Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.06.2007 - 11:58
door Paul
Ja begrijp je heel goed dus. zouden 1 zitten doen en 1 leuning. Ze hebben toen van beide de zittingen gedaan ipv 1 leuning bij de andere. Dus uiteindelijk hadden we 1 hele nieuwe stoel
Lederen kwaliteit was gewoon van het kwaliteitje lik mijn vesstie (maar daar hebben meerdere mensenlast van gehad)
Geplaatst: 10.06.2007 - 12:05
door Chaka
Mijn 'S' heeft een half leder interieur en ziet er prima uit. Ik zie wel eens die uitgezakte lederen stoelen en dan denk ik: wat zou hier de minderprijs voor zijn?
Geplaatst: 10.06.2007 - 12:08
door Ben
Chaka schreef:Mijn 'S' heeft een half leder interieur en ziet er prima uit. Ik zie wel eens die uitgezakte lederen stoelen en dan denk ik: wat zou hier de minderprijs voor zijn?
On topic blijven svp. :twisted:
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:02
door eXite
Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:
20dkm: +/- 350 euro
40dkm: +/- 400 euro
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)
Daarentegen heb ik ook ervaring met BMW (530d) en daar ben ik gemiddeld genomen nog 40% meer kwijt.
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:05
door bmw
snap het niet. ik vind de kosten vrij normaal en vergeleken met een volkswagen of audi gaat er goedkope olie in (Ford specifcaties). Betaal voor een litertje 12 euro bij de shellpomp en ik heb behalve af en toe wat olie geen kosten tussendoor.
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:36
door Chaka
eXite schreef:Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:
20dkm: +/- 350 euro
40dkm: +/- 400 euro
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)
Daarentegen heb ik ook ervaring met BMW (530d) en daar ben ik gemiddeld genomen nog 40% meer kwijt.
Dan zit jij volgens deze berekening op ca. € 0,03 per gereden km. aan onderhoud. Een erg gunstige waarde !
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:39
door corne
ik heb een honda civic gehad en de onderdelen van honda zijn niet goedkoop dus een beurt kost nogal wat poen 500 euro zit je zo aan.
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:43
door Ben
Het rijden van een Volvo geeft wel iets extra's.
Als je met een Toyota aan komt rijden kijkt daar niemand van op.
Kom je met een Volvo dan wordt er toch 2x gekeken: 'zo, die rijdt Volvo!'

Geplaatst: 10.06.2007 - 13:48
door Chaka
Ik lees trouwens in het Volvo boekwerk dat er twee soorten oh-intervallen worden vermeld, één met 15 k en de tweede met 20 k interval. De tweede scheelt in elk geval weer wat oh.kosten, mits je de juiste interval voor jouw auto maar toepast...
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:52
door bart simpson
vergeet niet dat het of een vast kilometrage is of om de 12 maanden.
Geplaatst: 10.06.2007 - 13:54
door Chaka
Klopt, in mijn geval (dieselrijder) rijdt ik meer dan 15 en 20 k. dus wordt oh bepaald door de teller en niet de kalender.
Geplaatst: 10.06.2007 - 14:03
door sanco
eXite schreef:Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)
Wat die remblokken betreft, ik heb zelf ruim 60kkm en de blokken kunnen minstens nog eens zovele km mee. De rijomstandigheden (weinig file / stad / hoge snelheden in buitenland) hebben daar veel invloed op denk ik. De banden is ook geen echt punt van zorg bij mij, als je maar elk seizoen een keertje wisselt. Wel jammer is dat de 17" 50 serie schijnbaar een minder gangbare maat is en daardoor verhoudingsgewijs redelijk aan de prijs (200+/merkband)heb ik de indruk. maar ook daar geldt dat de manier van gebruik meestal bepalend is (los van model/type gebonden slijtage door bepaalde instellingen van het onderstel) en daarover heb ik ook geen klagen. Helaas recent gedwongen tot vervanging door een lekke voorband, maar na 35kkm was rondom nog ca 5mm aanwezig op de zomerbanden en dat vind ik acceptabel. Deze kosten vind ik behoren tot normale slijtage en dus niet specifiek des Volvo's.
Geplaatst: 10.06.2007 - 15:13
door patrice
hallo, als ik het goed lees is het niet speciaal goedkoper of duurder om met een volvo te bollen, we gaan dus zeggen dat ze in het midden staan, maar bon, ik weet dus al dat ik meer geld ga kwijt spelen dan bij toyota.
idd een volvo is geen toyota, maar kwaliteitsolie blijft kwaliteitsolie, en dit is ook zo voor een filter, een remblok,...dus is het niet logisch dat ze daar bij sommige merken twee keer meer voor vragen dan bij andere vind ik? en die werkuren, ben er zeker van dat een loontrekkende bij skoda niet meer of minder zal verdienen dan bij volvo, dus zouden ze ook niet meer mogen vragen per uur bij volvo. ja kwas het vergeten , bij skoda en toyota moet je deur van de showroom zelf open duwen en bij volvo is het elektrisch, ja al dat luxe betalen wij als consument, en ja we hebben graag luxe...
sanco schreef:eXite schreef:Nou ik heb ervaring met de S40 uit 2005 en dan met name met de 1.6D tot 84.000km. Kosten voor onderhoud:
60dkm: +/- 750 euro (incl. vervangen remblokken rondom (bij 60dkm !!!)
80dkm: +/- 800 euro (incl. vervangen banden)
Wat die remblokken betreft, ik heb zelf ruim 60kkm en de blokken kunnen minstens nog eens zovele km mee. De rijomstandigheden (weinig file / stad / hoge snelheden in buitenland) hebben daar veel invloed op denk ik. De banden is ook geen echt punt van zorg bij mij, als je maar elk seizoen een keertje wisselt. Wel jammer is dat de 17" 50 serie schijnbaar een minder gangbare maat is en daardoor verhoudingsgewijs redelijk aan de prijs (200+/merkband)heb ik de indruk. maar ook daar geldt dat de manier van gebruik meestal bepalend is (los van model/type gebonden slijtage door bepaalde instellingen van het onderstel) en daarover heb ik ook geen klagen. Helaas recent gedwongen tot vervanging door een lekke voorband, maar na 35kkm was rondom nog ca 5mm aanwezig op de zomerbanden en dat vind ik acceptabel. Deze kosten vind ik behoren tot normale slijtage en dus niet specifiek des Volvo's.
Geplaatst: 11.06.2007 - 11:41
door Summum
Ook ik heb even de onderhoudsprijzen bekeken. Voor mijn V50 2.4 uit 2005 heb ik € 325,-- betaald voor de 40.000 beurt, terwijl de 60.000 beurt mij afgelopen week € 485,-- heeft gekost (excl. nieuwe RTI-dvd's).
Remblokken/-schijven zijn tot op heden niet vervangen.
Geplaatst: 13.06.2007 - 16:12
door BG_V50
Man,man, wat een prijzen,
wat staat er dan allemaal op die faktuur?
Kleine beurt op 20K = olie vervangen plus nazicht, wat verantwoord nu 300 euro, aan 40 euro per uur en 1 uurtje werk mag dat 150 euro kosten, met volsynthetisch olie.
Vooral fier zijn dat je volvo rijdt(scusie, betaalt).
Vergeet niet dat dit een peugeot/ford motor is, anders effe bij peugeot /ford de olie laten wisselen en bij volvo de BC effe laten resetten misschien?
spreek niet over de benzine versies of de D5, dat is pure Volvo traditie, maar de andere dieselkes zijn technisch tijdens een onderhoud toch , niet?te vergelijken met een ford