C70 D5 163pk = Heico of BSR upgrade?

Gebruikersavatar
koen_dr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
Locatie: Schilde
Contacteer:

Wel, ik kan begin volgende maand m'n lang verwachte (als sinds juni besteld) C70 D5 met voor belgië speciaal op 163pk afgestrafte motor ophalen :P
Dealer ontvangt hem tussen 2 en 8 april...

Ik ben al sinds lange tijd aan't uitkijken naar een motorische upgrade, om na de inloopperiode van de motor ten volle van het bereikbare te kunnen genieten. Na veel research is zijn er nog twee mogelijkheden in de running; namelijk:

- HEICO upgrade, mogelijk via m'n dealer uitgevoerd ( wilt hier nog geen 100% duidelijkheid over geven )
= 163pk naar 205pk/400nm
= volgens dealer wordt de geartronic met deze upgrade ook aangepast?

- BSR OBDII upgrade toestel
= 163pk naar 220pk/428nm
= mogelijkheid om altijd terug te flashen naar standaard ecu
= worden hierbij tevens aanpassen aan geartronic aangbracht, of verhoogt dit enkel het vermogen?
= Is dit detecteerbaar door dealer bij problemen?

Ik heb ook overwogen om via een alternatief kanaal bij een bekende belgische tuner binnen te stappen, maar wil toch uiteindelijk liever voor een groot bedrijf gaan, omdat ik van Heico met de TUV keuring al redelijk zeker ben dat er uitvoerig getest werd, en niet wat gefriemel aan de boost enzo...

Graag jullie feedback, ervaringen en meningen hierover, want ik ben als voormalig audi rijder redelijk nieuw in het volvo gebeuren :oops:

Ik ben alvast zeeeeeeer gespannen aan't afwachten op de levering van m'n wagen, en zal deze zorgvuldig inrijden alvorens zotte toeren uit te halen!
Gebruikersavatar
koen_dr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
Locatie: Schilde
Contacteer:

BSR info: www.bsrab.se

Volvo C70 D5 with 180 Hp can now be tuned with PPC version 2. The tuning is performed via the diagnostic connector under the steering wheel (see picture below) and takes only five minutes.

At last you can get away from soldered chips, breaking up ECUs and mounting extra boxes and flexes in the engine house. With PPC Tuning System you tune your car without even lifting the hood. As simple as advanced!

PPC provides: 220Hp/428Nm

Price: approx 994 Euro

Afbeelding
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter

2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE

2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Ik kan je helaas niet zoveel vertellen over het chiptunen... wel kan ik je vertellen dat je een goede keuze hebt gemaakt bij het kopen van deze auto! Ik ben ERG benieuwd naar foto's en specs.
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

wat een timing van reactie... aan je onderschrift te lezen een ERG mooie wagen!
Gebruikersavatar
koen_dr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 18.05.2006 - 10:45
Locatie: Schilde
Contacteer:

Heico - info: www.heicosportiv.de

"Power makes no noise. It’s there and it works", Albert Schweitzer once said. HEICO SPORTIV power-upgrades help you rule the road, with smooth torque and horsepower increases for noticeably improved acceleration and top end performance. HEICO SPORTIV modified ECU’s are TÜV-certified and come with a limited warranty of up to 36 months, covering both the ECU itself, as well as the drivetrain. HEICO SPORTIV power-upgrades are designed to make the most of superior Volvo engineering while not exceeding the stress limits of the engine, gearbox or drive shafts, thereby delivering reliable performance for everyday use. The diagnostic functions and emergency operating features of your Volvo remain completely intact. In the field of Volvo performance tuning, HEICO SPORTIV has the clear advantage in experience and technical knowledge, insuring your maximum driving pleasure.

Volvo C70 D5 (Autom.) 180 PS / 350 Nm 205 PS / 400 Nm
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter

2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE

2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Rica kan tegenwoordig de BSR tuningskastjes leveren onder eigen naam. Ze zeggen het niet, maar is gewoon dezelfde upgrade als BSR.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Turbobiker
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 13.03.2005 - 16:51

edraket schreef:Rica kan tegenwoordig de BSR tuningskastjes leveren onder eigen naam. Ze zeggen het niet, maar is gewoon dezelfde upgrade als BSR.
RICA gebruikt het kastje van BSR, maar stopt daar hun eigen software in.

Je kunt waarschijnlijk via je dealer ook RICA-tuning krijgen.

BSR is een alternatief, Heico niet aan beginnen. TUV-goedkeuring krijgt zelfs mijn oma op haar rolstoel...
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41366
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Turbobiker schreef:TUV-goedkeuring krijgt zelfs mijn oma op haar rolstoel...
Ja, dat zie ik :lol:
Afbeelding
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

PPC bij BSR is echter een stukje goedkoper dan bij Rica. 882 euro tegen 1041 euro
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
volvomv
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 16.09.2006 - 20:51
Locatie: West-Vlaanderen

Onze c70 D5 hebben we sinds gisteren, en die is ook gisteren (in de voormiddag) gechipt geweest bij de dealer. Tot 225 pk volgens de dealer, je merkt het verschil met de 163pk-versie: de respons op het gas is beter, je voelt dat hij beter optrekt, hij is minder lui (nu ja het is nog altijd een automatische versnelling) en het verbruik daalt met +- 1l. We zijn er blij om dat we hem gechipt, maar ja we hebben hem nog maar 1 dag, dus we zullen nog wel zijn.
Gebruikersavatar
Lo-Rider
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14

koen_dr schreef:Wel, ik kan begin volgende maand m'n lang verwachte (als sinds juni besteld) C70 D5 met voor belgië speciaal op 163pk afgestrafte motor ophalen :P
Dealer ontvangt hem tussen 2 en 8 april...

Ik ben al sinds lange tijd aan't uitkijken naar een motorische upgrade, om na de inloopperiode van de motor ten volle van het bereikbare te kunnen genieten. Na veel research is zijn er nog twee mogelijkheden in de running; namelijk:

- HEICO upgrade, mogelijk via m'n dealer uitgevoerd ( wilt hier nog geen 100% duidelijkheid over geven )
= 163pk naar 205pk/400nm
= volgens dealer wordt de geartronic met deze upgrade ook aangepast?

- BSR OBDII upgrade toestel
= 163pk naar 220pk/428nm
= mogelijkheid om altijd terug te flashen naar standaard ecu
= worden hierbij tevens aanpassen aan geartronic aangbracht, of verhoogt dit enkel het vermogen?
= Is dit detecteerbaar door dealer bij problemen?

Ik heb ook overwogen om via een alternatief kanaal bij een bekende belgische tuner binnen te stappen, maar wil toch uiteindelijk liever voor een groot bedrijf gaan, omdat ik van Heico met de TUV keuring al redelijk zeker ben dat er uitvoerig getest werd, en niet wat gefriemel aan de boost enzo...

Graag jullie feedback, ervaringen en meningen hierover, want ik ben als voormalig audi rijder redelijk nieuw in het volvo gebeuren :oops:

Ik ben alvast zeeeeeeer gespannen aan't afwachten op de levering van m'n wagen, en zal deze zorgvuldig inrijden alvorens zotte toeren uit te halen!
Hello!

Ik heb zelf een C70 D5 besteld en heb de 163pk-versie. Ik zal hem ergens begin mei ontvangen 8) . Ik heb gelezen dat deze D5 véél verbruikt net omwille van het feit dat het vermogen eigenlijk onvoldoende is vanwege het hoge gewicht.

Nu heb ik zelf al wat geïnformeerd naar tuning en het volgende:

- Tuning met kastjes wordt absoluut afgeraden omdat je eigenlijk de software van de wagen in de luren legt maar dus ook geen gebruik kan maken van de geavanceerde software die problemen vermijdt. Het resultaat kan zijn dat je je motor kapot rijdt of dat er andere mankementen voorkomen.

- Bij de meeste tuners in België (Heinz, ...) worden dezelfde cijfers opgegeven als bij Rica e.d., nl. 225Pk is mogelijk met 460Nm.

- Lang genoeg doorvragen levert op dat je met die 460Nm moet opletten. Ik heb zeer goeie info ontvangen van Bull-Power, die aanraden niet boven de 400Nm te gaan. Pk's op zich zijn van minder belang maar zij stellen 215Pk voor. Zij claimen de wagen volledig op maat te kunnen tunen. Tunen gaat ook volledig via OBD, dus geen gesoldeer en geen nieuwe chip erin! Het oude programma kan steeds terug geflashed worden.
Ik denk dat zij een grote kanshebber worden.

Ik denk dat 400Nm en 215Pk volstaan! Heeft iemand een idee over wat dit met de acceleratiecijfers doet? De 163Pk zit pas na 10.5s aan 100 (een seconde trager dan de 180Pk-versie :? ). Ik schat dat dit met 215Pk en 400Nm aan 8.5s moet kunnen... heeft iemand een idee?

Vraag: In godsnaam welke dealer in België stelt voor om te gaan tunen? Toen ik polste bij mijn dealer voelde ik meteen dat zij dit niet zagen zitten.
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

ik heb zeer goede ervaringen met BSR in mijn 2.5T
Gebruikersavatar
Lo-Rider
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14

Ik heb BSR eens bezocht.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat het hier om flash-tuning gaat zonder tussen komst van een echte tuner...!

Potverdorie dat lijkt me wel interessant. Weet iemand wat die PPC kit doet met een C70 D5 163Pk versie? Heb wel een vraagje gesteld aan BSR, maar als iemand meer weet...?
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

de D5 163pk kost inclusief verzendkosten iets van 900euri
Gebruikersavatar
Lo-Rider
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14

liquid_force schreef:de D5 163pk kost inclusief verzendkosten iets van 900euri
En wat DOET hij met de auto?

- Herkent hij de wagen als de "163Pk-versie"?
- Plaatst die hetzelfde programma als op de 180Pk-versie?
- Zijn de resultaten dus hetzelfde?
- Bij terugplaatsing van het origineel programma, gaat het dan werkelijk om de originele parameters, of maakt hij er een 180Pk van?

M.a.w. is dit doosje in staat om op een veilige en correcte manier met een 163Pk om te gaan en zijn de resultaten dezelfde?

Merci!
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

1. ja de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven
2. nee, de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven
3. nee, want de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven
4. nee, want de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven, en origineel is origineel, dus ... je raad het al: je gaat terug naar de 163pk instellingen.

Afbeelding

(plaatje is van een S60 D5 ... motor is het zelfde als de C70)
Gebruikersavatar
Lo-Rider
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14

liquid_force schreef:1. ja de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven
2. nee, de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven
3. nee, want de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven
4. nee, want de software is specifiek voor de 163pk motor geschreven, en origineel is origineel, dus ... je raad het al: je gaat terug naar de 163pk instellingen.

(plaatje is van een S60 D5 ... motor is het zelfde als de C70)
Ha! Nu komen we er! De motor is dezelfde als in de S60 inderdaad, maar de ECU NIET!!! En waar grijpt OBD-tuning op in.... juist ... op de ECU.

Een S60 D5 163Pk tuning is dus NIET hetzelfde als een C70 D5 163Pk.

U begrijpt dus mijn scepsis. Ik wacht rustig he antwoord van BSR af en laat jullie het resultaat weten!
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

en waar is de ECU anders in dan?
Gebruikersavatar
Lo-Rider
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 11.12.2006 - 16:14

liquid_force schreef:en waar is de ECU anders in dan?
Ik kan er op dit ogenblik jammer genoeg geen info over vinden, maar het heeft te maken met een iewat eenvoudigere opstelling van de motor in de "kleinere" Volvo's (gebaseerd op het S40 onderstel) waardoor er een andere ECU nodig was.

Dit zou ook de verklaring zijn waarom de standaardwaarden bij de grotere Volvo's een beetje hoger liggen (185Pk vs. 180Pk, ...). Dit is echt niet omdat 185Pk teveel zou zijn in een S40, ...

Iemand hier meer info over?
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Het inlaatspruitstuk, de turbo en de intercooler zijn anders, daarom is die iets minder krachtig dan de 185PK/400NM versie.
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”