Is er al iemand die met de 2.0 benzine (145pk) gereden heeft ?
Ik denk dat het slecht voor het imago van Volvo is dat een dergelijke motor in de V70 geleverd wordt. Op zich is 145pk niet te weinig, maar 185nm wel.
Om nog een beetje vooruit te komen moet je de motor flink op toeren houden en dat is bij een 4-cilinder natuurlijk veel minder plezierig om te horen dan bij een 5-cilinder. Wat mij betreft een flinke misser dat de 2.4 5-cilinder is vervallen.
Tsja, het zou om het verbruik gaan. Nou geloof ik dat best dat de 2-liter zuiniger is in stadsverkeer, maar als je eens lekker doorrijdt op de snelweg zou het wel eens tegen kunnen vallen als zo'n motor veel toeren moet draaien. Als je nagaat dat op lange afstanden mijn v70 140pk net zoveel verbruikt als zijn voorganger: een golf 1.6 (allebei ca 8 l/100km) dan zou het me niet verbazen als de 2.0 op de snelweg zelfs onzuiniger is dan de 2.4.
Wat je eigenlijk als instap motor voor de v70 zou willen hebben is zoiets als de nieuwe 1.8 TFSI turbo motor van Audi: 160pk, 250nm en lekker zuinig. helaas moeten we het met een gedateerde Focus motor met slechts 185nm koppel doen

Ik ben bang dat steeds meer mensen de v70 gaan zien als een luxe Mondeo en 'm daarvoor toch wel erg duur gaan vinden. Kijk maar eens naar de Saab 9-3 die nooit meer van zijn Vectra imago afkomt.
Kom op Volvo, ook bij de instapper van de V70 moet je het idee hebben dat je met iets bijzonders op pad bent en zorg voor een waardige opvolger voor de 140pk en 170pk 5-cilinders!