levensduur roetfilter (retro)
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Dat is toch ook het doel van een forum. Dat alle kanten belicht kunnen worden. En of je het daar nou mee eens bent of niet maakt niet uit. Uitendelijk kan iedereen zijn eigen beslissing maken.
Maar ff on-topic. Bij het foldertje wat bij de uitnodigingsbrief zat stond meen ik dat de filter niet vervangen hoefde te worden.
Maar ff on-topic. Bij het foldertje wat bij de uitnodigingsbrief zat stond meen ik dat de filter niet vervangen hoefde te worden.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het is niet zo dat ik je commentaar niet waardeer Bart, alleen is dit al zovaak geschreven dat het in mijn ogen overbodige informatie is. Komt op mij een beetje over als de jehova getuige die zijn voet tussen de deur steekt. Ik vond jouw antwoord behoorlijk uit de lucht vallen, en sloeg niet op mijn tekst.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Meer van wat hier geponeerd wordt is soms wat overbodig, betekend dat dan meteen ook een "verbod"? het vergelijk met een Jehova is wat zwak als je hier als tegenwicht tegenover de aanhoudende "superenthousiaste" tuningsverhalen mensen op de mogelijke nadelen wijst, doe nu vooral niet alsof daarvan geen sprake is, ik heb toch nog steeds op te regelmatige basis te maken met auto's die gechipped zijn en die iets "raars" hebben.edraket schreef:Het is niet zo dat ik je commentaar niet waardeer Bart, alleen is dit al zovaak geschreven dat het in mijn ogen overbodige informatie is. Komt op mij een beetje over als de jehova getuige die zijn voet tussen de deur steekt. Ik vond jouw antwoord behoorlijk uit de lucht vallen, en sloeg niet op mijn tekst.
Waar het jouw tekst dus wel degelijk raakt is dat er een andersoortig en veel lastiger probleem op kan treden dan het uitsluitend wat inhouden, te weten het smelten van je rpf, neem van mij aan dat een niet werkend rpf bij een apk reden tot afkeur gaat worden en het je dus langs die weg geld gaat kosten.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik neem dat onmiddelijk van je aan, maar kun je ook verklaren wat er dan mis gaat? Wat ik ervan heb begrepen is dat er naast een filter een bypass zit. Als het filter verstopt of defect zou raken is de bypass er nog. En als de roetmeting daarnaast niet anders wordt uitgevoerd dan zonder filter lijkt het me erg lastig om te constateren dat het filter stuk is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een filter filtert en een bypass doet dat niet, je kun een roetuitstoot meten middels een roetmeting, meet men roet bij een auto die een rpf emmisiestatus heeft zou er een apkafkeur moeten gaan volgen.edraket schreef:Ik neem dat onmiddelijk van je aan, maar kun je ook verklaren wat er dan mis gaat? Wat ik ervan heb begrepen is dat er naast een filter een bypass zit. Als het filter verstopt of defect zou raken is de bypass er nog. En als de roetmeting daarnaast niet anders wordt uitgevoerd dan zonder filter lijkt het me erg lastig om te constateren dat het filter stuk is.