roetfilter
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 22:10
ik wil het topic toch nog een x aansnijden .zijn hier mensen die al wat langer ervaring hebben met een roetfilter onder de s60 d5 ? Want ik ben zo benieuwd hoe z n ding zich houd na enkele 10000 km s . Ik zit namelijk in twijfel om z n ding aan te schaffen ivm toekomstige mileu eisen !
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Weet wat je doet !!!! Ik denk dat een roetfilter de boel nog schadelijkermaakt door grote roet 'vlokken' om te toveren in fijnstof. Fijnstof is echte rommel.
Ziet:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/ ... tssubsidie
Ziet:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/ ... tssubsidie
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
sprak later TNO onderzoek dit niet totaal tegen?steven460 schreef:Weet wat je doet !!!! Ik denk dat een roetfilter de boel nog schadelijkermaakt door grote roet 'vlokken' om te toveren in fijnstof. Fijnstof is echte rommel.
Ziet:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/ ... tssubsidie
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Daar staat mij ook zoiets van bij, iedere wetenschapper heeft tegenwoordig zo zijn eigen waarheid, daar kun je dus ook al niet meer van op aan.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 15:39
Alweer ca. 35000 met retrofit roetfilter, sinds januari dit jaar. Geen problemen of invloed op het verbruik te merken.
Volvo EX30 SMER Plus
Volvo V40 CC T3 2019 GT-6
Volvo S60 D4 2014 GT-8
Volvo S60 D5 2008 GT-6
Volvo S60 D5 2004
Volvo V40 CC T3 2019 GT-6
Volvo S60 D4 2014 GT-8
Volvo S60 D5 2008 GT-6
Volvo S60 D5 2004
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 22:10
euhhhhhhhhhhh om eerlijk te zijn intresseert me dat mileu minder ! dat is een bijkomend voordeel . want ik vermoed namelijk dat er in de toekomst belasting maatregelen komen die ten nadelen zijn van auto s zijn zonder filter . en aangezien je dat ding nu nog gratis onder kan laten zetten wilde ik weten of er geen nadelen aan zitten op de lange duur . verstopt filter ,hoger verbruik enz enz !
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
Ach joh, dan vraag je je oude demper toch mee als je de auto komt ophalen en bouw je die weer lekker zelf er onder.djamvv schreef:euhhhhhhhhhhh om eerlijk te zijn intresseert me dat mileu minder ! dat is een bijkomend voordeel . want ik vermoed namelijk dat er in de toekomst belasting maatregelen komen die ten nadelen zijn van auto s zijn zonder filter . en aangezien je dat ding nu nog gratis onder kan laten zetten wilde ik weten of er geen nadelen aan zitten op de lange duur . verstopt filter ,hoger verbruik enz enz !
Marinus
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dan moet je die iedere keer voor de apk wel terugplaatsen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Tik je kenteken eens in de RDW site in, dan weet je het meteen, er staat daar een aanvulling op je kentekennummer.mjeuring schreef:Mijn kentekenbewijs geeft niet aan dat er een roetfilter op zit. Dus waarop moet de APK keurmeester de boel afkeuren?
Geen roetfilter betekend overigens wel de verstrekte subsidie + 100% terugbetalen
- ICEFOX
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
- Locatie: Wijhe
Sterker nog, het staat er zeer duidelijk bij!Tik je kenteken eens in de RDW site in, dan weet je het meteen, er staat daar een aanvulling op je kentekennummer.
Geen roetfilter betekend overigens wel de verstrekte subsidie + 100% terugbetalen
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming S60; D5
Kleur(en) Geel
Brandstof Diesel
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cm3
Vermogen 120 kW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter Ja Retrofit
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.502 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 2.030 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 10060
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Gaat het de dieselaars om het belastingsvoordeel?
Of het idee dat het schoner is?
Wie heeft de stelling al ont-kracht of bekrachtigd dat een roetfilter de uitlaatgassen schadelijker maakt?
Ik zou het zo gigajammer vinden als het blijkt dat de heoveelheid fijnstof groter wordt door zo'n filter..........
Of het idee dat het schoner is?
Wie heeft de stelling al ont-kracht of bekrachtigd dat een roetfilter de uitlaatgassen schadelijker maakt?
Ik zou het zo gigajammer vinden als het blijkt dat de heoveelheid fijnstof groter wordt door zo'n filter..........
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
zojuist APK gehadbart simpson schreef:Tik je kenteken eens in de RDW site in, dan weet je het meteen, er staat daar een aanvulling op je kentekennummer.mjeuring schreef:Mijn kentekenbewijs geeft niet aan dat er een roetfilter op zit. Dus waarop moet de APK keurmeester de boel afkeuren?
Geen roetfilter betekend overigens wel de verstrekte subsidie + 100% terugbetalen
nergens was iets terug te vinden over het roetfilter, terwijl het wel geregistreerd staat.
het APK systeem vroeg nergens om.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Als ik mijn kenteken intoets staat er:
Roetfilter: Ja Retrofit.
Roetfilter: Ja Retrofit.
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 20.06.2007 - 23:02
Oh.. dat bedoel je..
Dat zal dan nog wel eens komen. Ze moeten toch ergens op letten als ze straks de diesels dubbel zo vaak moeten keuren als benzineauto's...
Dat zal dan nog wel eens komen. Ze moeten toch ergens op letten als ze straks de diesels dubbel zo vaak moeten keuren als benzineauto's...
Volvo 850 Estate GLE LPG ‘94
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
Volvo V70 TDI ‘98
Volvo Amazon B20 ‘65
Volvo V70 II D5 ‘02
Volvo XC70 III D5 Summum ‘08
Volvo XC60 II T5 AWD Inscription ‘17 + Volvo C30 1.8 ‘07
- Totan
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 23:03
Hoi,
Ik heb mijn retrofit roetfilter erop vanaf het moment dat het verkrijgbaar was. Mij interesseert die milieuwinst namelijk wel degelijk. Ik heb geen enkel probleem met het filter gehad, ik merk geen verschil in verbruik, geen verschil in vermogen. Alleen het geluid leek me iets dieper te zijn geworden na de installatie van het filter.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom er nog steeds mensen zijn die twijfelen aan zo'n filter. Denk eens na. 1. Hij is gratis, 2. Je hebt straks mogelijk belastingvoordeel, 3. een hele boel fietsers zijn je dankbaar, 4. een hele boel cara-patienten zijn je dankbaar, 5. de overheid is zo overtuigd van haar werking dat ze er subsidie op geeft. Dit heeft men zelfs bij de autogordel niet gedaan. Of geloof je ook nog steeds die enkeling die zegt dat rijden zonder gordel veiliger is?
Kortom, installeren dat ding.
Ik heb mijn retrofit roetfilter erop vanaf het moment dat het verkrijgbaar was. Mij interesseert die milieuwinst namelijk wel degelijk. Ik heb geen enkel probleem met het filter gehad, ik merk geen verschil in verbruik, geen verschil in vermogen. Alleen het geluid leek me iets dieper te zijn geworden na de installatie van het filter.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom er nog steeds mensen zijn die twijfelen aan zo'n filter. Denk eens na. 1. Hij is gratis, 2. Je hebt straks mogelijk belastingvoordeel, 3. een hele boel fietsers zijn je dankbaar, 4. een hele boel cara-patienten zijn je dankbaar, 5. de overheid is zo overtuigd van haar werking dat ze er subsidie op geeft. Dit heeft men zelfs bij de autogordel niet gedaan. Of geloof je ook nog steeds die enkeling die zegt dat rijden zonder gordel veiliger is?
Kortom, installeren dat ding.