Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27.07.2007 - 16:19
door Herror
Zo. ... na lang wachten heb ik dan eindelijk vanmiddag mijn C30 1.8F Momentum opgehaald

:D:D helemaal blij mee!
Alleen bleek er een nalevering te zijn voor mijn pook met aluminium inleg. Nu zit er een standaard pookje in. De aluminium inleg pook wordt pas na week 34 geleverd.
Verder vond ik het vrij apart dat er wel een elektrische motorverwarming op zit, maar dat de kabel om hem aan te sluiten niet erbij geleverd is. Daar zou nog even achteraan gegaan worden, hoe dat nou precies zit.
Geplaatst: 27.07.2007 - 17:55
door Paul
Herror, heb even je dubbele post in C30 gespot verwijderd, aangezien je hier precies hetzelfde neerzet.
Super dat je auto er is, plaatjes?
Geplaatst: 28.07.2007 - 08:45
door Herror
Heb net twee plaatjes geschoten van de dubbele uitlaat die ik eronder heb zitten: ze zijn net een maatje dikker dan de originele pijpen die onder een T5 zitten ... en ik vind persoonlijk de mijne er beter onderpassen .. de originele zijn iets te bescheiden in mijn ogen. Maar, oordeel zelf maar eens:

Geplaatst: 30.07.2007 - 20:54
door Herror
Ik heb een flexifuel uitvoering (de 1.8F), waarop automatisch elektrische motorverwarming geleverd wordt. Daarvoor zit er boven de linkerkoplamp een zwart klepje waarop je een kabel aan kunt sluiten om de motor te verwarmen. En wat denk je? Geen kabel! Dus bij aflevering merk ik dit op. Krijg ik 2 dagen later een mail dat de kabel 12,50 euro (ex btw) kost. ja nog ff .... Je levert toch ook geen versnellingsbak zonder koppelingspedaal? En geen airco zonder knopje om hem aan te kunnen zetten???

Geplaatst: 30.07.2007 - 20:57
door lancer
Als het anders is dan een normale 220 aansluiting, sluit ik me bij je aan
Geplaatst: 30.07.2007 - 21:23
door Ludo
Herror schreef:Je levert toch ook geen versnellingsbak zonder koppelingspedaal? En geen airco zonder knopje om hem aan te kunnen zetten???
roep dat maar niet te hard.
straks breng je nog iemand op ideeën...

Geplaatst: 30.07.2007 - 22:11
door Paul
Maar die aansluiting is toch om je accu warm te houden in landen als Lapland en Canada enzo?
Wij hebben ook elektrische motorverwarming maar dat zet je gewoon aan met de boordcomputer hoef ik geen kabel voor te trekken.
Geplaatst: 30.07.2007 - 22:13
door SummumRider
Leve standverwarming... zonder kabels toch lekker (voor)verwarmd!
Geplaatst: 30.07.2007 - 22:26
door Herror
@ paul:
Dat is inderdaad de connector ... dat zwarte ding. Het is elektrische motorverwarming, dus de motor wordt voorverwarmd.
Daar moet je een kabel op aansluiten en dan in het stopcontact steken. In Zweden hebben ze zelfs langs de kant van de weg van die paaltjes staan waarop je ze aan kunt sluiten.
Voor optimaal voorverwarmen zou je hem 2 a 3 uur erin moeten houden.
De elektrische motorverwarming zit op de flexi-fuel omdat je deze nodigt hebt als je bio-ethanol hebt getankt en het is kouder dan -10 graden Celsius. Maar als ze geeneens de kabel erbij leveren heb je er dus ook niks aan. Ja, of je moet alweer bij betalen terwijl de flexifuel al 600,- meer kost dan de gewone versie.
Geplaatst: 31.07.2007 - 14:21
door Herror
En ik heb alweer een mail terug van de dealer: Ze hebben de bijbehorende kabel voor me besteld. Toch weer netjes!
Geplaatst: 04.08.2007 - 10:25
door marcotooshy
Ziet er goed uit Herror die dubbele uitlaat vooral die gaatjes binnen in
hoe klinkt die ?
en waar heb je die laten monteren
Geplaatst: 04.08.2007 - 11:42
door liquid_force
Herror schreef:
Daar moet je een kabel op aansluiten en dan in het stopcontact steken. In Zweden hebben ze zelfs langs de kant van de weg van die paaltjes staan waarop je ze aan kunt sluiten.
niet aan de kant van de weg hoor ... de paaltjes die je soms op parkeerplaatsen ziet staan zijn gewoon door de eigenaren van de huizen dan wel bedrijven zelf geplaatst ... en die zijn ook _niet_ voor openbaar gebruik.
Herror schreef:
Voor optimaal voorverwarmen zou je hem 2 a 3 uur erin moeten houden.
De elektrische motorverwarming zit op de flexi-fuel omdat je deze nodigt hebt als je bio-ethanol hebt getankt en het is kouder dan -10 graden Celsius.
dus in nederland heb je het eigenlijk nooit nodig. Daarbij komt dat het eigenlijk alleen noodzakelijk is als je 100% E85 (ethanol) in je tank hebt zitten.
Herror schreef:
Maar als ze geeneens de kabel erbij leveren heb je er dus ook niks aan. Ja, of je moet alweer bij betalen terwijl de flexifuel al 600,- meer kost dan de gewone versie.
Het is _JOUW_ keuze geweest om een Flexifuel te kopen ... dat je dak voorbereidt is om dakdragers te kunnen hebben betekend toch niet dat je die er ook bij moet krijgen?
Geplaatst: 05.08.2007 - 15:14
door Herror
Een brutaal mens heeft de halve wereld
Ik heb uiteindelijk de kabel gewoon gekregen
Ik had ook nog de omkeerbare bagagemat besteld (uiteraard wel betaald

) en die bevalt ook goed moet ik zeggen. Ziet er netjes uit

Geplaatst: 05.08.2007 - 15:18
door Herror
marcotooshy schreef:Ziet er goed uit Herror die dubbele uitlaat vooral die gaatjes binnen in
hoe klinkt die ?
en waar heb je die laten monteren
Ja, ik ben ook heel blij met het resultaat ... het is uiteindelijk toch afwachten hoe het er allemaal uit komt te zien

Ze zijn ook net wat groter dan de pijpjes die onder een T5/D5 zitten. De standaard pijpen hebben een diameter van 70mm en de mijne een diameter van 85 mm. Dus dat scheelt wel. Maar ik moet zeggen dat ik de mijne mooier vind.
Ik heb de dubbele uitlaat gewoon besteld tijdens het samen stellen van mijn auto. Ze zijn er onder gezet bij de Volvo-dealer. En het geluid klinkt ook net wat pittiger .. niet overdreven, dat wil ik ook niet ... maar gewoon net ff subtiel lekker geluidje.
Ik ben er in ieder geval helemaal blij mee.
Geplaatst: 15.08.2007 - 14:41
door Guestuser
misschien beetje off topic...
Ik heb gisteren een 1.8 c30 als leenauto gekregen terwijl de dealert mijn spoiler heeft hergemonteerd...
Ik was een beetje verbaasd door het vermogen van de auto. Mijn 1.6d is beduidend sneller! Boven de 100kmpu zat er echt niets meer in... niet vooruit te branden... Mocht je de 1.8 versie overwegen dan is wellicht een proefrit in wat zwaardere versie aan te bevelen.
Nogmaals het viel mij tegen er stond 10.000km op de teller. Wellicht niet goed ingereden?
Geplaatst: 15.08.2007 - 15:24
door Paul
Nee dat klopt hoor, jouw 1.6D is vele maler sneller!
Geplaatst: 15.08.2007 - 17:53
door SummumRider
Smaken verschillen... ik krijg vrijdag mn 1.8, heb ook proefgereden in een 2.0 en 2.4. Vond het verschil met een 2.0 niet noemenswaardig en ook de 2.4, die zeker wel wat sneller is, de meerprijs niet waard. Een collega van mij heeft een V50 1.6d en in vergelijking met de 1.8 vind ik ze redelijk gelijk opgaan. Maar dat zeg ik

, smaken verschillen!
Geplaatst: 15.08.2007 - 19:27
door Herror
Hey SummumRider!
Goeie keuze hoor, de 1.8! Heb ik ook namelijk

Geplaatst: 15.08.2007 - 19:29
door Herror
Hoe kan je nou een diesel gaan vergelijken met een benzinemotor? :S:S
Geplaatst: 15.08.2007 - 20:16
door Paul
Nou Summumrider, ik denk dat dit niks met smaak te maken heeft. Is meer de ervaring die iemand heeft met het rijden van een auto.
Ik vond de 1.8 veel sneller dan de 2.0 (die valt beetje dood als je 120 rijdt en even gas wilt geven). De 1.6 benzine gaat ook redelijk van zijn plek, maar geeft wat meer herrie als je 140 rijdt.
1.6D vond ik een onwijs fijne auto en vooral lekkere tussensprintjes.
D5 is echt TOP! Heerlijke auto en de T5 voor mij iets te snel (D5 eigenlijk ook)