Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.10.2007 - 10:03
door RobsterS70R
zeker!

En uiteraard ook weer een voorbeeld voor anderen
ff offtopic; gaan jullie ook zondag richting VKB?
Geplaatst: 26.10.2007 - 18:28
door Iroll
Ik ga zaterdagochtend. Misschien dat ik op tijd ben om met het groepje meeterijden dat vanaf de Beatrixhal in Utrecht vertrekt.
Geplaatst: 26.10.2007 - 18:35
door Auk
haha! Toevallig

het gaat nog druk worden daar bij Beatrixdinges..
Geplaatst: 26.10.2007 - 18:48
door RobsterS70R
auk, lezen, ZATERDAG

En anders wordt het er 2 dagen druk
Iroll, als je degenen uit het 480 rijders naar de VKB bedoelt, die gaan zondag

Geplaatst: 26.10.2007 - 19:09
door volvo480drenthe
heyhey, nou mijn kachel word inelkgeval weer warm jongens,even een andere thermostaat in gedaan en voillla werkt weer toppie,kan er nu weer uitbakken hahahahahahahahahah iedereen bedankt voor de reactie's
groetnn uut gieten
Geplaatst: 27.10.2007 - 17:01
door Iroll
Ik moet beter lezen!! Was van(zater)morgen om 9.30u bij de Beatrixdinges, voelde me zo verdomd alleeeeeen
Maar gelukkig waren er bij de beurs zat 480's!!
Geplaatst: 09.12.2009 - 12:16
door oty
Ik zie dat het laatste bericht op dit topic al meer dan twee jaar geleden is, maar voor mij is het "probleem" actueel vandaar dat ik het nogmaals naar voren schuif.
Ik heb sinds een paar maanden een Volvo 480 en sinds een week of twee wordt mijn kachel niet meer warm.
Ik heb al het één en ander gelezen in dit forum, over doorspoelen en een (defecte) thermostaat.
Mijn engine-temperatuur komt momenteel krap aan de 70 graden en dan houdt het op, warmer wordt hij niet. Bij het bereiken van welke motor-temperatuur is de kachel geprogrammeerd om te gaan werken, weet iemand dat? Ik heb een VRAAGBAAK bij mijn Volvo 480 gekregen daar staat in; "thermostaat opent bij 89-92 graden" en; "thermostaat vol open bij 104-106 graden" die waarden worden dus bedoeld m.b.t. het warm beginnen te worden van de kachel in relatie tot de motor-temperatuur?
En; indien een laag koelwater niveau, zou dit koelwater toch juist eerder op temperatuur moeten zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
Geplaatst: 09.12.2009 - 16:28
door erik-hakkers
Hmm er kan ook lucht in je leidingen zitten en dan werkt de thermostaat ook niet optimaal.
maar zoals je beschrijft kan de thermostaat ook al defect zijn .
Je kan even proberen om eerst de koelvloeistof weer op peil te vullen en te ontluchten ,werkt dit niet? dan mischien de thermostaat vervangen.
Geplaatst: 17.12.2009 - 08:26
door oty
Heb een nieuwe thermostaat geplaatst, nu bereikt de motor een temperatuur van maximaal 85 graden, in plaats van 70 graden met de vorige thermostaat. Kortom, de temperatuur wordt nog net niet hoog genoeg voor de kachel om aan te slaan. En dat is, zeker met de vorst van deze week, niet echt comfortabel.
Overigens, bij stilstaande auto bereikt de motor wel een temperatuur van boven de 90 graden en gaat de kachel ook wel aan, dus de kachel wordt wel warm, en ik heb ook wel het idee dat de juiste thermostaat is gemonteerd (ik kreeg een GATES TH12888G1 (of 7412-10213) mee).
Suggesties voor het feit dat de motor bij rijdende auto niet de temperatuur bereikt (89-92 graden) om de thermostaat open te laten gaan?
Geplaatst: 17.12.2009 - 09:52
door Iroll
Ik denk dat je kachel radiateur verstopt zit. Oplossing is goed doorspoelen met de tuinslang. Er lopen 2 slangen via het schutboard naar binnen naar de radiateur. Slangen loshalen aan de motorkant en een voor een aansluiten op de tuinslang en flink laten lopen zodat de troep eruit spoelt. Daarna de slangen weer aansluiten en het hele systeem weer vullen met koelvloeistof of anti-vries verdund met gedistilleerd water 50/50.
Geplaatst: 17.12.2009 - 13:26
door oty
Dankjewel voor de reactie, ik ga dat dit weekend even proberen!