Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.09.2007 - 20:34
door plim
Bij de 850 moest het als volgt, Misschien dat het je helpt:

Geplaatst: 30.09.2007 - 21:36
door Johan s60
wat ramon zegt, als de overdrukklep in de dop v/h expantievat lekt raak je onmerkbaar veel kwijt.

En als de overdruk "groot" zou moeten zijn. is een slappe slang dus geen goed teken.

Als de motor warm is en en je draait de dop los (wel oppassen heet!)zou er overdruk moeten ontsnappen als dit geheel niet zo is, is waarschijnlijk je dop stuk

En als je twijfelt, er even de vakman na laten kijken je kunt immers beter geen risico hiermee nemen

Geplaatst: 30.09.2007 - 22:52
door Ramon&Ramon
Wordt een lang verhaal dit,terwijl het zo simpel is!:)

Geplaatst: 01.10.2007 - 14:48
door plim
Belangrijk in het verhaal is, zoals Ramon&Ramon ook al zegt: met koude motor staat het koelvloeistof niveau NIET op max. Als dat wel al zo is, gooit het systeem het er zelf wel uit de overdrukklep. Als de motor weer koud is... staat het systeem niet meer op max.... en ga jij weer vloeistof bijvullen (is dit zo ?).

Geplaatst: 11.11.2007 - 08:27
door Semmel
plim schreef:Belangrijk in het verhaal is, zoals Ramon&Ramon ook al zegt: met koude motor staat het koelvloeistof niveau NIET op max. Als dat wel al zo is, gooit het systeem het er zelf wel uit de overdrukklep. Als de motor weer koud is... staat het systeem niet meer op max.... en ga jij weer vloeistof bijvullen (is dit zo ?).
Hallo,

Ik heb een 2,4T motor, waarbij ik bij een koude motor de koelvloeistof heb bijgevuld tot de max streep, omdat hij op ongeveer 3/4 hoogte stond tussen de min en max.
Na zo'n 5.000 km is het niveau weer gedaald tot deze 3/4 hoogte.

Ook bij warme motor blijft het hier op staan.

Heb ik goed begrepen dat dit dan OK is? Je kunt dus tot max bijvullen wat je wilt, hij gooit het er toch weer uit? M.a.w. zolang het expansievat zo rond die 3/4 blijft hangen is alles goed? Het niveau bij een koude als warme motor blijft overigens hetzelfde.