Geluid vertekend wel iets denk ik, maar de indruk is indrukwekkend.
Mooie uitlaat, mooi geluid. Ben benieuwd als je met een hoger toerental langskomt. Maar vraag mij wel af of je door de B keuring komt. Denk het haast niet als ik dit al hoor.
3" Dp, uitlaat Ferrita en MTE software V70 T5
- Blackstone
- 2nd Gear member
heel mooi geluid. jammer dat volvo ook bij de T5 heeft gekozen voor een eindpijp die naar beneden wijst. Met dit geluid en strak naar achteren wijzend was het helemaal af geweest. Maar daar kun jij niets aan doen. Heel vet geluid. Proficiat
- TTT242
- 2nd Gear member
Effe een update. Sinds dinsdag zit er nu ook de MTE software in. Door Marco van MTE zelf erin gezet en getest. Hij gaat snoerhard nu. Het optrekken is gewoon fenomenaal en het gaat in één vloeiende lijn naar boven vanaf 2500 toeren. En de DP en uitlaat maken nu echt muziek. Heb net 2 uurtjes zitten te rijden op de lege weg en ik krijg de grijns maar niet van m'n gezicht
Nog wel even langs de gasboer deze week om te kijken of ie niet te arm loopt op LPG, maar ik denk het niet.

Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Ik neem aan, gezien boven staande, dat je ook Flashlube hebt gemonteerd ivm LPG?TTT242 schreef:Effe een update. Sinds dinsdag zit er nu ook de MTE software in. Door Marco van MTE zelf erin gezet en getest. Hij gaat snoerhard nu. Het optrekken is gewoon fenomenaal en het gaat in één vloeiende lijn naar boven vanaf 2500 toeren. En de DP en uitlaat maken nu echt muziek. Heb net 2 uurtjes zitten te rijden op de lege weg en ik krijg de grijns maar niet van m'n gezichtNog wel even langs de gasboer deze week om te kijken of ie niet te arm loopt op LPG, maar ik denk het niet.
Die zorgt voor extra smering van de kleppen.
Tik maar eens in bij "zoek".
Voorkomen is beter dan genezen!
Wat staat er op?
Lees hier wat extra info:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
en deze:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
Tik maar eens in bij "zoek".
Voorkomen is beter dan genezen!

Wat staat er op?
Lees hier wat extra info:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
en deze:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
En ik kijk al zoveel naar de fam. Pfaff (ondertiteld natuurlijk).
Valt nog niet mee dat taaltje!
Valt nog niet mee dat taaltje!

- volvo felipe
- 2nd Gear member
Netjes en nu die V nog omlaag brengen
- V70Rene
- 4th Gear member
Mijn ferrita zit er ook onder , echter wel een modificatie tov de topic starter. Wat een gekloot om deze er netjes onder te krijgen.
De uitloop van de uitlaat is iets anders dan het oude type , met als gevolg dat het ophangrubber aan de achterzijde 2 cm te kort is. Dit komt omdat op de achterste demper mijn ophanghaak niet aan de onderzijde , maar aan de bovenzijde gemonteerd is.
Na bellen met ET tuning ( welke zeer behulpzaam ) komt er een langer rubber deze kant op. Nu voorlopig even opgelost met gewapende stoomslang ( werkt ook goed ).
Ook is de uitlaat iets korter dan van de topic starter , en het einde is meer horizontaal. Ik moet nog een klein stukje van de onderzijde bumper weg fohnen om een mooie uitloop te zien , maar dat komt dik voor elkaar.
Ik zal straks even foto's maken , kijken of het lukt.
Plaatje1
Plaatje2
Plaatje3
Plaatje4
Even een update.
Na contact gehad te hebben met ET tuning blijkt dat Ferrita een achterdeel van een S60 in de doos gestopt te hebben ipv een achterstuk van een V70 , vandaar dat het niet goed past.
ET tuning zorgt nu voor een nieuw achterstuk voor een V70 en wisselen deze kosteloos om , incl. montage , geweldige service dus.
De uitloop van de uitlaat is iets anders dan het oude type , met als gevolg dat het ophangrubber aan de achterzijde 2 cm te kort is. Dit komt omdat op de achterste demper mijn ophanghaak niet aan de onderzijde , maar aan de bovenzijde gemonteerd is.
Na bellen met ET tuning ( welke zeer behulpzaam ) komt er een langer rubber deze kant op. Nu voorlopig even opgelost met gewapende stoomslang ( werkt ook goed ).
Ook is de uitlaat iets korter dan van de topic starter , en het einde is meer horizontaal. Ik moet nog een klein stukje van de onderzijde bumper weg fohnen om een mooie uitloop te zien , maar dat komt dik voor elkaar.
Ik zal straks even foto's maken , kijken of het lukt.
Plaatje1
Plaatje2
Plaatje3
Plaatje4
Even een update.
Na contact gehad te hebben met ET tuning blijkt dat Ferrita een achterdeel van een S60 in de doos gestopt te hebben ipv een achterstuk van een V70 , vandaar dat het niet goed past.
ET tuning zorgt nu voor een nieuw achterstuk voor een V70 en wisselen deze kosteloos om , incl. montage , geweldige service dus.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- TTT242
- 2nd Gear member
De chip en de 3"DP ga je zo al zeker voelen
Maar bij de 850 club is het motto meten is weten. M'n V70 heeft al eens in Goes op de rollenbank gestaan. Ik zal 'm daar in de loop ban het jaar nog wel eens op zetten. Dan heb ik ook gemeten resultaat. De Ferrita klinkt nu met de chip nog veel luider als ie een halfuurtje echt heel warm is. De Mte software heeft de drivebility van de auto gewoon veeel beter gemaakt. Niet alleen het grotere vermogen dus. Turbodruk komt er stukken beter in. Wel mooie warm rijden als ie koud is natuurlijk.
@V70Rene; das balen dat je de verkeerde hebt, maar aan die foto's was te zien dat het toch een beetje veel anders zat dan bij mij. De S60 uitlaat zat achter de plastic bumper. Goed, dat zal wel opgelost geraken. Hoe klinkt die S60 uitlaat onder je V70 nu?
@V70Rene; das balen dat je de verkeerde hebt, maar aan die foto's was te zien dat het toch een beetje veel anders zat dan bij mij. De S60 uitlaat zat achter de plastic bumper. Goed, dat zal wel opgelost geraken. Hoe klinkt die S60 uitlaat onder je V70 nu?
- V70Rene
- 4th Gear member
Ik heb nog niet veel met de uitlaat eronder gereden , ivm een lekker band en de nieuwe in bestelling. Dus na slechts 25 kilometer valt er weinig van te zeggen. Wel zit er een mooie brom in , klinkt vele malen beter dan de originele.TTT242 schreef:@V70Rene; das balen dat je de verkeerde hebt, maar aan die foto's was te zien dat het toch een beetje veel anders zat dan bij mij. De S60 uitlaat zat achter de plastic bumper. Goed, dat zal wel opgelost geraken. Hoe klinkt die S60 uitlaat onder je V70 nu?
Ik hoop dat komende week het probleem opgelost zal worden...ik laat van me horen.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
- TTT242
- 2nd Gear member
Standaard liep ie al 274pk op de Dynojetbank van Frederiks in Goes. Ik denk dus +300pk. Dit jaar zal ik 'm er nog eens op laten rollen dan weten we het exact.T5je schreef:Hoeveel pk's en Nm's heb je nu? Geschat natuurlijk want de vermogensbank zal later de exacte waarde aangeven.
- Carfreak
- 7th Gear member
Suc6. Het ziet er iig al goed uit. Ik vind de wat rechtere stand van de einddemper veel mooier staan. Nu idd alleen nog een cm of 2/3 verder naar buiten laten steken.V70Rene schreef:Ik heb nog niet veel met de uitlaat eronder gereden , ivm een lekker band en de nieuwe in bestelling. Dus na slechts 25 kilometer valt er weinig van te zeggen. Wel zit er een mooie brom in , klinkt vele malen beter dan de originele.TTT242 schreef:@V70Rene; das balen dat je de verkeerde hebt, maar aan die foto's was te zien dat het toch een beetje veel anders zat dan bij mij. De S60 uitlaat zat achter de plastic bumper. Goed, dat zal wel opgelost geraken. Hoe klinkt die S60 uitlaat onder je V70 nu?
Ik hoop dat komende week het probleem opgelost zal worden...ik laat van me horen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15