Irritant getik wegrijden in een bocht. En speling op motor.
- robertslaat
- 3rd Gear member
Met twee garage krikjes (zonder brug) is de achterste motorsteun binnen het uur te vervangen
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- tommytommy
- 4th Gear member
Vandaag bij de garage geweest nadat m`n dealer al aangegeven had na het horen van het geluid dat dit iets aparts is.
- M`n monteur heeft geconstateerd dat je tik niks met de motor of ophanging te maken heeft. Ik heb de tik gemaakt..hij heeft gevoeld en geluisterd.
-We hebben de bouten van het subfrane eruit gehaald, en weer er strak in gezet. Zag er allemaal prima uit. Hier is hoogst waarschijnlijk niks mis mee.
-Ik heb voor de zekerheid diverse loszittende kabels bij het frame vast gezet. (dacht het eerst gevonden te hebben toen ik een kabel vond die los achter m`n voorscherm hing)
-luchtfilter helemaal eraf gehaald..om eronder te kijken...niks mis...wel gelijk het hele luchtfilter schoon gemaakt.
-Nogmaals de draagarg gecontolleerd. Zit geen speling op.
Maar...er zit nog steeds een 1/4 cm speling op m`n wiel aan die kant..deze speling zit op het asje die in m`n stuurhuis zit. Zeg maar de binnenste...due buitenste had ik al vervangen.
Dus we gaan nu toch deze as vervangen..dit moet anyway..omdat hij niet mooi recht rijdt hierdoor. Ik hoop echt dat deze de veroorzaker is van het probleem. Iemand wel eens gehoord van een tikkende stuurhuis kogel?
Zo niet ga ik sparen voor een afspaak bij de dealer.
MVG Tommy
- M`n monteur heeft geconstateerd dat je tik niks met de motor of ophanging te maken heeft. Ik heb de tik gemaakt..hij heeft gevoeld en geluisterd.
-We hebben de bouten van het subfrane eruit gehaald, en weer er strak in gezet. Zag er allemaal prima uit. Hier is hoogst waarschijnlijk niks mis mee.
-Ik heb voor de zekerheid diverse loszittende kabels bij het frame vast gezet. (dacht het eerst gevonden te hebben toen ik een kabel vond die los achter m`n voorscherm hing)
-luchtfilter helemaal eraf gehaald..om eronder te kijken...niks mis...wel gelijk het hele luchtfilter schoon gemaakt.
-Nogmaals de draagarg gecontolleerd. Zit geen speling op.
Maar...er zit nog steeds een 1/4 cm speling op m`n wiel aan die kant..deze speling zit op het asje die in m`n stuurhuis zit. Zeg maar de binnenste...due buitenste had ik al vervangen.
Dus we gaan nu toch deze as vervangen..dit moet anyway..omdat hij niet mooi recht rijdt hierdoor. Ik hoop echt dat deze de veroorzaker is van het probleem. Iemand wel eens gehoord van een tikkende stuurhuis kogel?
Zo niet ga ik sparen voor een afspaak bij de dealer.

MVG Tommy
- edraket
- 7th Gear member
Komt uiteraard wel vaker voor. Gewoon laten vervangen. Is wel redelijk wat werk. Je hebt speciale trekkers nodig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- tommytommy
- 4th Gear member
Hey Ed
We zullen het zien dinsdag...ik hoop dat het weg gaat dat getik..
Onderdeel is geloof 50-60e en de montage ook ca 50e bij m`n garage...dan nog opnieuw uitlijnen...hmmm (3e keer dit jaar)
MVG Tommy
We zullen het zien dinsdag...ik hoop dat het weg gaat dat getik..
Onderdeel is geloof 50-60e en de montage ook ca 50e bij m`n garage...dan nog opnieuw uitlijnen...hmmm (3e keer dit jaar)
MVG Tommy
- edraket
- 7th Gear member
50 euro montage? Is wel erg weinig hoor. Ik vraag me af wat hun uurloon is? Maar volgens mij ben je daar wel meer dan 2 uurtjes mee zoet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- tommytommy
- 4th Gear member
Gisteren binneste stuurhuisstang laten vervangen, achteraf toch met origineel Volvo onderdeel. Het onderdelen bedrijf had de verkeerde gestuurd.
Totaal kwam het op 145e incl montage, een beetje monteur zet dat zo over.
Daarna moest ik hem nog wel laten uitlijnen bij een andere toko (40e) (3x keer dit jaar..dan krijg je korting) en ik moet zeggen hij is nog nooit zo stabiel geweest is dat jaar dat ik hem heb...dus het was niet voor niks.
Alleen dat getik is jammergenoeg niet weg...wel minder lijkt het ..dat moet ik nog ff testen..zal wel tussen m`n oren zitten.
Als ik genoeg geld heb maak ik een afspraak bij de dealer voor een onderzoekje.
Gr Tommy
Totaal kwam het op 145e incl montage, een beetje monteur zet dat zo over.
Daarna moest ik hem nog wel laten uitlijnen bij een andere toko (40e) (3x keer dit jaar..dan krijg je korting) en ik moet zeggen hij is nog nooit zo stabiel geweest is dat jaar dat ik hem heb...dus het was niet voor niks.
Alleen dat getik is jammergenoeg niet weg...wel minder lijkt het ..dat moet ik nog ff testen..zal wel tussen m`n oren zitten.
Als ik genoeg geld heb maak ik een afspraak bij de dealer voor een onderzoekje.
Gr Tommy
- robertslaat
- 3rd Gear member
Das nie zo mooi.
Je hebt dus niet preventief de achterste motorsteun vervangen begrijp ik uit je post van vorige week. Ik denk echt dat je dat gewoon moet proberen met een gebruikt deel van de sloop. Dan weet je het zeker.
Je hebt dus niet preventief de achterste motorsteun vervangen begrijp ik uit je post van vorige week. Ik denk echt dat je dat gewoon moet proberen met een gebruikt deel van de sloop. Dan weet je het zeker.
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- tommytommy
- 4th Gear member
Hey Robert,
Ik kan wel die motorsteun vervangen..alleen die is nog helemaal prima!
M`n monteur heeft de tik gelocaliseerd...links voor..en precies onder m`n luchtfilter. Dus dat zal dan haast wel 1 bus uit het subframe zijn.
Ik laat dit nog wel een keer onderzoeken..
MVG Tommy
Ik kan wel die motorsteun vervangen..alleen die is nog helemaal prima!
M`n monteur heeft de tik gelocaliseerd...links voor..en precies onder m`n luchtfilter. Dus dat zal dan haast wel 1 bus uit het subframe zijn.
Ik laat dit nog wel een keer onderzoeken..
MVG Tommy
- tommytommy
- 4th Gear member
Robert Slaat..
Je gaf aan dat je een motorrubber had vervangen...met 2 krikjes en een uurtje werk...
Nu heb ik 2 nieuwe rubbers...en ben bij de garage geweest die gaf aan dat het een inmense klus is,,en dat de halve auto uitelkaar zou moeten..dus nu zitten enkel m`n nieuwe draagarmen erop.
Kan jij eens aangeven hoe ik dat dan moet demonteren..en monteren..?
Gr Tommy
Je gaf aan dat je een motorrubber had vervangen...met 2 krikjes en een uurtje werk...
Nu heb ik 2 nieuwe rubbers...en ben bij de garage geweest die gaf aan dat het een inmense klus is,,en dat de halve auto uitelkaar zou moeten..dus nu zitten enkel m`n nieuwe draagarmen erop.
Kan jij eens aangeven hoe ik dat dan moet demonteren..en monteren..?
Gr Tommy
- robertslaat
- 3rd Gear member
Mijn vader heeft het gedaan.
Ik zou hem moeten vragen hoe hij het exact heeft gedaan. Hij heeft alleen de achterste steun aan de onderkant vervangen.
Als ik meer weet hoor je het van me.
Ik zou hem moeten vragen hoe hij het exact heeft gedaan. Hij heeft alleen de achterste steun aan de onderkant vervangen.
Als ik meer weet hoor je het van me.
- tommytommy
- 4th Gear member
Hey Robert
Bedankt....!! Ik hoor het graag!!
Misschien is de voorste een inmense klus..en die gene die je vader heeft vervangen (achterste) beter te doen..
Moet zo nog even m`n auto ophalen na het uitlijnen..zal het nogmaals vragen aan m`n monteur.
Gr Tommy
Bedankt....!! Ik hoor het graag!!
Misschien is de voorste een inmense klus..en die gene die je vader heeft vervangen (achterste) beter te doen..
Moet zo nog even m`n auto ophalen na het uitlijnen..zal het nogmaals vragen aan m`n monteur.
Gr Tommy
- tommytommy
- 4th Gear member
Robert
Ik heb net nog even gebeld met de monteur..en die geeft aan dat beide moeren bovenop wel los willen...alleen onder kan je er niet bij...
Ik kan mij niet voorstellen dat je pa het hele subframe eraf heeft gehad..
Zou echt top zijn als hij z`n handigheidje met me kan delen..
Gr Tommy
Ik heb overigens wat foto`s gemaakt. Bij die onderste bout zie je dat er een stang in de weg zit.
Ik heb net nog even gebeld met de monteur..en die geeft aan dat beide moeren bovenop wel los willen...alleen onder kan je er niet bij...
Ik kan mij niet voorstellen dat je pa het hele subframe eraf heeft gehad..

Gr Tommy
Ik heb overigens wat foto`s gemaakt. Bij die onderste bout zie je dat er een stang in de weg zit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.