Pagina 2 van 3

filter

Geplaatst: 01.10.2007 - 13:31
door riny
Ik merk niets van de filter 35000 km mee gereden 2x open neer naar spaje en merk er niets van .
Grtjs Riny

Geplaatst: 01.10.2007 - 18:41
door BlackSapphire
Ik heb m'n V70 ook gefilterd: geen problemen, geen verlies aan vermogen of verbruik (merkbaar), dus: prima zo.

Geplaatst: 01.10.2007 - 19:02
door Kroon
Zit er bij mijn S60 nu ook 6000km onder en merk geen verschil

Geplaatst: 02.10.2007 - 01:38
door lodair
Dat gratis roetfilter heeft nog een toekomstige keerzijde,"men zegt", dat
dit filter na ca. 70.000 km vervangen moet worden en dat dit ca. E 700,--
gaat kosten. Die mag je dan wel zelf ophoesten. Wat het milieu betreft, na-montage helpt maar een beetje, alleen de af fabriek gemonteerde filters doen het echt goed. Tevens vraag ik mij af of er een "straf-regeling komt voor recente moderne commonrail auto's, zonder roetfilter.
Wat ik ook kwalijk vindt is dat de B.P.M. wordt afgebouwd en de wegenbelasting omhoog gaat. Huidige autobezitters hebben de volle bpm
betaald, krijgen niks terug, maar wel meer wegenbelasting betalen! Dus;
DUBBEL GEPAKT!
Mocht ik inzake dit thema omjuist geinformeerd zijn, gaarne commentaar.

Geplaatst: 02.10.2007 - 07:16
door bart simpson
lodair schreef:Dat gratis roetfilter heeft nog een toekomstige keerzijde,"men zegt", dat
dit filter na ca. 70.000 km vervangen moet worden en dat dit ca. E 700,--
gaat kosten. Die mag je dan wel zelf ophoesten. Wat het milieu betreft, na-montage helpt maar een beetje, alleen de af fabriek gemonteerde filters doen het echt goed. Tevens vraag ik mij af of er een "straf-regeling komt voor recente moderne commonrail auto's, zonder roetfilter.
Wat ik ook kwalijk vindt is dat de B.P.M. wordt afgebouwd en de wegenbelasting omhoog gaat. Huidige autobezitters hebben de volle bpm
betaald, krijgen niks terug, maar wel meer wegenbelasting betalen! Dus;
DUBBEL GEPAKT!
Mocht ik inzake dit thema omjuist geinformeerd zijn, gaarne commentaar.
correct geformuleerd, alleen hebben bestaande leaserijders ook nog eens 25% bijtelling over een niet met 6% verlaagde BPM, 3 dubbel genaaid?

Geplaatst: 02.10.2007 - 08:48
door BlackSapphire
@ lodair: ja, dat is wel de werkelijkheid helaas, maar goed, waren we anders gewend in dit land. De auto is de meest eenvoudige melkkoe die er voor handen is waar elk kabinet zich tot dusver gretig op heeft gestort om z'n begroting rond te krijgen. Het doet me eerlijk gezegd niet zoveel meer.

Geplaatst: 02.10.2007 - 09:24
door Kroon
Nu schijnt het inderdaad zo te zijn dat na een km of 70.000 de filters niet meer werken.

Nu is mij door de dealer gezegd dat ook na de 70.000km ik geen enkele hinder ondervind als het filter niet meer werkt. Het werkt gewoon niet meer en dat is het. Ben wel benieuwd of je dan verplicht bent een nieuwe te monteren?

Geplaatst: 02.10.2007 - 11:19
door bart simpson
ik heb begrepen dat een retrofit rfp wel degelijk een wagenleven lang meegaat, laten we het gewoon eens afwachten

Geplaatst: 02.10.2007 - 20:35
door djamvv
Zoveel mensen , zoveel meningen ! hahahaha ik denk dat ik hem er maar gewoon onder laat zetten , Het is nu nog gratis en we zien het wel over een x aantal km s

Geplaatst: 02.10.2007 - 21:02
door Kroon
Lijkt mij een wijze beslissing, Eerst zelf zien en meemaken dan geloven

Geplaatst: 25.02.2008 - 12:57
door dieselpower
FF dit topic weer een schopje geven....

iemand nog nadelige "gevolgen of effecten" ondervonden van zo'n retrofit filter.
De reden dat ik daarom vraag, een collega van me was van plan om een retrofit onder zijn Opel Zafira 2.0D le laten monteren. Officiele verklaring van zijn dealer (Opel Gielen), "die monteren we niet, slibben allemaal dicht en je krijgt je auto dan niet meer gestart. Bij zo'n aftermarket filter krijg je steeds een slechter statgedrag, daarom m'neer, monteren wij die geen."

Nu heb ik voor mijn D5 voor vrijdag a.s. een afspraak zijn voor een retrofit montage maar ik ben wel een beetje terughoudend. Mocht iemand nog slechte eigenschappen hebben ondervonden, graag jullie ondervonden problemen en/of het aantal km's wat je ermee al hebt gereden.

Verbruik en/of prestatie blijven vrijwel gelijk heb ik uit diverse topic gehaald, dat bedoel ik dus ook niet. (meer lawaai? hogere motortemp? slecht startgedrag? levensduur?)

Geplaatst: 25.02.2008 - 13:18
door euerw
vorige week onder laten zetten bij de Volvo-dealer(gratis), heb er nog niets van gemerkt tot nu toe, werd zelf gesproken over een nog betere doorloop voor de motor(?), maar voor als nog niets wat ik er van merk eigenlijk

Geplaatst: 25.02.2008 - 13:38
door Kroon
Inmiddels 10.000km eronder en geen hinder en extra brandstof verbruik

Geplaatst: 25.02.2008 - 16:27
door ICEFOX
Heb al weer 50.000 km met mn roetfilter gemaakt. Merk geen verschil met daarvoor! Blaas em wel met enige regelmaat even door in Duitsland. Start nog even goed als voorheen en het verbruik is niet hoger of lager geworden.
Rijd wel altijd lange stukken, waaronder zowel provinciale- als snelweg. Denk dat zo'n filter met allemaal korte stukjes rijden nog wel eens dicht zou kunnen slibben. Maar volgens mij heb je een D5 om lekker mee te kunnen karren! Geen probleem lijkt me dus!

Retrofilter

Geplaatst: 27.02.2008 - 21:04
door nordicman
35000 km met de retro gereden, geen problemen, dit retrofilter, bindt de fijnstof (roetpoeder ) tot grotere delen, welke bij de juiste temperatuur weer loslaten, dus af en toe planken, en roetblazen.

Rij ook met BP ultimate, dat scheelt ook wel wat roeten.

Sommige buitenlandse steden mag je binnenkort of niet meer in zonder filter, of fors betalen, kan je voor elk land een sticker kopen met je milieuklasse er op.

Geplaatst: 28.02.2008 - 12:46
door dieselpower
Ik heb nog wat ge-google-d maar ik kan, in ieder geval niet voor volvo's, probleemgevalletjes ontdekken.
Ik ga er dus vanuit dat het daarmee wel los zal lopen. Morgen naar m'n dealer en dit retro-filter ook laten monteren dus. Aangezien dat het op het kenteken wordt geregistreerd zal er misschien in de (verre???)toekomst naar gekeken gaan worden met één-of-andere milieubelasting, ik bedoel, slurptax is er ook al voor uitgevonden.

Geplaatst: 28.02.2008 - 12:53
door bart simpson
dieselpower schreef:Ik heb nog wat ge-google-d maar ik kan, in ieder geval niet voor volvo's, probleemgevalletjes ontdekken.
Ik ga er dus vanuit dat het daarmee wel los zal lopen. Morgen naar m'n dealer en dit retro-filter ook laten monteren dus. Aangezien dat het op het kenteken wordt geregistreerd zal er misschien in de (verre???)toekomst naar gekeken gaan worden met één-of-andere milieubelasting, ik bedoel, slurptax is er ook al voor uitgevonden.
op korte termijn mag je er Amsterdam mee in, zonder is dat geen item meer vanaf 2009

Geplaatst: 28.02.2008 - 12:56
door V480-S60
Ondergetekende heeft er inmiddels ook ruim 30.000 opzitten met Retrofit.

Nog totaal geen problemen ondervonden met de wagen.
Dus doorrijden met die hap en gewoon de Duitse en Nederlandse steden in 8)

Geplaatst: 28.02.2008 - 22:23
door cjk
Zit er nu meer dan 20000km onder. Geen enkel verschil. Gemiddeld gebruik 5 ltr op 100 km.
Zou goed voor het milieu zijn. Komt toch extra heffing op. Inkomsten voor de staat belangrijker dan het milieu.
kees

Geplaatst: 10.03.2008 - 22:59
door euerw
Net mijn schone sticker binnen die zgn nodig is In sommige grote Duitse steden de Milieu sticker(via Dekra), nou was mij aangegeven dat ik de kleur groen zou krijgen na het plaatsen van de roetfilter! dus ik bellen met de Dekra en blijkt dat er nog steeds een discussie is betreft die geweldige filter, en zolang men er niet uit is krijg je een sticker op basis van je bekende fabrieks opgave zonder filter, maar je mag wel tot ergens in 2010 de steden gewoon door als je maar een sticker hebt, dus mijn broek zakt gewoon weer ff af hoor, wat een B.S., lijkt NL wel :protest: