2.0 benzine onder de maat voor V70 ?

Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Voorlopig wordt die ontwikkeling in Nederland met de aankomende BPM verhogingen "stukbelast"
Volvo for life
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4264
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik zie nochtans in Nederland ook veel BMW X5, Range Rover Sport, VW Touareg en Volvo XC90 rijden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2806
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

bart simpson schreef:Die kleinst gemotoriseerde V70 kost € 40.500,-- (voor +/- € 3.000,- meer heb je ook al een 2.5T van 200pk) de kleinst gemotoriseerde 5 serie touring kost nog steeds € 50.350,-- (een 3 serie touring vanaf € 40.050,--) , de A6 is er vanaf € 47.340,-- en de MB E 200 Combi vanaf € 55.050,--.
Vergeet even niet dat Volvo met de V70 2.0 een etate neerzet in het prijssegment waar BMW een 3 heeft, Audi de A4 heeft en Mercedes zelfs geen kans ziet om een C klasse te leveren (die kost ongeveer wat een V70 2.5T kost)

Een V70 2.0 is een adekwate auto, ruim en voldoende snel, wil je wat meer kost het je ook wat meer.

Denk ook dat we met zijn allen moeten gaan wennen aan een downsizing van motoren t.b.v. het milieu
Voor dat geringe prijs verschil zou ik het wel weten, en inderdaad de prijs/kwal. verhouding is nog steeds gunstig bij volvo

En voor downsizing, dan maar een 2 Ltr. 5cil met turbo van VOLVO :twisted:
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Fulaks schreef:Ik zie nochtans in Nederland ook veel BMW X5, Range Rover Sport, VW Touareg en Volvo XC90 rijden.
die gaan alleen per 2/2008 met veel duizenden Euro's in prijs omhoog, sommigen zelfs met meer dan € 10.000,--
Johan s60 schreef:En voor downsizing, dan maar een 2 Ltr. 5cil met turbo van VOLVO :twisted:
Ben het met je eens, zeer prettige motor, alleen is de uitstoot daarvan toch iets dat die motor ook veel duurder zou maken
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

ja ik zat laatst te filosoferen met mijn volvobuddy lodewijk, of er niet nog plaats was voor een V60, meer van het formaat passat/mondeo. die V70 is inmiddels van het formaat 960 en de V50 is net groot genoeg voor een klapstoel en rugtas, sorry koop ik wel een focus wagon (zelfde auto, rijdt beter, minder duur) en dan te bedenken dat ik ford echt afschuwelijk vind. als er nog een tussenmaatje was, zou de passat niet met dikkere uitrusting en snellere motoren voor minder geld aan de haal gaan met veel potentiele clientele...
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 412
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Nieuwe V70 onderstel is een ingekorte versie van het Mondeo/C-Max onderstel, dus hoezo kleinere Volvo nodig van maatje Mondeo ?

Wel eens met statement dat verschil tussen v50 en v70 te groot is geworden.
In Audi termen kan je de v50 vergelijken met de A3 sportback en de v70 met de A6 avant. er is dus ruimte voor een Volvo met de afmetingen van een A4 Avant

Ik heb overigens ergens gelezen dat de opvolger van de S40 een flink maatje groter wordt en daarmee meteen de S60 vervangt. De V50 zal dus ook wel groter worden
Gebruikersavatar
Bigfoot
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.11.2007 - 13:02
Locatie: Zoetermeer

Johan s60 schreef:Een volvo moet minstens een 5 cil. hebben, een 4 cil. (van ford nog wel) in zo'n bak werkt niet maar ja op papier heb je een gunstiger instap prijs. :(
Ik denk toch dat dat de reden is waarom die 4 cilinder zo belangrijk is.

Je koopt of een V50 met een dikke motor of je koopt een auto die een maat groter is met een minder vermogen maar nog steeds vooruit gaat.

Wij rijden nu (nog 2 maadjes tot de V70 :D ) in een renault espace van bijna 2 ton(een extra stoel een glazen dak twee personen er in) en daar zit ook maar 140pk in. Het is geen sprinter maar rijd goed. Je rijd er met gemak 160 mee(op de A6 midden inde polder :wink: ). Meer heb je eigenlijk niet nodig. Althans wij niet. En dat is nou een persoonlijke keus.
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Ér is ook nog sprake van een 2.0 benzine 4 cylinder disi motor van Mazda met 190 PK voor de V70 zie elders onder motorennieuws......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Gebruikersavatar
fransb85
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
Locatie: Utrecht

Volvolof schreef:Nieuwe V70 onderstel is een ingekorte versie van het Mondeo/C-Max onderstel, dus hoezo kleinere Volvo nodig van maatje Mondeo ?
imagotechnisch, niet zozeer absolute grootte bedoel ik, meer in de hoek passat ipv audi a6
Huug
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25.12.2007 - 19:10

Dag allen, sinds vandaag 'lid van het volvo-forum'. Lees al wat dagen dit forum en ben er erg enthousiast over. Zoveel Volvo liefhebbers.
Ikzelf krijg mijn eerste 'echte' volvo, een V70 2.5T, in maart '08 (mijn allereerste auto was een 10-jarige 360 GLT waar ik maar 10 maanden mee gereden heb).
Ik heb lang in dubio gestaan bij de keuze tussen een 2.0 en een 2.5T. Jammer dat Volvo er geen motor tussen heeft gezet. Ik vind het gat nu gigantisch. Uiteindelijk toch voor de 2.5T gekozen. Ik was bang dat ik er anders spijt van zou krijgen. Zouden er veel 2.0's verkocht gaan worden?
Volvo V70 2.5T (vanaf maart 2008)
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4264
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Huug schreef:Zouden er veel 2.0's verkocht gaan worden?
Denk ik niet. De 2-liter diesel daarentegen zal het wel goed gaan doen, zeker in de fleet-markt en omwille van fiscale/milieu redenen.

Met de diesel heb je toch sowieso wat meer koppel onderin, en dat heb je niet met die benzinemotor. Voor zo'n zware auto is dat toch wel een flink nadeel.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
mterlaak
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:30

Ik heb zelf een V70 2.0D besteld (lease). Rijdt prive al jaren volvo S40. Ik had hiervoor een vw passat variant met 2.0 liter motor geleased en dat beviel goed. Heb bij de leasemij de prijzen van een passat variant 2.0D en een V70 2.0D opgevraagd, bleek de V70 tot mijn verbazing enkele tientjes goedkoper. Dat maakte de keuze eenvoudig. Zodra hij er is zal ik laten weten of de 2.0D in de V70 mij bevalt.
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

De laatste model Audi A4 was leverbaar met een 101 PK 1.6 motor, dus het kan altijd erger!

Persoonlijk zou ik het te weinig vinden, maar als op een gegeven moment je leasebudget op is en je wil perse een V70, dan heb je weinig keus denk ik? (behalve dan een dikkere V50)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

hans98 schreef:De laatste model Audi A4 was leverbaar met een 101 PK 1.6 motor, dus het kan altijd erger!

Persoonlijk zou ik het te weinig vinden, maar als op een gegeven moment je leasebudget op is en je wil perse een V70, dan heb je weinig keus denk ik? (behalve dan een dikkere V50)
Ik vind de 2.0 niet een slechte motor voor deze auto, maar vind deze vergelijking niet helemaal juist. De a4 is een veel lichtere auto en moet je meer met de V50 vergelijken. Als je namelijk bij de A6 gaat kijken begint die pas bij een 2.0T met 170 PK.
Ik denk dat volvo er goed aan doet de 2.0 in het programma te doen, omdat ze hiermee toch een breder publiek bereiken aangezien het prijsverschil toch behoorlijk is! (en niet iedereen hoeft hard te rijden natuurlijk ;))
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een A6 was nog niet eens zo gek lang terug met een 1.8 motor te koop (een Passat nog steeds met een 100pk 1.6)
Volvo for life
Gebruikersavatar
Alchemist
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43

Volvolof schreef:Nieuwe V70 onderstel is een ingekorte versie van het Mondeo/C-Max onderstel, dus hoezo kleinere Volvo nodig van maatje Mondeo ?
Kleine correctie:
V70 en de Ford S-Max/Mondeo delen hetzelfde onderstel (EUCD-platform). De wielbasis v.d. V70 is wel 3cm korter.
(dus niet de kleinere C-Max = Focus = V50)

S-Max heeft lang op mijn lijstje gestaan, ivm twijfel over kwaliteit (zie fora) een week op vakantie geweest met de 2.0 benzine 6 versnellingen.
Ik kan alleen maar zeggen dat de 2.0 benzine niet tegenviel voor een gezinsauto, trekkkracht en vermogen kwamen prima uit de verf, meekomen met de rest was echt geen probleem. De motor zou voor mijn gezin (lees vrouw) echt geen argument zijn om deze auto niet te nemen (de rest van de auto helaas wel....). Vond de auto overigens wel dorstig 1:11 met papa in de vakantiestand :( .
Ja 200pk rijdt veel vlotter, 600pk rijdt vast nog vlotter :wink:

Gelukkig heb ik de V70 2.5T mogen & kunnen bestellen :P

Tikkie Off Topic:
Audi stopt in de A6 een tamme 2.0T met maar 170pk, deze heeft in andere modellen 200-260pk. Dit ivm slappe 6 cilinders (m.n. 2.4, beetje 2.8 )
Jammer dat Volvo dat ook doet: 2.5T teruggeschroefd naar 200 pk, om ruimte te maken voor nieuwe dorstige 6 cilinder 3.2 met maar 238pk... En meteen geen AWD meer met 2.5T (=Audi A6 2.0T geen Quattro) EEUWIG ZONDE :evil:
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Gebruikersavatar
Bigfoot
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 17.11.2007 - 13:02
Locatie: Zoetermeer

fransb85 schreef:ja ik zat laatst te filosoferen met mijn volvobuddy lodewijk, of er niet nog plaats was voor een V60, meer van het formaat passat/mondeo.
V70 is formaat passat/mondeo, alleen is de afwerking vele malen beter en chiquer.
Ter vergelijking

inhoud baggage;
V70: 575-1600L
Passat: 603-1731L
Mondeo: 554-1745L

lengte auto;
V70: 4,82m
Passat: 4,77m
Mondeo: 4,83m

massa leeg:
V70: 1573 kg
Passat: 1378 kg
Mondeo: 1398 kg

De V70 is niet de langste van de drie en heeft ook niet de grootste inhoud, maar is wel het zwaarst. Dus de V70 is wel zeker van vergelijkbare maat als de Passat en de Mondeo.

Alleen de prijs maakt de V70 flink duurder dan de andere twee.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”