Pagina 2 van 2

Geplaatst: 31.07.2007 - 10:32
door Ludo
C 30 T5 schreef:Geen Volvo ruit dus, is daarom ook dunner en minder sterk,.
C 30 T5 schreef: de Volvo ruit is 0,5 mm tot 0,75 mm dikker, :
kun je dat onderbouwen met specificaties?.
of is dit een aanname?.

Geplaatst: 31.07.2007 - 12:23
door pimsam
Bij Carglass is het herstellen van een sterretje bijna even duur als het vervangen van de ruit bij de Volvo dealer (in Belgie). Tenminste als je voor beide niet verzekerd bent natuurlijk.
Dealers plaatsen zelden zelf de ruiten maar werken meestal samen met locale glasbedrijven. Dit omdat er veel specialistisch gereedschap en kennis (lees handigheid) voor nodig is om dit snel en rendabel uit te voeren.
Mijn dealer plaatst ook meestal niet-originele ruiten tenzij de klant dit perse wel wil. Scheelt gewoon veel geld en het verschil is er eigenlijk niet. En ook Carglass plaatst echt geen originele ruiten.
Als je meer dan 350 euro moet betalen voor een nieuwe ruit betaal je teveel, ongeacht het merk auto (een of andere exoot valt hier natuurlijk buiten).
Ik vind het ook een goede optie om een dikkere kitlaag aan te brengen. En eventueel een veerpootbrug om de torsiestijfheid te verhogen.

Geplaatst: 31.07.2007 - 19:51
door The Driver
Bekend verschijnsel, dat verschil in prijzen.

Als de ruitschade over het algemeen genomen door de verzekering vergoed wordt, dan is ook de prijs voor de niet-verzekerde veel te hoog.

Als echter de ruitschade niet zo algemeen vergoed wordt ( in Belgiƫ bijvoorbeeld de sterretjes ) dan is de prijs voor de niet-verzekerde veel lager.

Geplaatst: 31.07.2007 - 22:02
door Oceanracer
Wat een geneuzel over originele ruit of niet! De ruit die er in elk geval al ruim 1 jaar inzat (de tijd dat TS de auto al heeft) is begonnen met scheuren, de andere (nieuwe) ruiten doen vrolijk mee. Ik denk dat de dikte en de hoeveelheid kit hier echt niet van invloed zijn, anders was de eerste (vermoedelijk originele) ruit toch ook niet gescheurd???

Geplaatst: 31.07.2007 - 22:05
door Ludo
The Driver schreef:Als echter de ruitschade niet zo algemeen vergoed wordt ( in Belgiƫ bijvoorbeeld de sterretjes ) dan is de prijs voor de niet-verzekerde veel lager.
toch niet bij Carglass.
vorig jaar zou ik bij Carglass 712,45 euro moeten betalen voor een voorruit.
ik heb toen elders bij een zelfstandig Carglass medewerker dezelfde Pilkington ruit laten plaatsen voor 190 euro incl.

Geplaatst: 10.08.2007 - 15:29
door magnus
Ik heb bij carglas gewerkt, het kan idd een verzwakte carroserie zijn, dat kan al gebeuren als de wagen een keer op zijn lazer heeft gehad door bijvoorbeeld met 50km/pu vol op een stoeprand te raken...dat is in principe geen ongeluk en zaql dus ook niet zonder bijkomstigheid van de politie geregistreerd worden...
Ik raad aan om in plaats van de 2 componentenkit die gebruikt wordt om het raam te monteren, koude kit te gebruiken, deze is zeer kleverig en wordt bij meer auto's gebruikt, het ideale van die kit is dat ie bijna niet droogt en dus flexibel blijft waardoor je raam meer speling heeft..

Geplaatst: 21.08.2007 - 09:49
door Black Beauty
Op verzoek even een berichtje hoe het is afgelopen.
Inmiddels zit deze ruit er nu al ruim 3 weken in en het gaat goed.
Waarschijnlijk zat het hem in het volgende:

Het schijnt dat volvo adviseerd om de ruit er onder lichte spanning in te plakken, door een spanband over de zuignappen en door de binnenkant van de auto te doen. Vervolgens 2 klikjes aantrekken. Op deze manier ging het dus telkens fout.
Nu is de ruit er 'gewoon' ingeplakt en met 2 stukjes tape op z'n plaats gehouden. Dit op advies van een ruitenleverancier. Die zegt dat hij dit vaker heeft gezien bij de 850 en V70 classic.
Hoe dan ook, het lijkt goed te gaan. :angel11:

Bedankt voor alle reacties!
groeten
Jacob

Geplaatst: 21.08.2007 - 10:31
door josas
2 Stukjes tape??
Succes ermee...

Geplaatst: 21.08.2007 - 10:52
door Frumpy
Nu maar hopen dat je auto bij een fikse regenbui geen zwembad wordt.

Geplaatst: 21.08.2007 - 20:17
door paQ
josas schreef:2 Stukjes tape??
Succes ermee...
tijdens het drogen ;)