hallo,
aangezien ik tot heden bij toyota was, en nu bij volvo overstap, vroeg ik mij efkes af , of het duurder was om een volvo te onderhouden?
bij toyota zijn de wisselstukken wel duur, maar aangezien er bijna nooit iets mankeert aan deze wagens , komen ze vrij goekoop uit om ze te onderhouden.
hoe zit dat nu bij volvo, sommige mensen zeggen dat ge tot 300 kwijt speelt bij een gewoon onderhoudje, en tot 500 voor een groot onderhoud!
dat is vrij duur, en dat geloof ik bijna niet!
onderhoud van een volvo, duurder dan de concurentie?
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
Weet alleen van een V40,
prijs varierend daar van type /beurt:
tussen de
300,- (eerste 20.dkm beurt)
tot ca. 850,-* (160.dkm beurt)* incl. distr.riem verv.
dus wat "sommige mensen" zeggen klopt aardig!!!
diesel over het algemeen iets goedkoper ( gem. 300-350,- / 20dkm)
Henk.
prijs varierend daar van type /beurt:
tussen de
300,- (eerste 20.dkm beurt)
tot ca. 850,-* (160.dkm beurt)* incl. distr.riem verv.
dus wat "sommige mensen" zeggen klopt aardig!!!
diesel over het algemeen iets goedkoper ( gem. 300-350,- / 20dkm)
Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- kennethbril
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 07.06.2007 - 00:30
Klopt als een bus. Allé in belgie dan toch Maar wees er dan ook maar zeker van dat uw checkup volledig zal zijn. Ze testen dus echt alles hé ..
Vandaar mischien de iets hogere prijs groetjes
Vandaar mischien de iets hogere prijs groetjes
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Een volvo is nou eenmaal geen toyota.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05
nee dat klopt als een bus ik werk al 30 jaar bij volvo en rij Toyota
hvdmountain schreef:Een volvo is nou eenmaal geen toyota.
- bleuriders
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10.05.2007 - 20:49
- Locatie: in the middle of the Limburg Hills
mijn advies : prijzen inwinnen bij de dealer en bij een ander bedrijf kan je honderden euro's schelen.
Distributie,Remschijven,Blokken met Schokbrekers voor bij volvo 2300,00
nu 1100,00 kwijt !
dan weet ik het wel !
Distributie,Remschijven,Blokken met Schokbrekers voor bij volvo 2300,00
nu 1100,00 kwijt !
dan weet ik het wel !
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En zit daar dan voor dat geld dan ook nog iets van een origineel Volvo onderdeel bij? of is het allemaal immitatie?bleuriders schreef:mijn advies : prijzen inwinnen bij de dealer en bij een ander bedrijf kan je honderden euro's schelen.
Distributie,Remschijven,Blokken met Schokbrekers voor bij volvo 2300,00
nu 1100,00 kwijt !
dan weet ik het wel !
Zou trouwens gezien je ervaringen met de S80 hier wat rustig aandoen met adviseren.
- bleuriders
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10.05.2007 - 20:49
- Locatie: in the middle of the Limburg Hills
wat is imitatie ! alleen omdat volvo hun logo erin zet.
en je opmerking snap ik niet, je geeft mij dus de schuld dat een dealer een auto zo bagger aflevert.
Fijne gast ben je !
en je opmerking snap ik niet, je geeft mij dus de schuld dat een dealer een auto zo bagger aflevert.
Fijne gast ben je !
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Immitatie kan "bagger" zijn qua kwaliteit, daarover tref je in vooral Duitse autobladen vaak gruwelverhalen aan.bleuriders schreef:wat is imitatie ! alleen omdat volvo hun logo erin zet!
Het kan gebeuren dat als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten het resultaat uiteindelijk wat tegenvalt, dat is bij de aankoop van een auto zo, maar bij onderhoud voor de helft van "de prijs" kan dat ook zo uitpakken, ik doe hier niet de suggestie dat een dealer je ript, jij wel, fijne gast!.bleuriders schreef:en je opmerking snap ik niet, je geeft mij dus de schuld dat een dealer een auto zo bagger aflevert.
Fijne gast ben je !
Probeer als b.v. een kwikfit het verkloot heeft voor de helft van de prijs het manhaftig te dragen en er niet weer een nieuwe topic over te starten.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40419
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Bleuriders.
Als er Volvo op de onderdelen staat weet je zeker dat Volvo er achter staat.
Dat hoeft niet te betekenen dat, als er geen Volvo opstaat, ze dan van mindere kwaliteit zijn. Maar Volvo zal er geen garantie op geven.
Nu heb jij enige ervaring met 'geen garantie' lees ik in een ander topic.
Daar zou ik dan een les uit leren en in het vervolg alleen nog maar voor zaken met garantie kiezen.
Ik ben het met BS eens dat jij (op basis van wat ik op dit forum van je lees) niet echt in de positie verkeert om advies te geven. Als het tegendeel waar is hoor ik dat wel.
Als er Volvo op de onderdelen staat weet je zeker dat Volvo er achter staat.
Dat hoeft niet te betekenen dat, als er geen Volvo opstaat, ze dan van mindere kwaliteit zijn. Maar Volvo zal er geen garantie op geven.
Nu heb jij enige ervaring met 'geen garantie' lees ik in een ander topic.
Daar zou ik dan een les uit leren en in het vervolg alleen nog maar voor zaken met garantie kiezen.
Ik ben het met BS eens dat jij (op basis van wat ik op dit forum van je lees) niet echt in de positie verkeert om advies te geven. Als het tegendeel waar is hoor ik dat wel.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nou ja, wat is tegenwoordig garantie.Ben schreef:Als er Volvo op de onderdelen staat weet je zeker dat Volvo er achter staat.
Dat hoeft niet te betekenen dat, als er geen Volvo opstaat, ze dan van mindere kwaliteit zijn. Maar Volvo zal er geen garantie op geven.
meestal ook een duw en trekwerkje.
Volvo maakt zelf ook geen onderdelen, die kopen ze dus ook in.
wél verpakt in een mooi blauw doosje.
bv veel electrische onderdelen komen van bij Bosch.
identiek dezelfde onderdelen kom je in meerdere auto's tegen van een ander merk.
en daar, of bij een Bosch service center mogen ze soms weg voor minder als de helft van de prijs!.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mocht jij nu die Boschdelen gaan monteren in bij voorbeeld de garantieperiode en iets willen gaan claimen kun je Volvogaranties toch echt vergeten.
Ik doelde overigens niet op die Boschdelen, ik kom nepdelen tegen uit het Oostblok of uit China die echt bagger zijn qua passing en materiaalkeuze.
Ik doelde overigens niet op die Boschdelen, ik kom nepdelen tegen uit het Oostblok of uit China die echt bagger zijn qua passing en materiaalkeuze.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja dat lijkt me meer dan logisch.bart simpson schreef:Mocht jij nu die Boschdelen gaan monteren in bij voorbeeld de garantieperiode en iets willen gaan claimen kun je Volvogaranties toch echt vergeten.
maar ook bij de andere merken en bij Bosch krijg je dezelfde garantie.
dat is inderdaad weer een ander verhaal.bart simpson schreef:Ik doelde overigens niet op die Boschdelen, ik kom die nepdelen tegen uit het Oostblok of China die echt bagger zijn qua passing en materiaalkeuze.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Deze topic is begonnen met de vraag hoe hoog de kosten van onderhoud op een S40/V50 waren.
Daarbij wordt geantwoord door:
2 V40 rijders
1 S70 rijder
1 Toyotarijder
1 V70 op gasrijder
en 1 S80 rijder
Mis de ervaringen van S40/V50 rijders hierbij volkomen.
Een S40 en V50 is niet buitenpropotioneel duur als het gaat om het onderhoud, de jaren 2004 en 2005 hebben door lastige kinderziekteproblemen ook behoorlijk wat (gratis) modificaties gehad, de vervangen componenten zijn o.a. ook van het eerder genoemde Bosch en/of van andere bekende onderdelenleveranciers die niet aan de kwaliteitseisen bleken te voldoen.
Meetbaar is dat een S40/V50 van 2007 absoluut veel probleemlozer is dan eentje van 2004, koop je nieuw heb je 2 jaar garantie en 1 jaar coulance.
Daarbij wordt geantwoord door:
2 V40 rijders
1 S70 rijder
1 Toyotarijder
1 V70 op gasrijder
en 1 S80 rijder
Mis de ervaringen van S40/V50 rijders hierbij volkomen.
Een S40 en V50 is niet buitenpropotioneel duur als het gaat om het onderhoud, de jaren 2004 en 2005 hebben door lastige kinderziekteproblemen ook behoorlijk wat (gratis) modificaties gehad, de vervangen componenten zijn o.a. ook van het eerder genoemde Bosch en/of van andere bekende onderdelenleveranciers die niet aan de kwaliteitseisen bleken te voldoen.
Meetbaar is dat een S40/V50 van 2007 absoluut veel probleemlozer is dan eentje van 2004, koop je nieuw heb je 2 jaar garantie en 1 jaar coulance.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ok, hier dan mijn ervaringen: ben zelf sinds 2004 eigenaar en berijder. Heb intussen de beurten netjes laten uitvoeren volgens schema. De kosten zijn in vergelijking met mijn vorige (nwe) wagen een stukje hoger, vooral door de (extra) dure olie, het cabine filter elke 20kkm en natuurlijk het abbo op Vadis...... de uurtarieven zijn ook duidelijk hoger. maar wat is hoog en te hoog.... je kunt geen appels met peren vergelijken immers.
Daarnaast heb ik de garage vele keren tussentijds bezocht voor updates en kleine kwalen. heb dat voornamelijk gratis mogen ontvangen, maar over mijn eigen tijd zullen we het maar niet hebben. De laatste actie 3 maanden geleden was het vervangen van de EGR. ondanks het feit dat ik denk dat de dealer coulant is geweest baal ik toch een beetje van het feit dat ik daaraan een deel zelf heb moeten meebetalen. Uiteindelijk heeft die klep me 3 jaar achtervolgt en was al na een paar maanden na aankoop bekend dat het ding problemen gaf. In feite heb ik er spijt van dat ik te lang heb geaccepteerd met lapmiddelen/software weer de weg op te zijn gestuurd (nogmaals eerder des Volvo's dan des dealers denk ik, maar ik kwam destijds niet voor vervanging in aanmerking)
al met al zijn mijn onderhoudskosten en het aantal bezoeken aan de garage over de afgelopen 3 jaren bijna 3 keer hoger dan bij mijn vorige nieuwe (ook 2 liter turbodiesel) auto van een ander merk in de eerste 3 jaar daarvoor.... en of het dat waard is........ dat zal de auto de komende 12 maanden moeten bewijzen. Als ik nu eindelijk probleemloos en zonder extra kosten tot een 80-90kkm mag rijden doe ik het er voor. Komt er nu weer wat bij komende tijd, dan denk ik serieus na over een ander merk, mede op grond van noodzakelijk onderhoud en de kosten daarvan (ook mijn "verloren" eigen tijd en ergernissen) maar, hoe dan ook, originele Volvo onderdelen en - onderhoud vind ik niet echt goedkoop....
de bovengenoemde ruim 300 euro voor een kleine en dik 500 euro voor een grote beurt zonder extra te vervangen onderdelen.... dat klopt aardig.
Daarnaast heb ik de garage vele keren tussentijds bezocht voor updates en kleine kwalen. heb dat voornamelijk gratis mogen ontvangen, maar over mijn eigen tijd zullen we het maar niet hebben. De laatste actie 3 maanden geleden was het vervangen van de EGR. ondanks het feit dat ik denk dat de dealer coulant is geweest baal ik toch een beetje van het feit dat ik daaraan een deel zelf heb moeten meebetalen. Uiteindelijk heeft die klep me 3 jaar achtervolgt en was al na een paar maanden na aankoop bekend dat het ding problemen gaf. In feite heb ik er spijt van dat ik te lang heb geaccepteerd met lapmiddelen/software weer de weg op te zijn gestuurd (nogmaals eerder des Volvo's dan des dealers denk ik, maar ik kwam destijds niet voor vervanging in aanmerking)
al met al zijn mijn onderhoudskosten en het aantal bezoeken aan de garage over de afgelopen 3 jaren bijna 3 keer hoger dan bij mijn vorige nieuwe (ook 2 liter turbodiesel) auto van een ander merk in de eerste 3 jaar daarvoor.... en of het dat waard is........ dat zal de auto de komende 12 maanden moeten bewijzen. Als ik nu eindelijk probleemloos en zonder extra kosten tot een 80-90kkm mag rijden doe ik het er voor. Komt er nu weer wat bij komende tijd, dan denk ik serieus na over een ander merk, mede op grond van noodzakelijk onderhoud en de kosten daarvan (ook mijn "verloren" eigen tijd en ergernissen) maar, hoe dan ook, originele Volvo onderdelen en - onderhoud vind ik niet echt goedkoop....
de bovengenoemde ruim 300 euro voor een kleine en dik 500 euro voor een grote beurt zonder extra te vervangen onderdelen.... dat klopt aardig.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Chaka
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 10:25
- Locatie: Midden des lands
Heb zelf een S40 D uit 2002 (fase II) met 175.000 km. op de teller..
Sinds 18 maanden in bezit (v.a. 149.000 km).
Kosten:
Bij 160 k:
- beurt: 284 ex.BTW
- EGR klep (ook ik dus): 345 ex.BTW (advies Volvo: ik zou het gaspedaal af en toe wat meer moeten indrukken...)
- Luchtmassameter: 123 ex.BTW
Bij 165 k:
- accu vervangen: 111 ex.
- APK'tje: geen noemenswaardige problemen
- wel preventief voorbanden vervangen: 283 ex.
Bij 170 k.:
- keerring sluiting kofferbak(zelf vervangen): 7 ex.
Bij 175 k:
- remschijven + blokken vóór vervangen: 263 ex.
Als ik dit zo bij elkaar optel, kom ik op zo'n € 1.700 incl., dat is zo'n € 0,07 per gereden km aan onderhoud excl. APK.
Daarbij te vermelden dat mijn S40 over plm. 5 k weer aan de beurt is voor een geplande oh.beurt. Dus wordt vervolgd.
Sinds 18 maanden in bezit (v.a. 149.000 km).
Kosten:
Bij 160 k:
- beurt: 284 ex.BTW
- EGR klep (ook ik dus): 345 ex.BTW (advies Volvo: ik zou het gaspedaal af en toe wat meer moeten indrukken...)
- Luchtmassameter: 123 ex.BTW
Bij 165 k:
- accu vervangen: 111 ex.
- APK'tje: geen noemenswaardige problemen
- wel preventief voorbanden vervangen: 283 ex.
Bij 170 k.:
- keerring sluiting kofferbak(zelf vervangen): 7 ex.
Bij 175 k:
- remschijven + blokken vóór vervangen: 263 ex.
Als ik dit zo bij elkaar optel, kom ik op zo'n € 1.700 incl., dat is zo'n € 0,07 per gereden km aan onderhoud excl. APK.
Daarbij te vermelden dat mijn S40 over plm. 5 k weer aan de beurt is voor een geplande oh.beurt. Dus wordt vervolgd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wij hebben op onze V50 alleen de 10.000km beurt gehad, moesten volgens mij alleen olie betalen. En de 30k beurt, standaard beurtje.
Verder een keer gratis de regensensor vervangen.
Verder een keer het leder vervangen en toen nog een keer omdat ze de verkeerde stoel hadden gedaan.
En 4 keer Winterbanden, zomerbanden omgewisseld.
Verder een keer gratis de regensensor vervangen.
Verder een keer het leder vervangen en toen nog een keer omdat ze de verkeerde stoel hadden gedaan.
En 4 keer Winterbanden, zomerbanden omgewisseld.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra