De 480 is alleen maar op maandagochtend geproduceerd...mhjvs schreef:Ach...en een 480 heeft ook zo zijn eigenwijsheden.
Een 480 Turbo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Er zitten wel wat specialisten hier in het dorp, maar het meeste onderhoud doen we zelf..
quote="FLA"]Van harte met de V90!
Zeker een goede Volvospecialist in't durp? Zulke situaties heb ik ook als we familie-ruïne hebben...[/quote]
quote="FLA"]Van harte met de V90!
Zeker een goede Volvospecialist in't durp? Zulke situaties heb ik ook als we familie-ruïne hebben...[/quote]
- Graph-x
- 4th Gear member
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40
Hoi mede 480 rijder,mhjvs schreef:Haloo medeforumers,
Ik gisteren een 480 gekocht. Het is een Turbo van het bouwjaar 1991 met 170.000 km op de teller. Gekocht van de 2de eigenaar.
Geen roest op de achterschermen, dus dat scheelt weer wat werk.
Wat me opviel bij de terugreis dat ie een beetje zweverig rijdt (met name de achterkant vindt ik wat "soepel") Ik vermoed dat de schokbrekers zijn beste tijd hebben gehad. Dat is dus een van de thing to do dingen op mijn lijstje.
De rest om te doen:
Infocenter: Lampje vervangen / baantje op printplaat hertsellen
Interieur: beschadigde delen vervangen
Wielophanging: verlagingsset eronder?
Oliedruk, voltage en turbometerje, weer aangesloten dus werkt weer.
Banden: vervangen na lange tijd stilstand, Linksvoor lijkt of er een enorme platte kant op zit, bijna niet mee te rijden.
Voorruit vervangen.
Motor: loopt 1200 tpm bij stationair ( iemand een idee?)
Linkerspiegel stuk, dus vervangen ( wie heeft / weet er een?)
Ik ken het probleem, probeer eerst maar eens met een lopende motor,
water over het in laat spruitstuk te gieten gaat hij dan stoten? dan is het inlaat spruitstukpacking lek.
is dit het niet dan heb je mischien een slang lek. Is dit het ook niet, dan hebben wij het zelfde probleem, en wordt het zoeken!
groet graph-x