V70 2,4 20V op lpg

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

nog een vraag, s60 type `05 wat is beter 140pk of 170pk op LPI en waarom ? en is bij deze motoren spaken van vaste of hydr. kleppen???
Gebruikersavatar
lucardie lpg
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
Locatie: zuid-holland

en begrijp ik het dan goed dat vloeistofinjectie beter is ook voor de kleppen?[/quote]

Daar zijn de meningen over verdeeld, vloeistofinjectie resulteert niet
per definitie in een lagere verbrandingstemperatuur, en die is bepalend voor de levensduur van kleppen/zittingen.
V70 freak
Gebruikersavatar
lucardie lpg
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
Locatie: zuid-holland

euerw schreef:nog een vraag, s60 type `05 wat is beter 140pk of 170pk op LPI en waarom ? en is bij deze motoren spaken van vaste of hydr. kleppen???
Volgens mijn info is de 140 PK geschikter dan de 170 PK
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.
V70 freak
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

lucardie lpg schreef:
euerw schreef:nog een vraag, s60 type `05 wat is beter 140pk of 170pk op LPI en waarom ? en is bij deze motoren spaken van vaste of hydr. kleppen???
Volgens mijn info is de 140 PK geschikter dan de 170 PK
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.
Klopt (zie begin topic).

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Volgens mijn info is de 140 PK geschikter dan de 170 PK
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.[/quote]

waarom zou een 140pk beter(even uitgaande van na '02)zijn als de basis het zelfde is en alleen het motor manag. anders is?
zag trouwens op de Vialle site dat Lpi zelfs een strakker koppel verloop had als benzine en in sommige gevallen iets meer vermogen
Gebruikersavatar
lucardie lpg
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
Locatie: zuid-holland

Mogelijk is de kleptiming verschillend , precies weet ik het niet, maar er is 30 pk meer beschikbaar , dus hogere belasting .

Vialle is inderdaad een goede keuze om de div genoemde redenen
V70 freak
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

lucardie lpg schreef:Mogelijk is de kleptiming verschillend , precies weet ik het niet, maar er is 30 pk meer beschikbaar , dus hogere belasting
Hij draait 1500 toeren harder
bottenberg
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.10.2007 - 23:44

goedenmorgen, ik zag dat u lpg specialist bent. Ik kan een v70 met 262.000 km kopen voor een aantrekkelijke prijs alleen nu ligt er een lpg instalatie in die ik wil ombouwen naar g3. De auto is van eind '98 livert dit problemen op en wat zijn de kosten hiervan. Is het zowieso verstandig om deze auto te kopen de auto is altijd dealer onderhouden.

mvg Erwin
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kan me niet voorstellen dat een V70 van 1998 al niet een G3 heeft
Volvo for life
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Volgens mij geeft het veel moeilijkheden om de auto nadien om te laten keuren naar G3 label. Als er eenmaal gewoon lpg ingezeten heeft doen ze blijkbaar toch wat moeilijker bij de belasting.

Bart, ze zijn er helaas wel, lpg installaties op moderne auto's zonder G3 label ::( .
Gebruikersavatar
lucardie lpg
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
Locatie: zuid-holland

bottenberg schreef:nu ligt er een lpg instalatie in die ik wil ombouwen naar g3. De auto is van eind '98 livert dit problemen op en wat zijn de kosten hiervan.
mvg Erwin
Er zal wel een G3 geschikte installatie inzitten en hoeft in de meeste gevallen alleen een aanvraag te worden gedaan om op het kenteken ook G3 te krijgen , met bijbehorend voordeel.
In het geval van Vialle systeem is een andere regeleenheid nodig, de kosten zijn hiervan 630 Euro , daarna zelfde aanvraag doen

Er zijn verder nog lpg installaties in G3 geschikte Volvo's aangetroffen
die echt niet voldoen , heeft u een dergelijke installatie, dan is ombouw noodzakelijk, , nodig: verdamper, regeleenheid, draadboom, schakelaar, injectoren , montage: ongeveer 6 uur , kosten compleet 1100- 1200 Euro
Laat eventueel een foto zien , dan kan ik zien welke gasinstallatie u heeft
( foto van het motorcompartiment / verdamper/ mengstuk/ injectoren)
V70 freak
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”