Volvo heeft de volgende actie lopen:
"Je betaalt vanaf nu voor een C30 1.8 FlexiFuel dezelfde prijs als die van de vergelijkbare benzinevariant (1.8 ) (actie loopt tot 31 mei 2007)."
Normaal is de flexifuel versie 600,- duurder.
Hebben mensen hier ervaring met de flexifuel motor? Ik ga namelijk voor de 1.8 motor, is er hier iemand die dan de 1.8F aan zou raden?
C30 1.8 FLEXIFUEL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58
Vooralsnog zou het voor mij een puur ideële keuze zijn. Ethanol kun je 'al' op maar liefst een stuk of drie plaatsen krijgen (in NL)... Eigenlijk wat dat betreft net zoiets als de BioPower van Saab.
Wat natuurlijk weer wél zo is: wanneer er meer ethanol-ready auto's rondrijden, is het ook zinniger om er een pompje voor neer te zetten. En door zo'n actie van Volvo wordt deze kip-ei kwestie wel opgelost! (want daarom komt dit Ethanol-verhaal natuurlijk niet van de grond: geen pomp - daarom geen auto's - daarom geen pomp - .... )
Mijn idee: vanuit ideëel oogpunt: DOEN! En vervolgens willen proberen om zo veel mogelijk Ethanol te tanken. Vanuit commercieel oogpunt natuurlijk een belachelijke keuze, maar je moet toch ergens beginnen.....
Wat natuurlijk weer wél zo is: wanneer er meer ethanol-ready auto's rondrijden, is het ook zinniger om er een pompje voor neer te zetten. En door zo'n actie van Volvo wordt deze kip-ei kwestie wel opgelost! (want daarom komt dit Ethanol-verhaal natuurlijk niet van de grond: geen pomp - daarom geen auto's - daarom geen pomp - .... )
Mijn idee: vanuit ideëel oogpunt: DOEN! En vervolgens willen proberen om zo veel mogelijk Ethanol te tanken. Vanuit commercieel oogpunt natuurlijk een belachelijke keuze, maar je moet toch ergens beginnen.....
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
in verschillende landen is Ethanol reeds verkrijgbaar, zeker in Scandinavie is de dekkingsgraad van Ethanol bijna gelijkwaardig aan de Benzine dekking. Ook in landen als Duitsland, Belgie, Frankrijk en Spanje komt er meer mogelijkheid om Ethanol te tanken. Wat Hayke al schrijft: elke keer als je gaat tanken bij de kassa vragen om Ethanol ... ze zullen in het begin altijd onwennig kijken maar als er meer vraag komt zal er ook meer aangeleverd gaan worden.
Qua prestaties doet de 1.8F niet onder voor de gewone 1.8 als je op Benzine rijdt, dus vanuit dat oogpunt is er geen verschil: op Ethanol krijg je veel meer power tot je beschikking
[grappig is dat de 1.8 in Zweden niet eens leverbaar is in de C30]
Qua prestaties doet de 1.8F niet onder voor de gewone 1.8 als je op Benzine rijdt, dus vanuit dat oogpunt is er geen verschil: op Ethanol krijg je veel meer power tot je beschikking

[grappig is dat de 1.8 in Zweden niet eens leverbaar is in de C30]
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Aangezien het in aanschafprijs niets scheelt zou ik het gewoon doen, je kunt immers probleemloos op gewone benzine blijven rijden.
Probleem is wel dat als je E85 wilt tanken je alleen in Rotterdam, Rijswijk en Beesd terecht kunt, dan moet je ook nog eens 2 euro per liter betalen. In de toekomst wordt dat misschien (hopelijk) beter, dan ben jij er als eerste bij.
Probleem is wel dat als je E85 wilt tanken je alleen in Rotterdam, Rijswijk en Beesd terecht kunt, dan moet je ook nog eens 2 euro per liter betalen. In de toekomst wordt dat misschien (hopelijk) beter, dan ben jij er als eerste bij.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
2 EURO per liter???? in zweden kost het iets van 85 eurocent per liter, goedkoper dan Benzine in ieder gevalmenjo schreef: Probleem is wel dat als je E85 wilt tanken je alleen in Rotterdam, Rijswijk en Beesd terecht kunt, dan moet je ook nog eens 2 euro per liter betalen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20662
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja LqF,
In Nederland hebben we natuurlijk weer die rottige accijnsen etc. Maar 2 Euro de liter is inderdaad wel heel erg veel.
In Nederland hebben we natuurlijk weer die rottige accijnsen etc. Maar 2 Euro de liter is inderdaad wel heel erg veel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Is het een leaseauto, in dat geval is er misschien wel wat te regelen met je leasemaatschappij?
Ik meen dat Volvo nederland zelf z'n medewerkers al op E85 laat rijden, misschien dat andere bedrijven (leasemaatschappijen, fleetowners) ook wel in zijn om gewoon te beginnen met ondersteunen van E85 en niet te wachten op accijnsverlaging.
Ik meen dat Volvo nederland zelf z'n medewerkers al op E85 laat rijden, misschien dat andere bedrijven (leasemaatschappijen, fleetowners) ook wel in zijn om gewoon te beginnen met ondersteunen van E85 en niet te wachten op accijnsverlaging.
- Herror
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:53
Nee, het is geen leasewagen. Mijn idee is om er gewoon benzine in te gooien zolang de accijnsen niet omlaag gaan, want ik ga echt geen 1,90 per liter betalen .. terwijl het verbruik ook nog eens toeneemt. Ik had al wel gekeken of de wegenbelasting niet omhoog gaat, maar die is ook hetzelfde.
Wel jammer van de overheid dat ze E85 niet stimuleren. Komen ze wel met milieusmoesjes van heffingen op vliegtickets ... maar volgens mij is de grootste vervuiler nog steeds de auto ... maarja, kost ze natuurlijk teveel geld als ze de accijnsen gaan verlagen...
Wel jammer van de overheid dat ze E85 niet stimuleren. Komen ze wel met milieusmoesjes van heffingen op vliegtickets ... maar volgens mij is de grootste vervuiler nog steeds de auto ... maarja, kost ze natuurlijk teveel geld als ze de accijnsen gaan verlagen...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
vergeet je de scheepvaart niet Herror, of de chemische industrie net over Nederlands/Belgische grenzen?Herror schreef:maar volgens mij is de grootste vervuiler nog steeds de auto ... maarja, kost ze natuurlijk teveel geld als ze de accijnsen gaan verlagen...
(toen er bij Rotterdam een 80kmh zone kwam heeft de ErasmusUni een onderzoek gedaan wat het effect zou zijn als alle schepen in de Rotterdamse haven 1½ knoop langzamer zouden varen, dat was circa 3000 keer meer effectief dan alle auto's naar 80kmh te laten gaan, daarbij kwam dan wel het feit dat er dan miljardenclaims zouden komen voor het feit dat schepen langer onderweg zouden zijn, korter in de haven zouden liggen (minder havengeld) en de economie in Rotterdam achteruit zou gaan omdat veel schepen dan naar bijvoorbeeld Antwerpen zouden uitwijken.)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 03.01.2007 - 08:38
Grootste vervuiler in europa is de veeteelt :shock:Herror schreef:... maar volgens mij is de grootste vervuiler nog steeds de auto
Althans, dit hoorde ik gister op de radio.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De mens met al zijn behoeftes maakt zichzelf tot de grootste vervuiler, het voedsel dat nodig is, de energie die nodig is voor transport en verwarming, mensen afschaffen zou veel oplossen.Erik_van_H schreef:Grootste vervuiler in europa is de veeteelt :shock:Herror schreef:... maar volgens mij is de grootste vervuiler nog steeds de auto
Althans, dit hoorde ik gister op de radio.
- Herror
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:53
De actie "1.8F zonder meerprijs" wordt zeer waarschijnlijk verlengd!Fiesta schreef:Hmm ik ga dus sparen voor de C30, maar als het zover is komt er ZEKER een flexifuel in! Dan maar iets meer betalen (andere extra's wil ik immers ook) maar het milieu is gewoon belangrijk
Update: Ik heb de 1.8 veranderd in de 1.8F dus .... nu nog wachten wachten wachten .....
Heb bij de AutoRai maar een poster van de C30 meegenomen .. kan ik daar in de tussentijd naar kijken

- Herror
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:53
Op de flexifuel-uitvoering zit standaard "elektrische motorverwarming".
Deze wordt aangeraden te gebruiken als je bio-ethanol hebt getankt en de buitentemperatuur gezakt is onder de -10 graden Celsius.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 303268.htm
Deze wordt aangeraden te gebruiken als je bio-ethanol hebt getankt en de buitentemperatuur gezakt is onder de -10 graden Celsius.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 303268.htm
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 13:18
- Locatie: Amersfoort
Tsja, het milieu is zeker belangrijk, maar bijna 2 euro voor een liter en op nog geen 5 plaatsen in NL beschikbaar... Da's weer typisch Nederland zullen we maar zeggen. Ik heb ook voor de 1.8 gekozen, maar bewust de F laten zitten. En heb je trouwens het verbruik gezien op flexifuel?
Volgens mij is de enige milieubewuste auto GEEN auto.
Volgens mij is de enige milieubewuste auto GEEN auto.
Het hebben van de zaak is 't einde van het vermaak... bye bye
- Herror
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:53
Het tanken van bio-ethonol (E85) in de regio Rotterdam wordt mogelijk goedkoper.
De stadsregio Rotterdam werkt aan een regeling die het voor pomphouders interessanter moet maken om de milieuvriendelijke brandstof aan te bieden. Daardoor betaalt de automobilist voor een liter bio-ethanol minder dan voor een liter benzine. Door de regeling moet het aantal pompstations dat E85 aanbiedt flink stijgen. Alles moet na de zomer beginnen. In het eerste jaar is er € 150.000 euro voor beschikbaar.
En laat ik nou net in Rotterdam wonen!!!!!!
:D:D:D:D:D:D
De stadsregio Rotterdam werkt aan een regeling die het voor pomphouders interessanter moet maken om de milieuvriendelijke brandstof aan te bieden. Daardoor betaalt de automobilist voor een liter bio-ethanol minder dan voor een liter benzine. Door de regeling moet het aantal pompstations dat E85 aanbiedt flink stijgen. Alles moet na de zomer beginnen. In het eerste jaar is er € 150.000 euro voor beschikbaar.
En laat ik nou net in Rotterdam wonen!!!!!!

- Herror
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:53
Mijn gedachte was juist: de 1.8F is even duur als de 1.8 ... in de Flexifuel kan je ook gewoon met benzine rijden ... en mocht bio-ethanol een stuk goedkoper worden (net zoals in het buitenland), dan kan ik tegen die tijd wel overschakelen eventueel .. zo niet, dan blijf ik lekker op benzine rijden .. geen verschil verder met de gewone 1.8SummumRider schreef: Ik heb ook voor de 1.8 gekozen, maar bewust de F laten zitten.


- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4846
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Dan ga je toch gewoon lekker naar Zweden op vakantie! Goed excuus toch?Herror schreef:In Zweden mag je zelfs in stadscentra gratis parkeren als je met een milieubewuste auto rijdt ... dat zouden ze hier ook wel in mogen voeren!!
Maar hoe staat het met je bestelling? Op 2 april had je hem al besteld, dus zou je hem nu wel moeten hebben ontvangen?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
als ik persoonlijk een V50 1.8 zou bestellen zou ik inderdaad vanuit toekomst perspectief ook gaan voor de 1.8Flexifuel ... en niet alleen omdat ik in Zweden woon, maar ik denk ook dat zeker als Ethanol (E85) goedkoper en meer toegankelijk wordt dat de 1.8F meer waarde vast zal blijven dan de gewone 1.8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 13:18
- Locatie: Amersfoort
Ja, als ethanol snel beter beschikbaar komt is die waardevastheid wellicht beter - maar ja, tegen die tijd kan ik gewoon weer een nieuwe uitzoeken, da's dan weer het voordeel van lease
.
Denk overigens wel dat alternatieve brandstoffen het gaan winnen van de Priussen met hun mega-batterijen.

Denk overigens wel dat alternatieve brandstoffen het gaan winnen van de Priussen met hun mega-batterijen.
Het hebben van de zaak is 't einde van het vermaak... bye bye