V70 2,4 20V op lpg
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
en begrijp ik het dan goed dat vloeistofinjectie beter is ook voor de kleppen?[/quote]
Daar zijn de meningen over verdeeld, vloeistofinjectie resulteert niet
per definitie in een lagere verbrandingstemperatuur, en die is bepalend voor de levensduur van kleppen/zittingen.
Daar zijn de meningen over verdeeld, vloeistofinjectie resulteert niet
per definitie in een lagere verbrandingstemperatuur, en die is bepalend voor de levensduur van kleppen/zittingen.
V70 freak
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Volgens mijn info is de 140 PK geschikter dan de 170 PKeuerw schreef:nog een vraag, s60 type `05 wat is beter 140pk of 170pk op LPI en waarom ? en is bij deze motoren spaken van vaste of hydr. kleppen???
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.
V70 freak
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Klopt (zie begin topic).lucardie lpg schreef:Volgens mijn info is de 140 PK geschikter dan de 170 PKeuerw schreef:nog een vraag, s60 type `05 wat is beter 140pk of 170pk op LPI en waarom ? en is bij deze motoren spaken van vaste of hydr. kleppen???
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Volgens mijn info is de 140 PK geschikter dan de 170 PK
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.[/quote]
waarom zou een 140pk beter(even uitgaande van na '02)zijn als de basis het zelfde is en alleen het motor manag. anders is?
zag trouwens op de Vialle site dat Lpi zelfs een strakker koppel verloop had als benzine en in sommige gevallen iets meer vermogen
En na MY 99-00 volgens de andere forumleden zijn er vaste kleppen
in de motoren.[/quote]
waarom zou een 140pk beter(even uitgaande van na '02)zijn als de basis het zelfde is en alleen het motor manag. anders is?
zag trouwens op de Vialle site dat Lpi zelfs een strakker koppel verloop had als benzine en in sommige gevallen iets meer vermogen
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Mogelijk is de kleptiming verschillend , precies weet ik het niet, maar er is 30 pk meer beschikbaar , dus hogere belasting .
Vialle is inderdaad een goede keuze om de div genoemde redenen
Vialle is inderdaad een goede keuze om de div genoemde redenen
V70 freak
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hij draait 1500 toeren harderlucardie lpg schreef:Mogelijk is de kleptiming verschillend , precies weet ik het niet, maar er is 30 pk meer beschikbaar , dus hogere belasting
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 23:44
goedenmorgen, ik zag dat u lpg specialist bent. Ik kan een v70 met 262.000 km kopen voor een aantrekkelijke prijs alleen nu ligt er een lpg instalatie in die ik wil ombouwen naar g3. De auto is van eind '98 livert dit problemen op en wat zijn de kosten hiervan. Is het zowieso verstandig om deze auto te kopen de auto is altijd dealer onderhouden.
mvg Erwin
mvg Erwin
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kan me niet voorstellen dat een V70 van 1998 al niet een G3 heeft
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52
Volgens mij geeft het veel moeilijkheden om de auto nadien om te laten keuren naar G3 label. Als er eenmaal gewoon lpg ingezeten heeft doen ze blijkbaar toch wat moeilijker bij de belasting.
Bart, ze zijn er helaas wel, lpg installaties op moderne auto's zonder G3 label ::( .
Bart, ze zijn er helaas wel, lpg installaties op moderne auto's zonder G3 label ::( .
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Er zal wel een G3 geschikte installatie inzitten en hoeft in de meeste gevallen alleen een aanvraag te worden gedaan om op het kenteken ook G3 te krijgen , met bijbehorend voordeel.bottenberg schreef:nu ligt er een lpg instalatie in die ik wil ombouwen naar g3. De auto is van eind '98 livert dit problemen op en wat zijn de kosten hiervan.
mvg Erwin
In het geval van Vialle systeem is een andere regeleenheid nodig, de kosten zijn hiervan 630 Euro , daarna zelfde aanvraag doen
Er zijn verder nog lpg installaties in G3 geschikte Volvo's aangetroffen
die echt niet voldoen , heeft u een dergelijke installatie, dan is ombouw noodzakelijk, , nodig: verdamper, regeleenheid, draadboom, schakelaar, injectoren , montage: ongeveer 6 uur , kosten compleet 1100- 1200 Euro
Laat eventueel een foto zien , dan kan ik zien welke gasinstallatie u heeft
( foto van het motorcompartiment / verdamper/ mengstuk/ injectoren)
V70 freak