Ik rij in een Volvo v70 classic 1998
3 weken geleden kreeg ik een barstje in mijn ruit. Kan gebeuren al kon ik niet echt een steenslag ontdekken. Normaal zou je verwachten dat je eerst een sterretje of iets dergelijks zou moeten hebben. maar goed.....
Keurig een afspraak gemaakt met de garage voor een nieuwe ruit.
Deze is er ingeplakt. De auto heeft vervolgens een nacht in de garage gestaan. De volgende ochtend rijden ze hem van de brug, door de rembank barst ook deze ruit. Vervolgens is er weer een nieuwe ingezet en je voelt hem al aankomen ook deze is nu binnen een week weer gebarsten.
Heeft iemand hier een oorzaak voor?
Voor zo ver ik weet heeft de auto geen schade gehad. Dan had het volgens mij ook al eerder gebeurd moeten zijn . Ik rij er namelijk al meer dan een jaar mee.
De monteur heeft goed gekeken of er geen braampjes aan de binnen kant van de lijsten zitten.
Wie heeft raad?
3 voorruiten in 1,5 week
- Black Beauty
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.04.2007 - 21:27
- Locatie: Holten (ov)
- duthoy
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 08:23
je frame carrosserie trekt té veel, en brengt druk over op je voorruit.
maar waarom je carrosserie zoveel torst en trekt, geen idee! maar klinkt niet goed
stond de wagen op z'n banden of opgehoogd op de brug stoen ze de ruit erin plakte?
anders kan het zijn, doordat je carrosserie wat bij mekaar trekt bij het op z'n banden te zetten dat er druk komt op het glas, maar dan heb je een écht probleem met je draagstructuur. klopt toch iets niet :-s
maar waarom je carrosserie zoveel torst en trekt, geen idee! maar klinkt niet goed
stond de wagen op z'n banden of opgehoogd op de brug stoen ze de ruit erin plakte?
anders kan het zijn, doordat je carrosserie wat bij mekaar trekt bij het op z'n banden te zetten dat er druk komt op het glas, maar dan heb je een écht probleem met je draagstructuur. klopt toch iets niet :-s
Volvo 460 1.6 1996 2007 -- 2013
V40 2001 2013 -->????
V40 2001 2013 -->????
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
volgens mij heb je idd een forse afwijking in je carrosserie, of zelfs scheur.
je ruit draagt een groot deel bij aan de stijfheid van de wagen en vermindert het torderend vermogen. blijkbaar overteft het torderen de weerstand en dan barst je ruit.
je ruit draagt een groot deel bij aan de stijfheid van de wagen en vermindert het torderend vermogen. blijkbaar overteft het torderen de weerstand en dan barst je ruit.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
hoelang heb je deze auto al???
schade wagen geweest??? een ruit barst doordat er spanning op komt...
dit kan komen door verkeerde montage...
of trekking in de carros....
laat hem maar is grondig nakijken... er zal wel iets heel serieus mis aan zijn
schade wagen geweest??? een ruit barst doordat er spanning op komt...
dit kan komen door verkeerde montage...
of trekking in de carros....
laat hem maar is grondig nakijken... er zal wel iets heel serieus mis aan zijn
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Black Beauty
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.04.2007 - 21:27
- Locatie: Holten (ov)
Het kan haast geen schade auto zijn geweest. Ik heb hem al meer dan een jaar en nu pas krijg ik dit probleem. Dan had het toch al veel eerder aan het licht moeten komen.
Maar om zeker te zijn wordt nu via de verzekeraar hat schade verleden achterhaald. Even afwachten dus.
Maar om zeker te zijn wordt nu via de verzekeraar hat schade verleden achterhaald. Even afwachten dus.
Volvo V40
Volvo V70 Classic 140 PK
Volvo v70 T5 260pk
Volvo V90 T6 Hybride
Volvo V70 Classic 140 PK
Volvo v70 T5 260pk
Volvo V90 T6 Hybride
- Black Beauty
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.04.2007 - 21:27
- Locatie: Holten (ov)
Dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik heb de auto bij een volvo specialistC 30 T5 schreef:Een Volvo ruit of andere gemonteert ?
in onderhoud.
Er staat alleen het merkje SRS op en SIPS op de ruit.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Vraag aan je Volvo specialist of je langs carglas mag met deze problemen. en dat die dan de kosten bij hem verhalen.
Deze organisatie heeft meer met dit soort problemen te maken en weten daar wel raad mee.
Laat even weten hoe het is afgelopen en of je van het probleem af bent.
Grt Peter
Deze organisatie heeft meer met dit soort problemen te maken en weten daar wel raad mee.
Laat even weten hoe het is afgelopen en of je van het probleem af bent.
Grt Peter
- Black Beauty
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.04.2007 - 21:27
- Locatie: Holten (ov)
Ik heb inmiddels bericht gekregen van de verzekeraar (tussenpersoon)
De auto staat niet geregistreerd in het FISH systeem. Er zijn dus geen schades bekend.
Ik zal dus nu eens achter de kwaliteit van de ruit aan gaan. Als jullie zeggen dat dit geen volvo ruit is ligt daar misschien de oorzaak.
Bedankt voor jullie reacties!
Groeten
Jacob
De auto staat niet geregistreerd in het FISH systeem. Er zijn dus geen schades bekend.
Ik zal dus nu eens achter de kwaliteit van de ruit aan gaan. Als jullie zeggen dat dit geen volvo ruit is ligt daar misschien de oorzaak.
Bedankt voor jullie reacties!
Groeten
Jacob
Volvo V40
Volvo V70 Classic 140 PK
Volvo v70 T5 260pk
Volvo V90 T6 Hybride
Volvo V70 Classic 140 PK
Volvo v70 T5 260pk
Volvo V90 T6 Hybride
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hij is doorgaans dunnerpaQ schreef:ook een niet-volvo ruit hoort niet 2 maal achtereen stuk te gaan natuurlijk. en over hoeveel verschil hebben we het nou helemaal?
alsof een niet-volvo ruit per definitie flutkwaliteit heeft...
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Maar zal een niet-Volvo ruit wel het SIPS en SRS logo hebben?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als je die ruit namaakt zal het logootje het probleem niet meer zijn.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 11:39
- Locatie: Genk
van alle ruitenreparateurs waar ik al ooit van gehoord heb, raad jij de grootste oplichters aan... not to mention: de MINST bekwame...hollander schreef:Vraag aan je Volvo specialist of je langs carglas mag met deze problemen. en dat die dan de kosten bij hem verhalen.
Deze organisatie heeft meer met dit soort problemen te maken en weten daar wel raad mee.
Laat even weten hoe het is afgelopen en of je van het probleem af bent.
Grt Peter
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Sips en Airbag logo is geen probleem ,alleen het Volvo merk staat er niet in, de Volvo ruit is 0,5 mm tot 0,75 mm dikker, en bij een moderne auto maakt de voorruit ook deel uit van de sterkte en stijfheid van de carroserie.
De Volvo ruit is natuurlijk weer duurder ,maar de Volvo specialist berekend waarschijnlijk wel de prijs van een Volvo ruit door aan de verzekering, zodat deze wel "iets" kan doen aan het eigen risico !
De Volvo ruit is natuurlijk weer duurder ,maar de Volvo specialist berekend waarschijnlijk wel de prijs van een Volvo ruit door aan de verzekering, zodat deze wel "iets" kan doen aan het eigen risico !
- Maarten
- 5th Gear member
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
- Locatie: grunn
heb idd ook al de nodige verhalen gehoord/gelezen over dit bedrijf,waaronder raamstrips die bij 120km/u ervan af vliegen :oops:mYst schreef:van alle ruitenreparateurs waar ik al ooit van gehoord heb, raad jij de grootste oplichters aan... not to mention: de MINST bekwame...hollander schreef:Vraag aan je Volvo specialist of je langs carglas mag met deze problemen. en dat die dan de kosten bij hem verhalen.
Deze organisatie heeft meer met dit soort problemen te maken en weten daar wel raad mee.
Laat even weten hoe het is afgelopen en of je van het probleem af bent.
Grt Peter
bij zo'n probleem als wat jij hebt zou ik toch eerst eens een ruit bij de dealer erin laten zetten...
niet gezegd dat het dan wel goed moet zijn,maar zij hebben (als het goed is) wel de meeste know how.
succes in ieder geval
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21.05.2007 - 19:19
- Locatie: Barneveld
Ik heb bij een seat leon (bj2002) in een half jaar 3 nieuwe ruiten gehad.
Elke keer een scheur vanaf de rechter A-stijl. Na de tweede keer ben ik ermee naar Carglass gegaan en toen hebben ze een dikkere laag kit gebruikt. Daardoor geef je de ruit meer bewegingsruimte tov de carosserie. Anderhalf jaar en 120.000km later zat nog steeds de derde ruit erin.
Gr Hans
Elke keer een scheur vanaf de rechter A-stijl. Na de tweede keer ben ik ermee naar Carglass gegaan en toen hebben ze een dikkere laag kit gebruikt. Daardoor geef je de ruit meer bewegingsruimte tov de carosserie. Anderhalf jaar en 120.000km later zat nog steeds de derde ruit erin.
Gr Hans
Life's what happens 2 u while ur busy makin' other plans