Xenon vraagje
- robbertos
- 2nd Gear member
Jacco uit welke jaar is jouw c30? MY 2007 of MY 2008?
Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
-
- 4th Gear member
Offtopic: Tsja das idd een puinhoop. Gaan we misschien ooit eens samen verder als Belgned. Of Nedbel? Hier kunnen we toch ook smenwerken.mYst schreef:zou je niet zeggen als je hier kijkt naar de politiek... 't is al bijna 'n half jaar geleden dat we verkiezingen gedaan hebben, en 't is nog niet in orde...bart simpson schreef:Uw overheid is iig een stuk slimmer dan de onzemYst schreef:gvd, waarom mogen jullie in nederland altijd zoveel meer met jullie auto's dan wij belgen
hier MOET je idd automatische niveauregeling hebben en sproeiers op de lampen, anders mag xenon niet, ongeacht het bouwjaar...
- robbertos
- 2nd Gear member
Set is besteld en komt morgen binnen. Zodra het ingebouwd is zal ik wat foto's plaatsen.
Huidige auto
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
-
- 5th Gear member
En waar heb je hem nu besteld?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 5th Gear member
Ok, graag gedaan.
Ben benieuwd naar je inbouw, die van mij moest helaas gestaakt worden vanwege een defecte lamp.
Test dus eerst even alles los voordat je het geheel gaat inbouwen & vastzetten!
Ben benieuwd naar je inbouw, die van mij moest helaas gestaakt worden vanwege een defecte lamp.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- robbertos
- 2nd Gear member
Oke zal ik doen! Ik heb de virtual balasts binnen maar de Xenon nog niet helaas. Ik denk dat het maandag wordt. Er zit bij mij alleen geen handleiding bij hoe ik de virtual balasts moet aansluiten. Weet jij hoe dat moet?asta schreef:Ok, graag gedaan.
-
- 5th Gear member
Nee heb ik ook niet, maar als je de xenon set binnen hebt dan wijst het voor zich.
De stekketjes kan je maar op 1 manier in elkaar steken dus daar kom je wel uit.
Ik raad je aan alvast een weerstandhoudertje te kopen welke je op de kabel tussen de Virtual Ballast en je accu gaat plaatsen, aangezien je de stroom nu met de virtual ballast vanaf je accu gaat halen.
Het moet een 20 ampere zekering worden.
Tevens moet je even twee Amp stekkertjes halen welke je dan netjes kan aansluiten op je accu. (van die rondjes waar je een boutje doorheen kan doen).
Netjes stukje isolatietape eromheen!
( ik denk dat je Dinsdag/Woensdag) je set pas zal hebben, ze waren er doorheen zei de dame aan de telefoon Vrijdag en ze verwachte ze Maandag binnen).
(om het geheel netjes te maken kan je ook voor in de auto van die kabelbinders gebruiken die Volvo zelf ook gebruikt, misschien heeft de garage deze voor je liggen, als voorbeeld moe je even bij de accu kijken daar komen een hoop kabels samen waarvan sommige zo'n huls eromheen hebben zitten) Staat wel netjes!
De stekketjes kan je maar op 1 manier in elkaar steken dus daar kom je wel uit.
Ik raad je aan alvast een weerstandhoudertje te kopen welke je op de kabel tussen de Virtual Ballast en je accu gaat plaatsen, aangezien je de stroom nu met de virtual ballast vanaf je accu gaat halen.
Het moet een 20 ampere zekering worden.
Tevens moet je even twee Amp stekkertjes halen welke je dan netjes kan aansluiten op je accu. (van die rondjes waar je een boutje doorheen kan doen).
Netjes stukje isolatietape eromheen!
( ik denk dat je Dinsdag/Woensdag) je set pas zal hebben, ze waren er doorheen zei de dame aan de telefoon Vrijdag en ze verwachte ze Maandag binnen).
(om het geheel netjes te maken kan je ook voor in de auto van die kabelbinders gebruiken die Volvo zelf ook gebruikt, misschien heeft de garage deze voor je liggen, als voorbeeld moe je even bij de accu kijken daar komen een hoop kabels samen waarvan sommige zo'n huls eromheen hebben zitten) Staat wel netjes!
- robbertos
- 2nd Gear member
Goed vandaag de Xenon set binnen gekregen en vanavond ingebouwd.
Ik begon met het controleren of de xenon lampen niet kapot waren. Dus even aansluiten zonder de virtual balasts. Wat schets mijn verbazing. Geen foutmelding van een kapot dimlicht zonder de virtual balasts. Ook het starten van de xenon maakt niet veel verschil met of zonder virtual balast. Ik heb op 1 xenon lamp de vitual balast aangesloten en wat je ziet is dat de lamp iets later wordt ingeschakeld als de ander. Ik heb dat niet nodig omdat mijn lampen pas worden ingeschakeld als de motor is gestart. Dus de xenon krijgt geen "opdonder" Ik heb het dus nu aangesloten zonder de balasts en denk dat ik deze maar weer verkoop. Ik denk dat het target xenon systeem al iets heeft ingebouwd tegen de melding. Ik wacht het nog even af maar ik denk niet dat ik de melding nog krijg.
Het inbouwen was echt heel erg makkelijk en wat een bak llicht geeft dat zeg. Ben er zeer blij mee.
Ik begon met het controleren of de xenon lampen niet kapot waren. Dus even aansluiten zonder de virtual balasts. Wat schets mijn verbazing. Geen foutmelding van een kapot dimlicht zonder de virtual balasts. Ook het starten van de xenon maakt niet veel verschil met of zonder virtual balast. Ik heb op 1 xenon lamp de vitual balast aangesloten en wat je ziet is dat de lamp iets later wordt ingeschakeld als de ander. Ik heb dat niet nodig omdat mijn lampen pas worden ingeschakeld als de motor is gestart. Dus de xenon krijgt geen "opdonder" Ik heb het dus nu aangesloten zonder de balasts en denk dat ik deze maar weer verkoop. Ik denk dat het target xenon systeem al iets heeft ingebouwd tegen de melding. Ik wacht het nog even af maar ik denk niet dat ik de melding nog krijg.
Het inbouwen was echt heel erg makkelijk en wat een bak llicht geeft dat zeg. Ben er zeer blij mee.
- Paul
- Geartronic member
Foto's!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
Das heel mooi, ik zit nog met een technisch probleem want 1 van de lampen wil niet ontbranden.
Dachten eerst een defecte lamp maar na het omruilen blijft het probleem.
Zou ik een zwakke accu hebben dan zou dit daar aan te toe te schrijven zijn maar de auto start ook direct dus ik verwacht niet dat dit het probleem is.
Heb vanmiddag even contact met Target hiervoor.
Ben blij voor je dat het werkt allemaal.
De virtual ballast is ook bedoelt om de lampen direct via de accu aan te sluiten i.p.v. via de lichtschakelaar.
Er zit een zekering van 20 amp bij en ik denk niet dat je h7 set standaard zoveel trekt.
Zou dus toch maar die Virtual ballast gebruiken i.s.m. een zekering houder en de zekering!
Ik zal van het geheel allemaal een foto gaan maken als het werkt, dan zal ik deze plaatsen in een nieuw topic.
Zou ik een zwakke accu hebben dan zou dit daar aan te toe te schrijven zijn maar de auto start ook direct dus ik verwacht niet dat dit het probleem is.
De virtual ballast is ook bedoelt om de lampen direct via de accu aan te sluiten i.p.v. via de lichtschakelaar.
Er zit een zekering van 20 amp bij en ik denk niet dat je h7 set standaard zoveel trekt.
Zou dus toch maar die Virtual ballast gebruiken i.s.m. een zekering houder en de zekering!
Ik zal van het geheel allemaal een foto gaan maken als het werkt, dan zal ik deze plaatsen in een nieuw topic.
- robbertos
- 2nd Gear member
mmm kan je mij nog een keer uitleggen waarom ik die virtual balasts nogdig heb? Want je zegt dat mijn H7 set het niet trekt maar het werkt prima en de ontsteking gaat ook gewoon goed. Die 20 ampere is om tussen de accu en de virtual balasts te zetten en die zouden wel zoveel kunnen trekken maar of de xenon set dat zelf ook doet?asta schreef:Das heel mooi, ik zit nog met een technisch probleem want 1 van de lampen wil niet ontbranden.
-
- 5th Gear member
Je standaard H7 set Halogeen lampen is nu afgezekerd op ik denk 10amp.
De nieuwe set word geleverd met een 20amp zekering.
Risico wat je nu loopt is dat je zekering een keertje eruit knalt omdat je lampen net even meer vragen dan toegestaan is dan de zekering.
Neem voor de zekerheid extra zekering mee in de auto.
Bij mij start de verlichting na een paar seconden als ik het contact op stand 2 zet, wellicht is dit bij jou anders en gaan deze pas branden nadat je gestart hebt?
Een extra vertraging kan geen kwaad dan in mijn ogen.
Ben intussen verder en blijkt dat ik hoogstwaarschijnlijk de defecte lamp gehouden heb en de goeie teruggestuurd.
De nieuwe set word geleverd met een 20amp zekering.
Risico wat je nu loopt is dat je zekering een keertje eruit knalt omdat je lampen net even meer vragen dan toegestaan is dan de zekering.
Neem voor de zekerheid extra zekering mee in de auto.
Bij mij start de verlichting na een paar seconden als ik het contact op stand 2 zet, wellicht is dit bij jou anders en gaan deze pas branden nadat je gestart hebt?
Een extra vertraging kan geen kwaad dan in mijn ogen.
Ben intussen verder en blijkt dat ik hoogstwaarschijnlijk de defecte lamp gehouden heb en de goeie teruggestuurd.
- robbertos
- 2nd Gear member
Heb je je lampen al omgedraaid? Dan weet je zeker of die stuk is. Kan ook nog zo zijn dat je balast kapot is.
Oke ik neem gewoon een extra zekering mee maar kan dan toch ook de standaard vervangen door de 20 ampere? En als ik mijn contact in stand 2 zet gaan de lampen ook pas na een paar seconden aan. En als ik hem start gaan ze pas aan zodra de motor gaat lopen. Ook als ik eerst de lampen aan zet en dan ga starten gaan de lampen eerst uit en zodra de motor loopt weer aan. Dus het lijkt er dan op dat ik de virtual balast niet nodig heb toch?
Oke ik neem gewoon een extra zekering mee maar kan dan toch ook de standaard vervangen door de 20 ampere? En als ik mijn contact in stand 2 zet gaan de lampen ook pas na een paar seconden aan. En als ik hem start gaan ze pas aan zodra de motor gaat lopen. Ook als ik eerst de lampen aan zet en dan ga starten gaan de lampen eerst uit en zodra de motor loopt weer aan. Dus het lijkt er dan op dat ik de virtual balast niet nodig heb toch?
Huidige auto
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
-
- 5th Gear member
Die extra zekering raad ik je aan ja!
Maar wat ik wil zeggen is dat jouw bedrading naar de schakelaar voorbereid is op een bepaald verbruik en afgezekerd is op een bepaalde hoeveelheid ampere.
Nu ga jij i.p.v. de door volvo voorgeschreven 10 ampere (ik weet het niet moet je even kijken of navragen hoeveel dat standaard is) vervangen voor een dubbele waarde.
Dat betekend in theorie dat er een dubbele belasting plaats kan vinden voordat de zekering eruit knalt.
Als de overige elektronica hier niet op berekend is dan zal dat eerder doorfikken en dan ben je verder van huis.
Wat betreft de vertraging:
Deze is bedoelt om de lampen niet eerst te laten starten gevolgd door het starten van je motor waarbij de lampen uitgaan en gelijk weer worden gestart.
Dit belast je lampen en zal niet al te best zijn.
Vandaar dat ik je adviseer de ballasten te plaatsen zodat je:
a. De volledige belasting via de eigen bedrading van de virual ballast loopt en netjes op 20 amp gezekerd is.
b. De lampen vertraagd starten en je o de tijd hebt je auto te starten waarna de lampen pas zullen ontbranden.
Maar ik laat het aan jou zelf over, je bent eigen baas in deze
offtopic:
Vanuit Target automotive werd ik netjes geholpen en kreeg ik een aantal adviezen om na te gaan.
Moest de set direct aan de accu aansluiten en kijken of de lampen wilde ontbranden.
Gebleken is dat de elektronica ok is en 1 van de lampen defect is.
Maar wat ik wil zeggen is dat jouw bedrading naar de schakelaar voorbereid is op een bepaald verbruik en afgezekerd is op een bepaalde hoeveelheid ampere.
Nu ga jij i.p.v. de door volvo voorgeschreven 10 ampere (ik weet het niet moet je even kijken of navragen hoeveel dat standaard is) vervangen voor een dubbele waarde.
Dat betekend in theorie dat er een dubbele belasting plaats kan vinden voordat de zekering eruit knalt.
Als de overige elektronica hier niet op berekend is dan zal dat eerder doorfikken en dan ben je verder van huis.
Wat betreft de vertraging:
Deze is bedoelt om de lampen niet eerst te laten starten gevolgd door het starten van je motor waarbij de lampen uitgaan en gelijk weer worden gestart.
Dit belast je lampen en zal niet al te best zijn.
Vandaar dat ik je adviseer de ballasten te plaatsen zodat je:
a. De volledige belasting via de eigen bedrading van de virual ballast loopt en netjes op 20 amp gezekerd is.
b. De lampen vertraagd starten en je o de tijd hebt je auto te starten waarna de lampen pas zullen ontbranden.
Maar ik laat het aan jou zelf over, je bent eigen baas in deze

offtopic:
Vanuit Target automotive werd ik netjes geholpen en kreeg ik een aantal adviezen om na te gaan.
Moest de set direct aan de accu aansluiten en kijken of de lampen wilde ontbranden.
Gebleken is dat de elektronica ok is en 1 van de lampen defect is.
- robbertos
- 2nd Gear member
Ik heb vorige week target gebeld en het verhaal uitgelegd. Zij hebben gezegt dat ik de virtual balasts niet nodig heb. De set werkt ook echt perfect nu. Ik heb van KEW helaas niks meer gehoord toen ik vroeg of ik ze terug kon sturen. Misschien moet ik ze dan maar verkopen.
Huidige auto
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Weet waar je aan begint, een C30 is (doorgaans) van na 1/2007, daarop mag volgens mij wettelijk gezien in het geheel geen "achteraf xenon" meer gemonteerd worden, er zou in dit geval dus wel een apk afkeur moeten volgen, het moet immers als "af fabriek" zijn, dat is altijd incl. aut. hoogteverstelling en incl. koplampreiniging.
-
- 4th Gear member
bart simpson schreef:Weet waar je aan begint, een C30 is (doorgaans) van na 1/2007, daarop mag volgens mij wettelijk gezien in het geheel geen "achteraf xenon" meer gemonteerd worden, er zou in dit geval dus wel een apk afkeur moeten volgen, het moet immers als "af fabriek" zijn, dat is altijd incl. aut. hoogteverstelling en incl. koplampreiniging.
Dat is inderdaad juist. Het is slechts toegestaan tot en met bouwjaar 2006.
Zie ook volgende link. http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/EF5B618F ... er2006.pdf
- robbertos
- 2nd Gear member
Het mag inderdaad niet volgens de RDW maar het betekend geen afkeur bij de APK. Ik citeer uit het artikel van de link hiervoor:
"Voor de APK hebben deze nieuwe regels geen gevolgen,
omdat daar bij de APK niet op getoetst wordt.
Voor de APK geldt dat het juiste lichtbeeld van de
verplichte verlichting vooralsnog bepalend is."
"Voor de APK hebben deze nieuwe regels geen gevolgen,
omdat daar bij de APK niet op getoetst wordt.
Voor de APK geldt dat het juiste lichtbeeld van de
verplichte verlichting vooralsnog bepalend is."
Huidige auto
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Vorige auto's:
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta