Koelvloeistof stand
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Bij de 850 moest het als volgt, Misschien dat het je helpt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
wat ramon zegt, als de overdrukklep in de dop v/h expantievat lekt raak je onmerkbaar veel kwijt.
En als de overdruk "groot" zou moeten zijn. is een slappe slang dus geen goed teken.
Als de motor warm is en en je draait de dop los (wel oppassen heet!)zou er overdruk moeten ontsnappen als dit geheel niet zo is, is waarschijnlijk je dop stuk
En als je twijfelt, er even de vakman na laten kijken je kunt immers beter geen risico hiermee nemen
En als de overdruk "groot" zou moeten zijn. is een slappe slang dus geen goed teken.
Als de motor warm is en en je draait de dop los (wel oppassen heet!)zou er overdruk moeten ontsnappen als dit geheel niet zo is, is waarschijnlijk je dop stuk
En als je twijfelt, er even de vakman na laten kijken je kunt immers beter geen risico hiermee nemen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wordt een lang verhaal dit,terwijl het zo simpel is!:)
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Belangrijk in het verhaal is, zoals Ramon&Ramon ook al zegt: met koude motor staat het koelvloeistof niveau NIET op max. Als dat wel al zo is, gooit het systeem het er zelf wel uit de overdrukklep. Als de motor weer koud is... staat het systeem niet meer op max.... en ga jij weer vloeistof bijvullen (is dit zo ?).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 16:08
Hallo,plim schreef:Belangrijk in het verhaal is, zoals Ramon&Ramon ook al zegt: met koude motor staat het koelvloeistof niveau NIET op max. Als dat wel al zo is, gooit het systeem het er zelf wel uit de overdrukklep. Als de motor weer koud is... staat het systeem niet meer op max.... en ga jij weer vloeistof bijvullen (is dit zo ?).
Ik heb een 2,4T motor, waarbij ik bij een koude motor de koelvloeistof heb bijgevuld tot de max streep, omdat hij op ongeveer 3/4 hoogte stond tussen de min en max.
Na zo'n 5.000 km is het niveau weer gedaald tot deze 3/4 hoogte.
Ook bij warme motor blijft het hier op staan.
Heb ik goed begrepen dat dit dan OK is? Je kunt dus tot max bijvullen wat je wilt, hij gooit het er toch weer uit? M.a.w. zolang het expansievat zo rond die 3/4 blijft hangen is alles goed? Het niveau bij een koude als warme motor blijft overigens hetzelfde.