Helpme met kiezen Necam of Vialle G3

bjsp
1st Gear member

Ze maken helemaal geen gebruik van een temperatuursensor van de auto. De LPG module heeft een eigen Temp sensor. Standaard loopt er en timer van 180 sec die naar gelang de temperatuur die hij meet vlugger of langzamer gaat lopen. waarna hij gaat overschakelen. Ik dacht in het begin ook dat hij op de sensor van de auto was aangesloten, maar bij vialle vertelden me ze toen dat ze dan voor elke type auto een aparte module moesten ontwikkelen, vandaar dat hij een eigen sensor heeft
Ludo
6th Gear member

bjsp schreef:Ik heb in mijn V70 (2.4 140pK uit 2001) een vialle LPI installatie zitten. Maar daar heb ik problemen mee dat hij te vlug naar gas wil schakelen bij en koude start als de buitentemperatuur lager is dan ong 8 graden. Heb er nu al de zevende lpg computer in met steeds andere instellingen maar hij doet het nog steeds. schakel ik zelf met de hand over wanneer de motortemperatuur bij het eerste streepje is dan gaat het perfect en heb ik nergens last van. Eenmaal op gas rijdt het als een trein.
vreemd verhaal. Afbeelding
is de lambdasonde al eens gecontroleerd?.
bjsp
1st Gear member

Met de lambdasonde is alles goed, bij vialle weten ze het ook niet meer. De auto is daar al twee keer geweest voor controle
Yvo
Starter

na wat opstart problemen (te arm mengsel), geen enkel probleem meer met een vogel systeem +70lt tank bij gebr v orsouw te eindhoven
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Mijn volvo s80 schreef:Nou nu heb ik hoofdpijn.Ik hab al Vialle gebeld en in Eindhoven zit ook eentje ( Car Care Wallinga) als ik langs kom ga ik beslissen wat er wordt Vialle,Gasfx, of Necam.Ik heb zelf goede ervaring met Necam. Wat is verbruik van S80 2.4 . Normaal 20% meer dan benzine toch. Dan zou ik uit moeten komen op 10L per 100km.
Gasfx = Vialle.......
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
joostb
2nd Gear member

yvo
ik heb dezelfde opstart problemen gehad.
auto liep goed alleen bij het opnieuw starten ging het motormanagment lampje branden.
Ik had hem uit laten lezen en het bleek dat hij veeel te rijk had gelopen, en hij liep ook niet mooi op benzine.
LPI na laten kijken en het bleek dat hij te arm liep op gas (dit kwam omdat de LPI computer de tankdruk niet goed kon lezen) , dit ging de benzine computer bijsturen waardoor hij goed op gas liep (met het juiste mengsel)
Starte je echter weer op benzine dan liep hij weer veel te rijk en viel op "storing"
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
AlbertS80
3rd Gear member

Mijn S80 rijdt nu 45.000 km geheel probleemloos en goed op een Prins autogassysteem. Niet zo'n bekend merk zo te lezen hier. Maar wel een systeem dat gebruik maakt van de centrale computer van de S80. Geen aanvullend gedoe dus. Ingebouwd door Van der Helm in Hengelo. En die weet aardig wat van de S80.
Misschien hebben jullie hier iets aan.

Met vriendelijke groet,

Albert
Plaats reactie

Terug naar “S80”