labda lampje blijft branden!

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Bij mij was/ging het lamba lampje aan naar een fikse backfire. Door een kapotte gasverdamper.
Het probleem luchtmassameter kapotgeslagen.
Naar vervangen van deze geen problemen meer gehad.

Ps orgineel bij de volvo is deze massameter +/-470,- euries ex. 350,- immitatie
Verstandig is een volvosloop te bezoeken.
Is overigens uit te lezen als storingscode bij de volvo. Dus eerst uitlezen dan vervangen..

S6

MVG René


En opnieuw zie ik forum gezwets zonder enige directe inhoud.

MENSEN GEEF ELKAAR EEN OPLOSSING NIET EEN NIEUW PROBLEEM OF SPOOK VERHALEN. JAMMER HOOR.

EN VERDER KAN EEN BEUN NET ZO GOED ZIJN ALS EEN GARAGE HET GAAT OM VAKKUNDIGHEID EN KENNIS NIET OM DE NAAM OP HET OVERALL OF VOORGEVEL........
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

LUDO LOOP JE OVERAL TE ZEIKEN OF HEB JE OOK ECHTE OPLOSSINGEN!!!!!
ZIE NAMELIJK NERGENS OPLOSSINGEN ALLEEN MAAR IK DENK IK DENK.
EN ALGEMENE WETENSWAARDIGHEDEN!!!

Grote ... overal maar oplossingen hó maar. Verder dat jij weet dat permanente storingen niet verholpen worden met de accupolen lostrekken JA DUH een sensor die kapot is zal kapot blijven ook naardat de polen zijn losgenomen!!!!!

Je computer reset zich wel degelijk alleen de storing zal snel terugkomen aangezien deze een kapot onderdeel detecteerd!!!! En ja inderdaad sommige storingen kunnen niet gewist worden door accupolen los te gooien en zullen dus gewist moeten worden met de diagnose uitlezer van de Volvo garage of een vakkundige beun

Wat een gezeur.

PS BIJ MIJ WAS HET EEN BACKFIRE DIE DE LMM KAPOT HEEFT GESLAGEN... HIER KOM JE ACHTER DOOR DE FOUTCODE TE LATEN UITLEZEN OF GEWOON PROBEREN DOOR UIT TE WISSELEN>>>>>>> OPLOSSINGEN MENSEN GEEN GEZEUR.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Flash schreef:LUDO LOOP JE OVERAL TE ZEIKEN OF HEB JE OOK ECHTE OPLOSSINGEN!!!!!
ZIE NAMELIJK NERGENS OPLOSSINGEN ALLEEN MAAR IK DENK IK DENK.
EN ALGEMENE WETENSWAARDIGHEDEN!!!
ja hoor zeker en vast oplossingen.
zowel hier als op het 850 forum.
misschien moet jij eens wat beter leren begrijpend lezen.

Flash schreef:Je computer reset zich wel degelijk alleen de storing zal snel terugkomen aangezien deze een kapot onderdeel detecteerd!!!! En ja inderdaad sommige storingen kunnen niet gewist worden door accupolen los te gooien en zullen dus gewist moeten worden met de diagnose uitlezer van de Volvo garage of een vakkundige beun
lees hier de eerste zin eens.
begrijp je zelf wel wat je hier schrijft?.
het is nochtans tegenstrijdig met de 2é zin, daarin zeg je het helemaal anders.
Flash schreef:Bij mij was/ging het lamba lampje aan naar een fikse backfire.
Het probleem luchtmassameter kapotgeslagen.
Naar vervangen van deze geen problemen meer gehad.
net zoals hier.
een luchtmassameter is nooit de oorzaak van een backfire.
maar wellicht zal je ook hier niet naar de werkelijke oorzaak gezocht hebben. :roll:
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:
Flash schreef:Bij mij was/ging het lamba lampje aan naar een fikse backfire.
Het probleem luchtmassameter kapotgeslagen.
Naar vervangen van deze geen problemen meer gehad.
net zoals hier.
een luchtmassameter is nooit de oorzaak van een backfire.
maar wellicht zal je ook hier niet naar de werkelijke oorzaak gezocht hebben. :roll:
Lezen is blijkbaar ook voor jou moeilijk.
Er staat niet dat de LMM de oorzaak was, maar dat ie stuk ging bij een backfire. Door de defecte LMM ging het lambda lampje aan, wat klopt.

Kan je nu ook effe de vraag van Tommy oplossen dan, Ludo?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Baseman schreef:Lezen is blijkbaar ook voor jou moeilijk.
Er staat niet dat de LMM de oorzaak was, maar dat ie stuk ging bij een backfire. Door de defecte LMM ging het lambda lampje aan, wat klopt.
nee hoor helemaal niet.
hij schrijft trouwens:
Flash schreef:Naar vervangen van deze geen problemen meer gehad.
dat het lampje gaat branden is idd normaal, maar de LMM vervangen is niet de oplossing.
het is wel de oplossing dat zijn motor het weer doet.
maar een backfire kan morgen of volgende week... weer voorvallen.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Baseman schreef:Kan je nu ook effe de vraag van Tommy oplossen dan, Ludo?
misschien moet je even aan Flash vragen.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:
Baseman schreef:Kan je nu ook effe de vraag van Tommy oplossen dan, Ludo?
misschien moet je even aan Flash vragen.
Staat dat er? Nee toch? Ludo staat er toch? Lezen!
Als ik al jouw postings zo doorlees, heb jij de wijsheid in pacht. Nou prima, los het op dan.

Enne misschien is een hoofdletter en een aanwijzend voornaamwoord in je zinnen ook wel eens makkelijk.

(damn, laat ik me toch weer verleiden te reageren.....ik had nog zo beloofd aan mezelf, dat niet meer te doen.)
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:
Baseman schreef:Lezen is blijkbaar ook voor jou moeilijk.
Er staat niet dat de LMM de oorzaak was, maar dat ie stuk ging bij een backfire. Door de defecte LMM ging het lambda lampje aan, wat klopt.
nee hoor helemaal niet.
hij schrijft trouwens:
Flash schreef:Naar vervangen van deze geen problemen meer gehad.
dat het lampje gaat branden is idd normaal, maar de LMM vervangen is niet de oplossing.
het is wel de oplossing dat zijn motor het weer doet.
maar een backfire kan morgen of volgende week... weer voorvallen.
Ben je nou echt zo slecht in je ongelijk toegeven?
Natuurlijk is de LMM vervangen en is daarmee geeft het storingveroorzakende onderdeel dus geen storingscode meer in de ECU.

Het klopt (dat ben ik met je eens) dat daarmee de oorzaak van de backfire niet is weggenomen en het verstandig is, dat na te (laten?) kijken.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

als mijn tekst niet duidelijk is door gebrek aan hoofdletters, lees je hem toch niet?.
wat is dan het probleem?.

een oplossing voor Tommy?.
dat kan, maar laat hem eerst eens zelf de foutcodes uitlezen en meedelen.
je kan immers wel gaan gokken aan de hand van zijn beschrijving, maar daar is Tommy totaal niet mee gebaat.
én je krijgt op de hoop toe commentaar van Flash dat er geen oplossingen komen.

:roll:
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Baseman schreef:Ben je nou echt zo slecht in je ongelijk toegeven?
Natuurlijk is de LMM vervangen en is daarmee geeft het storingveroorzakende onderdeel dus geen storingscode meer in de ECU.
Ludo schreef:het is wel de oplossing dat zijn motor het weer doet.
maar een backfire kan morgen of volgende week... weer voorvallen.
hoezo ongelijk?.
we schrijven hetzelfde.
:?:
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Ludo ach ach ach.

Een er zijn storingen die opgeslagen worden, die blijven tot na de reset.
Er zijn storingen die weggaan door even de accupolen eraf te halen.

Verder weet ik wel degelijk wat de oorzaak was van de backfire. Namelijk een kapotte gasverdamper, die ik overigens al zelf vervangen heb.
Maar toen bleef het lampje aan>>>> oplossing vervangen van de LMM hierna geen problemen met het lambda lampje gehad.

En inderdaad los die vraag dan ff op Ludo zonder te gaan zeuren over typfoutjes en foutcodes te gaan smijten.

Geef een foutcode Ludo ik zal je wel vertellen welke het is.
Dus dat jij die code weet.....Ik wist hem al. De vraag was destijds of het ook iets anders dan dat kon zijn. Aangezien die het soms wel soms niet deed. En ik ook een los contact had gevonden in de keuze schakelaar E S W.
Eerst vervangen dan maar zien is niet echt mijn werkwijze.

En idd. een backfire kan met het gasdampsysteem wat ik op mijn auto heb zitten vaker voorkomen. Helaas heb ik dus geen LPI systeem op mijn 960.
Maar deze gasdampinstallaties geven bij een iets rijke stand eigenlijk nooit problemen met backfire. Dusssss benieuwd wat er nu weer van commentaar komt Ludo..
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Oh de vraag van Tommy is of je er mee kunt doorrijden.

Antwoord: je kunt met het lambda lampje aan doorrijden alleen is dit niet echt bevordelijk. Verbruik zal hoog zijn en de motor zal niet echt lekker lopen. Echte schade zal er niet door ontstaan bij normaal rijgedrag. Je LMM kan je doormeten. Als je me een kenteken hebt of bj. type enz enz kan ik je wel een schema doorsturen.

Met vriendelijke groet.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Ludo schreef:
Timen schreef:Ludo,
Over welk model en welk bouwjaar gaat het hier?
Timen
dat maakt toch niet uit.
permanente foutcodes gaan niet uit een ecu door de stroom er van af te halen.

zoals jij het stelt, zou windows (of ander besturingssysteem) van je computer verdwijnen als je de stekker uit het stopcontact trekt.
dat is dus niet zo.
Dit wel een heel grappig iets. Sinds wanneer ga je windows vanaf een harde schijf draaiend of iets dergelijks vergelijken met Eproms ed. Trouwens het is ook niet het besturingssysteem wat je wilt resetten maar het geheugen.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Flash schreef:Dusssss benieuwd wat er nu weer van commentaar komt Ludo..
wat mij betreft geen meer, je raaskalkt een beetje alles door mekaar.
en zoals eerder gemeld, je wil niet lezen.
Flash schreef:Een er zijn storingen die opgeslagen worden, die blijven tot na de reset.
Er zijn storingen die weggaan door even de accupolen eraf te halen.
David Hasselhof schreef: Het lampje is weer gaan branden en blijft nu ook branden. Vandaag weer de accupolen los gemaakt en het lampje ging weer uit, echter na een kilometer of 10 rijden en de auto een paar keer uit en aan doen ging het lampje weer aan.
Flash schreef: En inderdaad los die vraag dan ff op Ludo zonder te gaan zeuren over typfoutjes en foutcodes te gaan smijten.

zeur ik dan over typefoutjes?. :?:

maar goed, als jij denk dat je backfire probleem opgelost is met een nieuwe verdamper en LMM, heel mooi hoor. Afbeelding
:roll:
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:je raaskalkt een beetje alles door mekaar.
Whoehahaha....raaskalkt.......die is goed.

Zeg moderator, brei er effe een eind aan, mik alles weg wat niets bijdraagd en wellicht krijgt Tommy dan toch nog antwoord, door iemand die wel de moeite neemt serieus te blijven.

Godallemachtig, wat een vervuiling en ja, ik werk er zelf lekker aan mee, omdat ik niet als achterlijk behandeld wil worden en me dus verdedig, de aard van dit draadje ten spijt. Hiervoor mijn excuses.

En Ludo, als jij er ook een mee ophoudt en een duidelijke informatiepagina maakt met betrekking tot foutcodes en wat storingen zijn, wat storingscodes zijn, wat storingen in componenten zijn en hoe je welke code of storing kan resetten, dan hebben we er allemaal wat aan, kun je ernaar verwijzen in de toekomst en is dit soort ge-eikel verleden tijd.

Kom op zeg, hier schiet je toch niets mee op.
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

Nou kijk als de verdamper zo kapot is dat deze LPG in het koelsysteem drukt lijkt mij het backfire probleem wel van de verdamper te komen. Ook aangezien er na vervangen hiervan geen enkel stootje of raar lopen is voorgekomen. Jammer dat ik het niet eerder heb gevonden dat had me een LMM gescheelt.

Benieuwd naar wat Ludo eigenlijk rijd?
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Baseman schreef:Zeg moderator, brei er effe een eind aan, mik alles weg wat niets bijdraagd en wellicht krijgt Tommy dan toch nog antwoord, door iemand die wel de moeite neemt serieus te blijven.
het antwoord wat Tommy kan doen staat er.
gewoon even lezen, is niet meer dan even moeite doen.


maar je schiet hier idd niets mee op nee, daar heb je gelijk in.
en dan ook nog durven vragen om een informatiepagina. :roll:
die staat al enkele jaren online hoor.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ludo schreef:en dan ook nog durven vragen om een informatiepagina.
die staat al enkele jaren online hoor.
Ja hoor, geen punt, wie A zegt moet ook B zeggen (of gezegd hebben, blijkbaar)

Maarre, waar staat ie dan? Ik vind namelijk dit: http://www.volvo-forum.nl/kb.php en daar staat bar weinig in, eigenlijk niks dus.

Heb je een linkje voor me?
Gebruikersavatar
Flash
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 02.01.2008 - 01:36
Locatie: Gelderland

www.problemcar.nl gaat sneller.
Ford Escort 1.1 8v sedan bj. 1981
Ford Escort RS Turbo 1.6 8v hatchback bj. 1988
Mazda MX3 V6 24v 1.8 coupé bj. 1992
Toyota Paseo 1.5 16v coupé bj. 1996
Ford Escort Wagon 1.8 16v Ghia LPG G3 Station bj. 1998
Volvo 960 2.5 24v aut4 6cil.lijn Ambassador sedan LPG G3 bj. 1996
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Flash schreef:www.problemcar.nl gaat sneller.
Of het sneller gaat weet ik niet, maar ik kom er ook wel eens.
Ik heb er een adres gevonden van iemand die me precies kon vertellen hoe je het gasmengstuk van een koltec moet reviseren en hoe je de storingscodes eruit kan halen en zo.

Dat is eigenlijk de reden dat ik eigenlijk inmiddels wel van elke auto weet hoe je de code eruit kan halen, maar ik beperk me voornamelijk tot de 700 en 900 serie maar sporadisch wil ik nog wel eens een ander merk uitlezen. De kunst bij mij is, dat te doen zonder OBD-uitleesapparaat.
Tot nog toe 1 keer nee moeten verkopen, van auto's tot 1997.
Dus, als je nog eens iets wil weten....

Maar goed, ik wijd uit, mijn voorkeur gaat uit naar www.volvo700vereniging.nl, daar is eigenlijk bijna nog nooit iets onopgelost gebleven. Kom eens kijken.

Waar rij jij trouwens in rond, Flash?
Stuur maar een berichtje, voorkomt nog meer topic-vervuiling.

[own edit] Zucht,....ik ben weer lekker wakker.....ik zie het. Mooi, een 6 cilinder.Je hebt een berichtje, straks.[end edit]
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”