en schreef:Michel, niet mee eens; als er een auto is die geschikt is voor LPG, dan is het wel Volvo (en Saab) mits geschikte motor+geschikt systeem...
Saab is Opel
Ik heb bij de locale Volvo dealer gevraagd aan meerdere monteurs
wat is wijsheid............. aankoop van een Bi feul of D5 het antwoord was........ D5
Ze hebben heel veel problemen met de autos op gas helaas !!
Ramon&Ramon schreef:Volvo is niet voor niets gestopt met LPG en Bifeull
Ho Ho, nu moet je niet meteen alles over één kam scheren Ramon&Ramon.
Volvo is in Nederland gestopt met Bi-fuel LPG omdat deze auto door onze belachelijke belastingwetgeving te duur werd.
De CNG uitvoering is nog steeds op bestelling leverbaar. Alleen in Nederland niet rendabel omdat er veeeeeeeeel te weing CNG tankstations zijn.
Maar, inderdaad is een D5 aan te raden boven een V70 op LPG.
Ook ik heb enige tijd geleden eens geïnformeerd naar de (uiteindelijk financiele) verschillen tussen gas en diesel. Geen enkele Volvo-medewerker raadde mij een Bi-fuel dan wel LPG/LPI aan. Allen gaven aan meer reparatiekosten en problemen te kennen bij een Bi-fuel. Bovendien is de actieradius erg klein en D/TDI is veel soepeler, maar maakt meer geluid (kwestie van beleving).
Het verschil in aanschafprijs is echter ook enorm, dus je kunt ook gewoon een hoger onderhoudsbudget aanhouden en de aanschafprijs la(a)g(er) houden en afscheid nemen van de auto als de kosten echt te hoog gaan worden.
Natuurlijk zijn er ook velen met heel positieve verhalen over LPG/LPI-voertuigen, daarom denk ik dat je het gewoon moet treffen met de zorgzaamheid van de vorige eigenaar en periode waarin de auto gefabriceerd is. (de eerste modellen kun je denk ik sowieso beter laten staan en in de laatste modellen zitten toch regelmatig onderdelen van een nieuw model) (althans dat weet ik o.a. vanwege mijn Opel Omega, waarin diverse "test-onderdelen" zaten)
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05 S80 2.5D 09-'99
Ik bekijk het vanuit de praktijk en jullie vanuit de portemonnee,er waren en zijn nog steeds te veel problemen met LPG bij Volvo,het is niet alleen een financiele kwestie dat Volvo gestopt is met LPG,ook mede door de zeer veel problemen ermee.
Goed, dan ben ik kennelijk geluksvogel. Reeds bijna 280000 km op lpg gereden (niet af fabriek maar Vialle ingebouwd door LPG Techniek Limburg) en behalve 20000 km geleden de lpg-pomp plus wat andere kleine onderdeeltjes vervangen, geen problemen met lpg!
Mijn plan is om deze wagen tot 450.000 km vrijwel probleemloos door te rijden, dus ik hoop op nog 140.000 aangename relaxte kilometertjes...
@En: een tijd terug een oude volvo geleend, ook op gas, deze had reeds 450.000 km op de teller, no problemo. Het zal vaak geen probleem zijn. Maar aan de andere kant, wat Ramon&Ramon verteld heeft natuurlijke niet op ALLE volvo's betrekking, het is een gemiddelde, er is vaker een probleem en dus niet bij allemaal. Zo kan je ook pech krijgen met je Toyota, en probleemloos in je Renault rijden ...