Pagina 2 van 2

Geplaatst: 08.10.2007 - 13:33
door Fulaks
Maar als je dan bijvoorbeeld een nieuwe 2.4D van 163 PK laat chippen naar de 185 PK van de D5 of naar een koppel dat zo'n 10 % hoger ligt dan de D5, dan zit je m.i. nog binnen de tolerantiegrenzen, en zijn er weinig of geen problemen te verwachten die daarin hun oorzaak vinden. Mijn mening. Overigens : ik heb bewust NIET voor een GT gekozen... de handbak in de nieuwe V70 is een Getrag die naar verluidt goed te smaken is.

Geplaatst: 08.10.2007 - 13:59
door bart simpson
Die "tolerantiegrenzen" zijn door de fabrikant ooit al eens bepaald, gevoelsmatig hecht ikzelf iets meer aan hun verwachtingspatroon c.q. garantieacceptatienormen

Geplaatst: 08.10.2007 - 15:52
door euerw
bart simpson schreef:Naar mijn weten niet, alle diesles met RPF hebben een 6 bak geartronic, allen diesels zonder rpf (af fabriek) hebben een 5 bak geartronic
Wat is "RPF" ? :oops:

Geplaatst: 08.10.2007 - 15:55
door euerw
dus een 2.4D(130pk), naar ruim 160pk via tuning moet geen probleem zijn?

Geplaatst: 08.10.2007 - 15:58
door bart simpson
euerw schreef:
bart simpson schreef:Naar mijn weten niet, alle diesles met RPF hebben een 6 bak geartronic, allen diesels zonder rpf (af fabriek) hebben een 5 bak geartronic
Wat is "RPF" ? :oops:
RoetPartikelFilter
euerw schreef:dus een 2.4D(130pk), naar ruim 160pk via tuning moet geen probleem zijn?
Kan me niet herinneren dat ik die suggestie gedaan heb (een 130pk heeft overigens kleinere remmen)

Geplaatst: 12.10.2007 - 09:02
door lkort
Mijn XC70 D5 Geartronic loopt zowel met als zonder caravan warm in de bergen. Temperatuur loopt in het rode gebied, melding "Motorservice vereist"verschijnt op de display en hij loopt enkel nog stationair. Automaatolie zwart geworden.
Geen extreme buitentemperatuur of snelheid, komt zowel in de automatische als handbediende stand voor. Geen foutcode's gevonden, dealer en importeur weten niet meer te melden dan dat er een sensor anders ingesteld is, zou nu goed moeten gaan.

Geplaatst: 12.10.2007 - 09:59
door gevanje
lkort schreef:Mijn XC70 D5 Geartronic loopt zowel met als zonder caravan warm in de bergen. Temperatuur loopt in het rode gebied, melding "Motorservice vereist"verschijnt op de display en hij loopt enkel nog stationair. Automaatolie zwart geworden.
Geen extreme buitentemperatuur of snelheid, komt zowel in de automatische als handbediende stand voor. Geen foutcode's gevonden, dealer en importeur weten niet meer te melden dan dat er een sensor anders ingesteld is, zou nu goed moeten gaan.
Zelfde probleem had ik ook. Olie vervangen en probleem weg.

Geplaatst: 12.10.2007 - 10:08
door lkort
Voor ik het probleem had was mijn olie mooi helder.
We zijn er nog niet uit, geloof namelijk niet dat het opgelost is.
Weet ik komende zomer want dan ga ik weer de bergen in.

Geplaatst: 26.11.2007 - 20:01
door T5Fred
Ik rij een V70-T5 met Geartronic. Mijn rijstijl is niet al te rustig, anders had ik wel een 140pk versie gekocht. Bij 130.000km en 220.000km de olie laten spoelen en nooit problemen gehad. Nu, bij 235.000km begint de bak serieus slecht en hakerig te schakelen. Volgens de dealer en alle gebelde specialisten moet de bak nu echt gereviseerd worden :(

Inmiddels een afspraak gemaakt bij de garage, volgende week gaat de bak er onder uit. Voor EUR 2200,- moet alles weer als nieuw zijn :o

Ben benieuwd.

Geplaatst: 26.11.2007 - 20:52
door gevanje
bart simpson schreef:
euerw schreef:
bart simpson schreef:Naar mijn weten niet, alle diesles met RPF hebben een 6 bak geartronic, allen diesels zonder rpf (af fabriek) hebben een 5 bak geartronic
Wat is "RPF" ? :oops:
RoetPartikelFilter
euerw schreef:dus een 2.4D(130pk), naar ruim 160pk via tuning moet geen probleem zijn?
Kan me niet herinneren dat ik die suggestie gedaan heb (een 130pk heeft overigens kleinere remmen)
Dat de 130 pk kleinere diameter remmen heeft betwijfel ik. Volvo geeft op 286 mm geventileerde schijven voor en 288 mm schijven (massief) achter. Dit geldt voor ALLE dieselversies dus zowel 126 (nieuwe type) als 130, 163 en 185 pk. Het downtunen heeft met marketing te maken. Voor zover ik weet zijn alle motoren gelijk met uitzondering van het motormanagement. Let op er zit wel degelijk verschil in de 'oude' 163 pk ten opzichte van de nieuwe 126, 163 en 185 pk.

De volvo motoren hebben absoluut een reserve, zodat er wel ruimte is voor tuning echter....... de motoren worden na tuning zeker wel meer belast. Wie het wil moet dit uiteraard zelf beslissen. Tunen is zeker lekker maar het KAN een keerzijde hebben.

Geplaatst: 27.11.2007 - 10:52
door euerw
dus al ik je goed begrijp is vanaf mod`05 alle remmen gelijk? en ja de keerzijde is ook aanwezig als er geen tuning is, als je vaak genoeg als een gek tekeer gaat gaat het ook stuk