Ik ben al een tijdje op zoek naar een v70. Ik kan er nu een kopen op lpg met 260.000 km.
De auto is altijd volvo dealer onderhouden en de prijs is er ook naar.
Kan ik een gewone lpg installatie makelijk om laten bouwen naar een g3 installatie en wat zijn de kosten.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze auto en dan met name alles wat met het rijden op gas te maken heeft.
ik hoop op jullie snelle reacties aangezien ik niet veel tijd heb.
bedankt
aanschaf van een v70 op lpg
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Beste,
Omdat je het kennelijk hebt over een verouderde LPG-installatie, neem ik ook aan dat het om een V70 Classic gaat en niet om het nieuwere model...?
Ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen: ik heb 15 maanden geleden een V70 gekocht van eind 2000 (nieuw model), met 272000km en Vialle LPI systeem. Wagen was ook van eerste eigenaar en perfect en nauwkeurig onderhouden bij Volvo dealer (iedere 10000 km een onderhoudsbeurt).
Ik heb de wagen voor een relatief goede prijs kunnen kopen, wel zonder garantie, en heb voor mezelf 1500€ bijgerekend voor evt. kosten voor vervanging/reparatie van onderdelen, wegens de vele km's die de auto had.
Als ik nu terugkijk was het een zeer goede koop tot nu toe. Heb inmiddels 310000 km (net binnen een week 2 keer Zwitserland op en neer gedaan). Van de 1500€ heb ik er inderdaad 1000€ moeten gebruiken voor airco-pomp vervangen (kleine 450€ all-in van occassie onderdeel), en LPG-pomp (ruim 500€). Verder alles in orde, heb 1 keer een probleempje gehad met de electrisch verstelbare bestuurderszetel die uit de riggel was geschoten (wegens een fles drinken die geklemt zet), heeft me 50€ gekost bij de garage...
Dus als je het mij vraagt: als je maar heel goed weet dat het lpg-systeem dat geplaatst is goed en vooral ook geschikt is voor jouw type wagen, en de auto is perfect onderhouden geweest en jij gaat dat verder ook doen, dan is die autp met 260000 km geen probleem.
Je moet echter natuurlijk wel inzien dat een auto met 60000km en 1 met 260000 km twee totaal andere zaken zijn....
Succes,
En
Omdat je het kennelijk hebt over een verouderde LPG-installatie, neem ik ook aan dat het om een V70 Classic gaat en niet om het nieuwere model...?
Ik kan je alleen mijn eigen ervaringen vertellen: ik heb 15 maanden geleden een V70 gekocht van eind 2000 (nieuw model), met 272000km en Vialle LPI systeem. Wagen was ook van eerste eigenaar en perfect en nauwkeurig onderhouden bij Volvo dealer (iedere 10000 km een onderhoudsbeurt).
Ik heb de wagen voor een relatief goede prijs kunnen kopen, wel zonder garantie, en heb voor mezelf 1500€ bijgerekend voor evt. kosten voor vervanging/reparatie van onderdelen, wegens de vele km's die de auto had.
Als ik nu terugkijk was het een zeer goede koop tot nu toe. Heb inmiddels 310000 km (net binnen een week 2 keer Zwitserland op en neer gedaan). Van de 1500€ heb ik er inderdaad 1000€ moeten gebruiken voor airco-pomp vervangen (kleine 450€ all-in van occassie onderdeel), en LPG-pomp (ruim 500€). Verder alles in orde, heb 1 keer een probleempje gehad met de electrisch verstelbare bestuurderszetel die uit de riggel was geschoten (wegens een fles drinken die geklemt zet), heeft me 50€ gekost bij de garage...
Dus als je het mij vraagt: als je maar heel goed weet dat het lpg-systeem dat geplaatst is goed en vooral ook geschikt is voor jouw type wagen, en de auto is perfect onderhouden geweest en jij gaat dat verder ook doen, dan is die autp met 260000 km geen probleem.
Je moet echter natuurlijk wel inzien dat een auto met 60000km en 1 met 260000 km twee totaal andere zaken zijn....
Succes,
En
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 23:44
Bedankt voor de reactie.
aangezien ik een redelijk aantal km rijd zal ik de auto goed onderhouden net zoals ik nu doe. De auto is van eind '98 met een gewone lpg installatie. Ik wil deze installatier ombouwen naar g3 ivm sudsidie. Ik weet dat er altijd kosten komen als je net een andere auto koopt alleen ik heb geen ervaring met lpg. Zijn er specifieke dingen van het onderhoud waar ik op moet letten kleppen stellen/vervangen of dit in het verleden al gebeurt is en bijvoorbeeld bepalde km beurten(riemen spanrollen kettingen oid.)
aangezien ik een redelijk aantal km rijd zal ik de auto goed onderhouden net zoals ik nu doe. De auto is van eind '98 met een gewone lpg installatie. Ik wil deze installatier ombouwen naar g3 ivm sudsidie. Ik weet dat er altijd kosten komen als je net een andere auto koopt alleen ik heb geen ervaring met lpg. Zijn er specifieke dingen van het onderhoud waar ik op moet letten kleppen stellen/vervangen of dit in het verleden al gebeurt is en bijvoorbeeld bepalde km beurten(riemen spanrollen kettingen oid.)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Over het al dan niet stellen van de kleppen en afhankelijk van model tot model is hier al veel virtuele inkt bespoten, dus zoek daar eventjes op via de zoekfunctie... Mijn garagist (Autoservice Aalst, een onofficiele Volvo-specialist) heeft het met collega's besproken wat betreft mijn situatie, en mij uiteindelijk aangeraden het niet te doen, omdat voor mijn type motor de kleppen toch haast niet te stellen zijn, en het geen zin heeft om zulk hoge kosten te gaan maken als het toch niet nodig is. Mijn auto reed (en rijdt gelukkig nog steeds) perfect, dus zolang er geen problemen waren, ook geen problemen maken. Mochten er ooit problemen komen (wil deze auto toch wel tot minstens 450000km doorrijden...), dan waarschijnlijk al beter om direct een occassie motor(kop) te plaatsen van jonge wagen die nooit lpg gereden heeft... Aldus zijn advies, maar let wel: specifiek voor mijn geval...
Verder kan ik je aanbevelen om Flashlube te gebruiken; kan nooit kwaad, en kan je wel heel wat besparen. Mijn auto heeft altijd met Flashlube gereden, vanaf het begin, dus al door vorige eigenaar, ofschoon puur strict gezien het voor mijn type motor/lpi installatie niet nodig is...
Verder kan ik je aanbevelen om Flashlube te gebruiken; kan nooit kwaad, en kan je wel heel wat besparen. Mijn auto heeft altijd met Flashlube gereden, vanaf het begin, dus al door vorige eigenaar, ofschoon puur strict gezien het voor mijn type motor/lpi installatie niet nodig is...
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Iedere 150000? De mijne rijdt wel inmiddels al 310000km waarvan de laatste ca. 275000 km met lpg, en het is nog volledig de originele, onaangetaste motor/kleppen...
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
kleppen zijn haast niet te stellen?
Leg dat is uit?
Leg dat is uit?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Over Flashlube zijn de meningen verdeeld denk ik.
Heb hier nu een V70 staan van 2001 met 150000km,waarbij al twee maal de klepspeling te strak stond,ondanks deze toevoeging.
Uitlaat kleppen stonden op 0,20 mm
Inlaatkleppen stonden op 0,10mm
Heb hier nu een V70 staan van 2001 met 150000km,waarbij al twee maal de klepspeling te strak stond,ondanks deze toevoeging.
Uitlaat kleppen stonden op 0,20 mm
Inlaatkleppen stonden op 0,10mm
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Ramon, ik kan je dat moeilijk uitleggen, omdat ik er te a-technisch voor ben, plus ik weet dat het onderwerp hevige discussie kan opleveren. Maar waarom bel je niet eventjes met Paul van AutoserviceAalst voor meer uitleg...?
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volgens mij wordt hier vergeten dat het een V70 classic betreft.
Die heeft in vele gevallen geen last van kleppenstellen. Deze wagen heeft namelijk hydraulische klepstoters!!!
Voor specifieke LPG-vragen over een V70 classic wil ik je even verwijzen naar het zusterforum van de 850. Zie de links op volvo-plaza.
Die heeft in vele gevallen geen last van kleppenstellen. Deze wagen heeft namelijk hydraulische klepstoters!!!
Voor specifieke LPG-vragen over een V70 classic wil ik je even verwijzen naar het zusterforum van de 850. Zie de links op volvo-plaza.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
als het inderdaad om een classic gaat,kun je ze niet stellen,maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen met de cilinderkop kunnen optreden.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Je hebt gelijk Ramon&Ramon. Ook met een classic V70 kunnen problemen optreden met de cylinderkop. Is mij bekend.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat kleppenstellen niet kan en eigenlijkk ook dat dit draadje niet onder dit hoofdstuk hoort te staan. Maar onder 850 etc.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat kleppenstellen niet kan en eigenlijkk ook dat dit draadje niet onder dit hoofdstuk hoort te staan. Maar onder 850 etc.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Roeland
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 09:34
- Locatie: Maarssen
en schreef:Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om een classic maar om het nieuwere model...
Volgens mij was hij uit 1998bottenberg schreef:Bedankt voor de reactie.
aangezien ik een redelijk aantal km rijd zal ik de auto goed onderhouden net zoals ik nu doe. De auto is van eind '98 met een gewone lpg installatie. Ik wil deze installatier ombouwen naar g3 ivm sudsidie. Ik weet dat er altijd kosten komen als je net een andere auto koopt alleen ik heb geen ervaring met lpg. Zijn er specifieke dingen van het onderhoud waar ik op moet letten kleppen stellen/vervangen of dit in het verleden al gebeurt is en bijvoorbeeld bepalde km beurten(riemen spanrollen kettingen oid.)
66 - 740 2.3t - 850 2.5 GLT - V70XC Classic - V70II D5 - 460 1.8i + V70XC - V40 2.0t + XC90 D5 - V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 11:30
- Locatie: Antwerpen
Ramon's opmerking/vraag was:
Snappie.....???
En dat trok op mijn schrijven:Ramon&Ramon schreef:kleppen zijn haast niet te stellen?
Leg dat is uit?
en mijn auto betreft een V70 model 2001...EN schreef:Over het al dan niet stellen van de kleppen en afhankelijk van model tot model is hier al veel virtuele inkt bespoten, dus zoek daar eventjes op via de zoekfunctie... Mijn garagist (Autoservice Aalst, een onofficiele Volvo-specialist) heeft het met collega's besproken wat betreft mijn situatie, en mij uiteindelijk aangeraden het niet te doen, omdat voor mijn type motor de kleppen toch haast niet te stellen zijn, en het geen zin heeft om zulk hoge kosten te gaan maken als het toch niet nodig is. Mijn auto reed (en rijdt gelukkig nog steeds) perfect, dus zolang er geen problemen waren, ook geen problemen maken. Mochten er ooit problemen komen (wil deze auto toch wel tot minstens 450000km doorrijden...), dan waarschijnlijk al beter om direct een occassie motor(kop) te plaatsen van jonge wagen die nooit lpg gereden heeft... Aldus zijn advies, maar let wel: specifiek voor mijn geval...
Verder kan ik je aanbevelen om Flashlube te gebruiken; kan nooit kwaad, en kan je wel heel wat besparen. Mijn auto heeft altijd met Flashlube gereden, vanaf het begin, dus al door vorige eigenaar, ofschoon puur strict gezien het voor mijn type motor/lpi installatie niet nodig is...
Snappie.....???
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
waar je dus wel de klepspeling van moet controleren af en toe dus!:)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Geschikt voor LPG,kom even bij mij kijken dan?
heb er weer twee staan uit 2001 en uit 2003 met kleppen die uitgesteld zijn.150000km en 190000km
heb er weer twee staan uit 2001 en uit 2003 met kleppen die uitgesteld zijn.150000km en 190000km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Volvo is niet voor niets gestopt met LPG en Bifeull