Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05.04.2007 - 17:28
door koen_dr
Ok, kreeg ook info door dat dus RICA de ppc unit eveneens kan leveren.
+- 1050.00 euro incl. BTW...

Vermogen: 215pk / 420nm

Nu is dus nog steeds de vraag = is dit detecteerbaar door de dealer?

Ik ga wss wel is naar Rica informeren vermits dit iets korter bij de deur is bij problemen...

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:09
door edraket
De PPC is niet detecteerbaar, omdat je het standaard programma terug kunt zetten als je wilt.

Geplaatst: 05.04.2007 - 20:51
door Lambert
Ik heb twee weken geleden mijn S60 D5 (185pk) door mijn dealer een Rica chip laten doen, wat gaat de auto dan heerlijk rijden... reageert als een speer op het gaspedaal en geeft een heerlijk rijgedrag met name tussen de 120-180 km ... dus een echte aanrader!

By the way.... 163 pk in Belgie? waarom is dat?

Geplaatst: 05.04.2007 - 21:04
door NOS
Dat is omdat ze in Belgie een ander belastingstelsen hebben, de 163PK is gunstiger dan de 185pk.

Geplaatst: 06.04.2007 - 10:28
door Lo-Rider
koen_dr schreef:Ok, kreeg ook info door dat dus RICA de ppc unit eveneens kan leveren.
+- 1050.00 euro incl. BTW...

Vermogen: 215pk / 420nm

Nu is dus nog steeds de vraag = is dit detecteerbaar door de dealer?

Ik ga wss wel is naar Rica informeren vermits dit iets korter bij de deur is bij problemen...
Wat bedoel je? Je woont in Schilde en Postiaux achter jouw hoek in Schoten verdeelt BSR. Moet die dealer echt bij jou in de straat wonen :lol: ? Waar hebben ze dan een RICA dealer in België? De enige die ik gevonden heb is in Brussel...

Geplaatst: 06.04.2007 - 10:35
door Lo-Rider
NOS schreef:Dat is omdat ze in Belgie een ander belastingstelsen hebben, de 163PK is gunstiger dan de 185pk.
Het verschil is een 1200 EUR inschrijvingstax, eigenlijk niet zodanig veel maar de Belg haat belastingen als geen ander en daarom is het een gigantisch concurrentieel nadeel als je geen 163Pk aanbiedt. De standaard 180/185Pk van de D5 wordt zelfs niet aangeboden in de S60 en daaronder, daar moet je speciaal naar vragen indien je die wil kopen.

De D5 is sowieso al een ROTmotor fiscaal gezien omwille van de domme reden dat motorinhoud ook al voor een flink stuk de taksen bepaalt. De 2.0D van BMW van 163Pk is op dat vlak véél interessanter.

Ach... het zal wachten zijn op een hervorming... die komt er alvast aan de komende jaren, het staat op de agenda van de volgende regering. Voornaamste criterium voor bepaling taks: eco-score. Dat wordt lachen :lol: