Geachte forumleden,
Wie kan mij vertellen wat voor klepstoters er in mijn Volvo V70 2,4 140 pk uit 2005 zitten? ik heb zelf gekeken naar de cilinderkop en foto's
op het forum van Ramon vergeleken en zie geen torksdoppen/ bouten
maar dichte cilinderkop.
Volgens die foto en tekst moeten het dus hydraulische stoters moeten zijn
maar gezien het bouwjaar kan dat toch niet?
Motorcode is: B5244S 02
De Volvo heb ik net en ga deze op G3 gas bouwen, de kilometerstand is 33400
p.s. Voor alle vragen over G3 lpg systemen en inbouwmogelijkheden sta
ik tot jullie beschikking, we bouwen al sinds 1985 LPG installaties in auto's .
Groet,
Mar
V70 2,4 20V op lpg
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Vaste klepstoters.
Kijk ook hier even: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Het forum van Ramon? WAAR?
Nieuwere typen hebben (helaas) de torxbouten niet meer.
Kijk ook hier even: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Het forum van Ramon? WAAR?
Nieuwere typen hebben (helaas) de torxbouten niet meer.
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
O.k. vaste klepstoters, bedankt,
Ik dacht dat het van Ramon was, maar weet het niet zeker meer, kan de 2 foto's van de cilinderkop vast en de cilinderkop hydraulisch niet 1,2,3 meer vinden , vandaar.
Verder wel een superforum , ben in de 2 dagen dat ik er op kijkal veel te weten gekomen.
Ik dacht dat het van Ramon was, maar weet het niet zeker meer, kan de 2 foto's van de cilinderkop vast en de cilinderkop hydraulisch niet 1,2,3 meer vinden , vandaar.
Verder wel een superforum , ben in de 2 dagen dat ik er op kijkal veel te weten gekomen.
V70 freak
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Omslagpunt lag toch waar de 2.5 de 2.4 is geworden (ergens in 1999), hadden we vastgesteld?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
jaaajoost schreef:Omslagpunt lag toch waar de 2.5 de 2.4 is geworden (ergens in 1999), hadden we vastgesteld?
Joost.

- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
jammer dat het stellen van de kleppen zo moeilijk gaat bij de nieuwere modellen.
In het forum las ik dat soms voor het stellen van de klepspeling niet de stoters worden vervangen , maar de klepsteel iets afslijpen .
Lijkt een goede oplossing ? of is het een paardemiddel?
we bouwen deze auto op LPG, met een BRC G3 seq gasinjectiesysteem
met Flashlube , normaal gebruik, ik verwacht zelf hierdoor geen problemen
temeer daar wij gasgevoelige auto met flashlube nog niet met kopproblemen hebben teruggezien . We instrueren na inbouw wel de klant over het gebruik
en het wekelijks controleren van de dosering , 1 druppel/4-5 sec.
Verder zal het BRC sequentiele systeem , in tegenstelling tot semi-sequentieel
, per cilinder de gasinspuithoeveelheid berekenen, kleine verschillen door
vervuiling of doorstroming worden dan gecompenseerd.
In het verleden met de verdeelhuis systemen( Koltec ,Necam , en Volvo)
was dat niet mogelijk.
In het forum las ik dat soms voor het stellen van de klepspeling niet de stoters worden vervangen , maar de klepsteel iets afslijpen .
Lijkt een goede oplossing ? of is het een paardemiddel?
we bouwen deze auto op LPG, met een BRC G3 seq gasinjectiesysteem
met Flashlube , normaal gebruik, ik verwacht zelf hierdoor geen problemen
temeer daar wij gasgevoelige auto met flashlube nog niet met kopproblemen hebben teruggezien . We instrueren na inbouw wel de klant over het gebruik
en het wekelijks controleren van de dosering , 1 druppel/4-5 sec.
Verder zal het BRC sequentiele systeem , in tegenstelling tot semi-sequentieel
, per cilinder de gasinspuithoeveelheid berekenen, kleine verschillen door
vervuiling of doorstroming worden dan gecompenseerd.
In het verleden met de verdeelhuis systemen( Koltec ,Necam , en Volvo)
was dat niet mogelijk.
V70 freak
Kleppen stellen is niet moeilijker, controleren wel!lucardie lpg schreef:jammer dat het stellen van de kleppen zo moeilijk gaat bij de nieuwere modellen.
In het forum las ik dat soms voor het stellen van de klepspeling niet de stoters worden vervangen , maar de klepsteel iets afslijpen .
Lijkt een goede oplossing ? of is het een paardemiddel?
Opzich een mogelijkheid, gebeurt veel in de revisie wereld.
Dan is veelal de klepveer er ook af, kan je nauwkeuriger werken.
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Alex, bedankt voor je uitleg.
Trouwens, hoe reageert de gasinstallatie in de bi-fuel op het plotseling gasgeven? Bij andere automerken met een Koltec/Necam EGI systeem
zit er een fractie van een seconde tussen gasgeven en reactie van de motor
Bij veel handgeschakelde VW bijvoorbeeld op langere termijn hierdoor speling op de aandrijflijn .
Volvo heeft dit probleem wellicht niet?
Mar
Trouwens, hoe reageert de gasinstallatie in de bi-fuel op het plotseling gasgeven? Bij andere automerken met een Koltec/Necam EGI systeem
zit er een fractie van een seconde tussen gasgeven en reactie van de motor
Bij veel handgeschakelde VW bijvoorbeeld op langere termijn hierdoor speling op de aandrijflijn .
Volvo heeft dit probleem wellicht niet?
Mar
V70 freak
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen benzine en LPG.
Soms heb ik het idee dat de motor fijner op gas "loopt" dan op benzine.
Soms een dip bij 3000 toeren, maar die is er op benzine ook, ik vermoed de LMM.
Maarja.... geen melding (storing).
Soms heb ik het idee dat de motor fijner op gas "loopt" dan op benzine.
Soms een dip bij 3000 toeren, maar die is er op benzine ook, ik vermoed de LMM.
Maarja.... geen melding (storing).
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
[quote="AlexV70"]Ik merk eigenlijk geen verschil tussen benzine en LPG.
Zo hoort het ook te zijn
en ook:
Als er een nieuw gassysteem op een wat oudere auto wordt gebouwd
is het vaak beter op lpg rijden dan op benzine
Maken we regelmatig mee als er bv een oldtimer met een suffe carburateur op gas gezet wordt
Groet
Mar
Zo hoort het ook te zijn
en ook:
Als er een nieuw gassysteem op een wat oudere auto wordt gebouwd
is het vaak beter op lpg rijden dan op benzine
Maken we regelmatig mee als er bv een oldtimer met een suffe carburateur op gas gezet wordt
Groet
Mar
V70 freak
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
maar die foto`s gaan toch over een Bi-fuel blok, daar zit toch een ander klep systeem in als een gewone benzine versie????lucardie lpg schreef:O.k. vaste klepstoters, bedankt,
Ik dacht dat het van Ramon was, maar weet het niet zeker meer, kan de 2 foto's van de cilinderkop vast en de cilinderkop hydraulisch niet 1,2,3 meer vinden , vandaar.
Verder wel een superforum , ben in de 2 dagen dat ik er op kijkal veel te weten gekomen.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
ik ben zeker een leek op dit gebied maar was het niet beste om een vialle-inst te doen ivm natte gas injectie ? , kunnen jullie wat meer info geven, ik wil weten(mocht ik er 1 vinden) wat ik het baste kan nemen, mocht ik tegen een s60 model `05 benzine 170pk of een 2.0t lopen automaat, bi fuel is gewoon niet meer te vinden dus van daarlucardie lpg schreef:
we bouwen deze auto op LPG, met een BRC G3 seq gasinjectiesysteem
met Flashlube , normaal gebruik, ik verwacht zelf hierdoor geen problemen
.
Is exact het zelfde.euerw schreef:maar die foto`s gaan toch over een Bi-fuel blok, daar zit toch een ander klep systeem in als een gewone benzine versie????lucardie lpg schreef:O.k. vaste klepstoters, bedankt,
Ik dacht dat het van Ramon was, maar weet het niet zeker meer, kan de 2 foto's van de cilinderkop vast en de cilinderkop hydraulisch niet 1,2,3 meer vinden , vandaar.
Verder wel een superforum , ben in de 2 dagen dat ik er op kijkal veel te weten gekomen.
Het materiaal van de kleppen en klepzittingen zou van een ander materiaal zijn bij een BiFuel.
Ze zijn er echt wel, maar idd niet veel, de BiFuel is t/m 2005 geleverd.euerw schreef:ik ben zeker een leek op dit gebied maar was het niet beste om een vialle-inst te doen ivm natte gas injectie ? , kunnen jullie wat meer info geven, ik wil weten(mocht ik er 1 vinden) wat ik het baste kan nemen, mocht ik tegen een s60 model `05 benzine 170pk of een 2.0t lopen automaat, bi fuel is gewoon niet meer te vinden dus van daar
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Vialle LPI is een goede keuze , hoewel merken als BRC , Landi, Eurogas,
en Prins ook perfect werken.
Door de koelende werking van het LPI systeem ( interkoeling) kan een hogere einddruk in de cilinder worden verkregen ( meer vermogen)
Algehele misvatting is dat door vloeibare injectie en hogere vullingsgraad
de uitlaatkleppen beter gekoeld worden.
Meer vermogen gebruiken , hogere temperatuur bij de uitlaatkleppen/zittingen?
en Prins ook perfect werken.
Door de koelende werking van het LPI systeem ( interkoeling) kan een hogere einddruk in de cilinder worden verkregen ( meer vermogen)
Algehele misvatting is dat door vloeibare injectie en hogere vullingsgraad
de uitlaatkleppen beter gekoeld worden.
Meer vermogen gebruiken , hogere temperatuur bij de uitlaatkleppen/zittingen?
V70 freak
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Oke maar stel: ik vind een mod `05 170pk 0f de 2.0T, en altijd automaat ,en ik wil er gas in hebben, wat moet ik weten op letten of rekening houden en bij wie kan ik het beste doen? kunnen jullie advies geven? ik zit in de omgevening van Ede(Gld)
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Mesman in Son
AISB in Baarlo (Noord Limburg). Zeker voor Vialle.
Deze twee zijn erg bekend met de materie. Viliers in Els is minder bekend met Vialle.
Joost.
AISB in Baarlo (Noord Limburg). Zeker voor Vialle.
Deze twee zijn erg bekend met de materie. Viliers in Els is minder bekend met Vialle.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
dus vialle lpi en brc hebben het zelfde system?lucardie lpg schreef:Vialle LPI is een goede keuze , hoewel merken als BRC , Landi, Eurogas,
en Prins ook perfect werken.
Door de koelende werking van het LPI systeem ( interkoeling) kan een hogere einddruk in de cilinder worden verkregen ( meer vermogen)
Algehele misvatting is dat door vloeibare injectie en hogere vullingsgraad
de uitlaatkleppen beter gekoeld worden.
Meer vermogen gebruiken , hogere temperatuur bij de uitlaatkleppen/zittingen?
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.08.2007 - 10:22
- Locatie: zuid-holland
Nee, de ene is vloeistofinjectie , de anderen gasvormige injectie
V70 freak