en kan zeggen het bevalt perfect.
Eerst had ik ook de problemen dat het oproepen van de telefoon nummers lang duurde. Nu ik de nummers van SIM geheugen naar het TELEFOON geheugen heb verplaatst gaat het perfect. Wel moet je even het geheugen van je SIM kaart wissen, anders zoekt hij ze beide in het geheugen op . Het scrollen door de namenlijst gaat supersnel , en ook als iemand belt komt de naam in beeld.
Ik heb van Vodafone een partnerkaart voor in de auto. Wel een ander nummer, maar zo hoef ik ook niet te switchen met de DUO kaart welke niet werkt in de auto als m'n mobiel nog aanstaat. De mensen hebben ook m'n nummer van de auto, dus no problemo....
Ik weet niet waar je woont , en of je probleem al opgelost is , anders wil ik je wel eens helpen.
Salut

Re: (Geluids)kwaliteit autotelefoon
Geplaatst: 12.03.2007 - 20:19
door IkeV70
V70Rene schreef:
Ik heb ook zo'n systeem in de V70/2000, en kan zeggen het bevalt perfect.
Eerst had ik ook de problemen dat het oproepen van de telefoon nummers lang duurde. Nu ik de nummers van SIM geheugen naar het TELEFOON geheugen heb verplaatst gaat het perfect. Wel moet je even het geheugen van je SIM kaart wissen, anders zoekt hij ze beide in het geheugen op . Het scrollen door de namenlijst gaat supersnel , en ook als iemand belt komt de naam in beeld.
Probleem is alleen: Hoe kopieer je de telefoonnummers van SIM naar telefoon? Er zijn schijnbaar meerdere software versies van de telefoon in omloop. Op mijn telefoon kan ik nergens een kopieer functie vinden. Wel SIM wissen, of telefoongeheugen wissen, maar niet kopieren of verplaatsen.
Geplaatst: 12.03.2007 - 20:35
door V70Rene
Ik heb dat ook inderdad niet kunnen vinden , schijnt er wel te zijn. Ik heb gewoon alle nummers even opnieuw ingetoetst , en in het geheugen gezet.
Je moet er effe een uurtje voor gaan zitten , maar dan kan je tevens genieten van het mooie interieur.
Greetz Rene
Geplaatst: 12.03.2007 - 20:43
door IkeV70
Er is eerder een topic over geweest. Er zijn versies waarin het wel kan. Telefoons die menu's hebben die tot 9 gaan (waar die van mij maar tot 5 gaat), telefoons waar het geheugenbeheer ergens in menu 5 staat (bij mij in menu 3), etc.
Ik ga die 150+ nummers echt niet over zitten typen hoor, zoveel moeite is het niet waard.
Geplaatst: 12.03.2007 - 21:52
door Bover
@iKE 70 KIJK MAAR IN JE BOEKJE. STAAT ER DUIDELIJK IN BESCHREVEN ACHTERIN!
Geplaatst: 12.03.2007 - 22:51
door IkeV70
Bover schreef:@iKE 70 KIJK MAAR IN JE BOEKJE. STAAT ER DUIDELIJK IN BESCHREVEN ACHTERIN!
Staat wat duidelijk beschreven?
(lees evt
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3968 eens na)
Geplaatst: 13.03.2007 - 11:35
door Stevie-S60
Ik ben ook al 4 dagen bezig om mijn geintregeerde telefoon werkend te krijgen.
Ik heb een duo simkaart van vodafone zet mijn mobiel uit voordat ik bij de auto ben en zet na het starten de autotelefoon pas aan.
Hij geeft dan wel dat antennetje weer en adres en menu maar voor de rest doet hij het niet.
Na een tijdeje rijden geeft hij libertel ?? weer en dan probeer ik nog een keer te bellen en weer niks en het gekke is een prepay kaartje van t-mobile deed het wel alleen het geluid over de speaker was niet te verstaan.
Ook heb ik al geprobeerd het handmatig in te stellen maar dan geeft hij geen vodafone weer en ook geen libertel en automatisch netwerk zoeken doet het ook niet zoals jullie uiteraard al begrepen.
Wie o wie kan mij het uitleggen wat ik fout doe.
Geplaatst: 13.03.2007 - 12:05
door V70Rene
Ik heb ook Vodafone, maar geeft Libertel ( zo heette vroegen Vodafone )aan ....Voor de rest werkt het gewoon perfect met Vodafone...zou bij jou dus ook moeten lukken.
Als je de toetsen ook op het stuurwiel hebt , kan je als je de pincode hebt ingevoerd op de groene toets drukken en zie je in het display de provider ( Libertel ) . Druk nu met pijltje links op de namenlijst , en er komt zoeken te staan. Nogmaals groen geeft de lijst weer zoals in je SIM opgeslagen ( dit kan even duren..van 10 sec tot 2 minuten is de ervaring.)
Daarna kan je scrollen in je lijst ....Let wel , bij mij ging dit zeeeeer langzaam , vandaar dat ik alle namen in het telefoon geheugen gezet heb, en de SIM kaart leeg.. Nu werkt het supersnel.
Ik heb wel het geluk dat ik met 2 nummers uit 1 belbundel kan bellen ( heet partnerkaart) dus 1 in de auto en 1 in m'n mobiel.
Hoe is trouwens je antenne ontvangst met "libertel" ?? Ik denk dat het misschien een probleem kan wezen bij je ...
Greetz
Geplaatst: 13.03.2007 - 13:40
door Stevie-S60
Bij mij werkt ook alles alleen het bellen niet (telefoonnummers zoeken het menu enz dat doet het).
Zodra ik een nummer intoets of een nummer uit mijn adresboek en op de groene hoorn druk op het stuur of dashboard dan gaat hij weer terug naar <<adres menu>> en libertel komt er pas te staan na een min of 15 en bij de antenne horen daar balkjes of streepjes te staan want bij mij staat er helemaal niets.
Geplaatst: 13.03.2007 - 16:06
door V70Rene
Hoi,
Ik heb net even gekeken , en inderdaad...net naast het antenne teken Y staan er bij mijn telefoon 4 streepjes die de signaalsterkte aangeven, van klein naar groot.
Ik denk dat je toch een storing heb in je telefoon, als je signaal wel goed is.
Geplaatst: 13.03.2007 - 18:51
door Stevie-S60
Bedankt voor het nakijken, ik ga dan morgen maar even langs de volvo dealer en hopelijk kunnen ze het dan voor mij maken.
Geplaatst: 13.03.2007 - 19:35
door Thom
Wat een nuttig topic! Ook hier problemen met de duokaart. Het betreft een XC70 ('06). Het speakertje is idd blikkerig, maar zit wel op de juiste plek. Wat is precies zo'n 'partnerkaart'?
Thom
Geplaatst: 13.03.2007 - 20:26
door V70Rene
Thom schreef:Wat een nuttig topic! Ook hier problemen met de duokaart. Het betreft een XC70 ('06). Het speakertje is idd blikkerig, maar zit wel op de juiste plek. Wat is precies zo'n 'partnerkaart'?
Thom
Ik heb een partnerkaart aangeschaft van Vodafone , kost je wel 10 Euro's per maand , maar heb je wel een extra nummer.
Voordelen:
* geen gehannes meer met mobiele telefoon uit en auto telefoon aan.
* een lege SIM kaart in de auto , enkel met SIM code - mocht de auto evt. open gebroken worden ben je alleen een lege SIM kaart kwijt. Ze kunnen er niets mee doen en als je belt ivm diefstal heb je je gewone mobiele nummer nog.Ze blokkeren alleen je partnerkaart nummer.
* je kan dus alle nummers in je auto telefoon zetten wat de telefoon een stuk sneller maakt ( mijn ervaring).
Nadelen :
* Je moet alle nummers in het geheugen van je telefoon zetten.
* Je zal je kennissen en evt. vrienden op de hoogte moeten stellen van je autotelefoon nummer.
Wie nog meer na- of voordelen weet mag ze erbij zetten.
Greetz