onderhoud van een volvo, duurder dan de concurentie?

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja begrijp je heel goed dus. zouden 1 zitten doen en 1 leuning. Ze hebben toen van beide de zittingen gedaan ipv 1 leuning bij de andere. Dus uiteindelijk hadden we 1 hele nieuwe stoel
Lederen kwaliteit was gewoon van het kwaliteitje lik mijn vesstie (maar daar hebben meerdere mensenlast van gehad)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Chaka
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 10.06.2007 - 10:25
Locatie: Midden des lands

Mijn 'S' heeft een half leder interieur en ziet er prima uit. Ik zie wel eens die uitgezakte lederen stoelen en dan denk ik: wat zou hier de minderprijs voor zijn?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41009
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Chaka schreef:Mijn 'S' heeft een half leder interieur en ziet er prima uit. Ik zie wel eens die uitgezakte lederen stoelen en dan denk ik: wat zou hier de minderprijs voor zijn?
On topic blijven svp. :twisted:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:

20dkm: +/- 350 euro
40dkm: +/- 400 euro
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)

Daarentegen heb ik ook ervaring met BMW (530d) en daar ben ik gemiddeld genomen nog 40% meer kwijt.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
bmw
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 14.04.2007 - 21:02

snap het niet. ik vind de kosten vrij normaal en vergeleken met een volkswagen of audi gaat er goedkope olie in (Ford specifcaties). Betaal voor een litertje 12 euro bij de shellpomp en ik heb behalve af en toe wat olie geen kosten tussendoor.
Gebruikersavatar
Chaka
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 10.06.2007 - 10:25
Locatie: Midden des lands

eXite schreef:Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:

20dkm: +/- 350 euro
40dkm: +/- 400 euro
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)

Daarentegen heb ik ook ervaring met BMW (530d) en daar ben ik gemiddeld genomen nog 40% meer kwijt.
Dan zit jij volgens deze berekening op ca. € 0,03 per gereden km. aan onderhoud. Een erg gunstige waarde !
Gebruikersavatar
corne
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 05.05.2007 - 08:07
Locatie: Moergestel

ik heb een honda civic gehad en de onderdelen van honda zijn niet goedkoop dus een beurt kost nogal wat poen 500 euro zit je zo aan.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41009
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het rijden van een Volvo geeft wel iets extra's.
Als je met een Toyota aan komt rijden kijkt daar niemand van op.
Kom je met een Volvo dan wordt er toch 2x gekeken: 'zo, die rijdt Volvo!' :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Chaka
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 10.06.2007 - 10:25
Locatie: Midden des lands

Ik lees trouwens in het Volvo boekwerk dat er twee soorten oh-intervallen worden vermeld, één met 15 k en de tweede met 20 k interval. De tweede scheelt in elk geval weer wat oh.kosten, mits je de juiste interval voor jouw auto maar toepast...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vergeet niet dat het of een vast kilometrage is of om de 12 maanden.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Chaka
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 10.06.2007 - 10:25
Locatie: Midden des lands

Klopt, in mijn geval (dieselrijder) rijdt ik meer dan 15 en 20 k. dus wordt oh bepaald door de teller en niet de kalender.
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

eXite schreef:Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)
Wat die remblokken betreft, ik heb zelf ruim 60kkm en de blokken kunnen minstens nog eens zovele km mee. De rijomstandigheden (weinig file / stad / hoge snelheden in buitenland) hebben daar veel invloed op denk ik. De banden is ook geen echt punt van zorg bij mij, als je maar elk seizoen een keertje wisselt. Wel jammer is dat de 17" 50 serie schijnbaar een minder gangbare maat is en daardoor verhoudingsgewijs redelijk aan de prijs (200+/merkband)heb ik de indruk. maar ook daar geldt dat de manier van gebruik meestal bepalend is (los van model/type gebonden slijtage door bepaalde instellingen van het onderstel) en daarover heb ik ook geen klagen. Helaas recent gedwongen tot vervanging door een lekke voorband, maar na 35kkm was rondom nog ca 5mm aanwezig op de zomerbanden en dat vind ik acceptabel. Deze kosten vind ik behoren tot normale slijtage en dus niet specifiek des Volvo's.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
patrice
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 05.06.2007 - 21:35
Locatie: REBECQ

hallo, als ik het goed lees is het niet speciaal goedkoper of duurder om met een volvo te bollen, we gaan dus zeggen dat ze in het midden staan, maar bon, ik weet dus al dat ik meer geld ga kwijt spelen dan bij toyota.
idd een volvo is geen toyota, maar kwaliteitsolie blijft kwaliteitsolie, en dit is ook zo voor een filter, een remblok,...dus is het niet logisch dat ze daar bij sommige merken twee keer meer voor vragen dan bij andere vind ik? en die werkuren, ben er zeker van dat een loontrekkende bij skoda niet meer of minder zal verdienen dan bij volvo, dus zouden ze ook niet meer mogen vragen per uur bij volvo. ja kwas het vergeten , bij skoda en toyota moet je deur van de showroom zelf open duwen en bij volvo is het elektrisch, ja al dat luxe betalen wij als consument, en ja we hebben graag luxe...
sanco schreef:
eXite schreef:Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)
Wat die remblokken betreft, ik heb zelf ruim 60kkm en de blokken kunnen minstens nog eens zovele km mee. De rijomstandigheden (weinig file / stad / hoge snelheden in buitenland) hebben daar veel invloed op denk ik. De banden is ook geen echt punt van zorg bij mij, als je maar elk seizoen een keertje wisselt. Wel jammer is dat de 17" 50 serie schijnbaar een minder gangbare maat is en daardoor verhoudingsgewijs redelijk aan de prijs (200+/merkband)heb ik de indruk. maar ook daar geldt dat de manier van gebruik meestal bepalend is (los van model/type gebonden slijtage door bepaalde instellingen van het onderstel) en daarover heb ik ook geen klagen. Helaas recent gedwongen tot vervanging door een lekke voorband, maar na 35kkm was rondom nog ca 5mm aanwezig op de zomerbanden en dat vind ik acceptabel. Deze kosten vind ik behoren tot normale slijtage en dus niet specifiek des Volvo's.
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ook ik heb even de onderhoudsprijzen bekeken. Voor mijn V50 2.4 uit 2005 heb ik € 325,-- betaald voor de 40.000 beurt, terwijl de 60.000 beurt mij afgelopen week € 485,-- heeft gekost (excl. nieuwe RTI-dvd's).
Remblokken/-schijven zijn tot op heden niet vervangen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Man,man, wat een prijzen,

wat staat er dan allemaal op die faktuur?

Kleine beurt op 20K = olie vervangen plus nazicht, wat verantwoord nu 300 euro, aan 40 euro per uur en 1 uurtje werk mag dat 150 euro kosten, met volsynthetisch olie.

Vooral fier zijn dat je volvo rijdt(scusie, betaalt).

Vergeet niet dat dit een peugeot/ford motor is, anders effe bij peugeot /ford de olie laten wisselen en bij volvo de BC effe laten resetten misschien?

spreek niet over de benzine versies of de D5, dat is pure Volvo traditie, maar de andere dieselkes zijn technisch tijdens een onderhoud toch , niet?te vergelijken met een ford
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”