http://www.suzukituning.com/General/Via ... Manual.htm
manuel vialle
schijnt ook te kunnen resetten en dat doe je door de keuzeschakelaar met draaiende motor in te drukken vast houden en gelijktijdig van kontakt te zetten en de schakelaar min 5 sec vast te houden (led blijft branden)
Gas / LPG / LPI Problemen
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Het lijkt wel een ontstekings probleem.
Volvo's hebben hier veel last van als ze op LPG lopen.
De Platinabougies van Volvo geven naast de bobines ook nog al eens problemen op LPG.
Alles zo maar vervangen wordt erg duur.
Het is daarom beter om de specialist er naar te laten kijken.
Ga eens naar een auto-diagnose-center.
Zij zullen het probleem wel vinden.
Hugo
IwemaLPG
Volvo's hebben hier veel last van als ze op LPG lopen.
De Platinabougies van Volvo geven naast de bobines ook nog al eens problemen op LPG.
Alles zo maar vervangen wordt erg duur.
Het is daarom beter om de specialist er naar te laten kijken.
Ga eens naar een auto-diagnose-center.
Zij zullen het probleem wel vinden.
Hugo
IwemaLPG
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.07.2011 - 13:37
Enig idee over welk rubber slangetje dit gaat?
Zit namelijk met een vergelijkbaar probleem. Bezit sinds kort een Volvo v70 2.4 (140pk) uit 2002. De auto rijdt prima op benzine maar op gas lijkt deze wat te haperen. Dan brand het uitlaat systeem een tijdje en soms begiont deze dan te knipperen met de melding "rij rustig of schakel op". Op dat moment begint de auto ook vermogen te verliezen en lijkt het als of er een cilinder mist. Als ik dan snel op bezine overschakel dan loopt deze weer goed. Zou dit een vergelijkbaar probleem kunnen zijn en waar zit dat slangetje? Iemand een idee?
Zit namelijk met een vergelijkbaar probleem. Bezit sinds kort een Volvo v70 2.4 (140pk) uit 2002. De auto rijdt prima op benzine maar op gas lijkt deze wat te haperen. Dan brand het uitlaat systeem een tijdje en soms begiont deze dan te knipperen met de melding "rij rustig of schakel op". Op dat moment begint de auto ook vermogen te verliezen en lijkt het als of er een cilinder mist. Als ik dan snel op bezine overschakel dan loopt deze weer goed. Zou dit een vergelijkbaar probleem kunnen zijn en waar zit dat slangetje? Iemand een idee?
Davelaar schreef:Ben naar een gasboer geweest in houten. Bleek een rubber slangetje te zijn (verdroogd). Motor kreeg hierdoor vlase lucht. LOOPT WEERALS EEN ZONNETJE!!!!!!!AlexV70 schreef:Uit ervaring weet ik inmiddels dat je het op benzine veel minder verneemt.Davelaar schreef:AlexV70, Kleppen stellen OK, maar hij moet dan toch ook op benzine slecht lopen?
Ik had een verbrandde uitlaatklep en zelfs dan zorgde de elektronica er toch nog voor dat de auto op benzine redelijk liep.
Kijk even in de link die ik gaf, dan zal je alles vinden.Davelaar schreef:AlexV70, Waar kan ik de ETM kleppenhuis vinden?
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het is.
Het kan even goed een vervuild filter in een gasleiding zijn, als deze al bestaan bij Vialle.
Misschien dat @Ludo, nog tips heeft.
Nee dit klinkt meer als de ETM (gasklephuis).
Maar kan even goed een kleppen probleem zijn. Even uit laten lezen.
Maar kan even goed een kleppen probleem zijn. Even uit laten lezen.
Gaat hier over de vacuum slangetjes, 1 daarvan zit op het spruitstuk dichtbij de ETM en "lopen" o.a. ook richting het luchtfilter.
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Ik heb kort geleden precies dezelfde problemen gehad, de Vialledealer in Amsterdam is er verscheidene dagen mee bezig geweest, elke keer andere onderdelen vervangen [gelukkig kostenloos] maar het probleem kwam telkens terug. Uiteindelijk de pomp vervangen [onder coulance] en nu rijdt de Volvo weer als vanouds.Wilc77 schreef:Enig idee over welk rubber slangetje dit gaat?
Zit namelijk met een vergelijkbaar probleem. Bezit sinds kort een Volvo v70 2.4 (140pk) uit 2002. De auto rijdt prima op benzine maar op gas lijkt deze wat te haperen. Dan brand het uitlaat systeem een tijdje en soms begiont deze dan te knipperen met de melding "rij rustig of schakel op". Op dat moment begint de auto ook vermogen te verliezen en lijkt het als of er een cilinder mist. Als ik dan snel op bezine overschakel dan loopt deze weer goed. Zou dit een vergelijkbaar probleem kunnen zijn en waar zit dat slangetje? Iemand een idee?
Davelaar schreef:Ben naar een gasboer geweest in houten. Bleek een rubber slangetje te zijn (verdroogd). Motor kreeg hierdoor vlase lucht. LOOPT WEERALS EEN ZONNETJE!!!!!!!AlexV70 schreef:Uit ervaring weet ik inmiddels dat je het op benzine veel minder verneemt.
Ik had een verbrandde uitlaatklep en zelfs dan zorgde de elektronica er toch nog voor dat de auto op benzine redelijk liep.
Kijk even in de link die ik gaf, dan zal je alles vinden.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het is.
Het kan even goed een vervuild filter in een gasleiding zijn, als deze al bestaan bij Vialle.
Misschien dat @Ludo, nog tips heeft.
Vergeet ik erbij te vermelden dat wanneer ik bij de dealer kwam, het probleem zich niet voordeed, dus moeilijk zoeken voor de monteur.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,