Helpme met kiezen Necam of Vialle G3

Mijn volvo s80
2nd Gear member

Ik heb onlangs S80 gejocht 2000 2.4 automaat km 178000 en wil gas inbouwen.Voor volvo heb ik Volkswagen passat van 97 gehad op Necam installatie.Ik heb zonder problemen 135000km gereden en nooit wat gehad.Ik lees veel dat mensen vooral Vialle inbouwen in volvo. Help me daarom met kiezen of als u ervaring heeft laat me weten.
broker
3rd Gear member

Met Necam heb ik de laatste 10 jaar geen ervaring, maar mijn ervaring met de LPI installatie van Vialle is niet onverdeeld gunstig. In 1998 in een nieuwe 940 binnen een jaar de injectoren allemaal defect en de inspuitpomp naar de vaantjes. Dit alles in 50000 km. Daarna wel probleemloos naar de 200000 km gereden, waarbij de inspuitpomp alweer behoorlijk luidruchtig begon te worden.
De tweede Vialle LPI in een s90 binnen 25000 km de inspuitpomp naar de vaantjes. Na 80000 km de drie relais defect die de gasinspuiting per twee cilinders regelen.
In mijn huidige s90 heb ik een dampgasinstallatie van OMVL. Rijdt prima maar na 45000 km wel de inspuitblokken defect. Alle bovenstaande zaken zijn altijd coulant en onder garantie verholpen, maar helemaal storingsvrij zijn deze systemen dus niet, ondanks het feit dat mijn auto's dus altijd stipt volgens schema worden onderhouden.
Zoals gezegd, over de huidige Necam installatie kan ik niet oordelen. Ik heb vroeger in een 240 een Necam installatie gehad die het altijd perfect deed. Na 300000 km moest de verdamper gereviseerd worden maar dat lijkt me normaal na zoveel km's. Dat was echter nog een simpele installatie met een ringverdamper en zonder elektronika.
De huidige s90 gebruik ik inmiddels als (tweede) privé-auto en ik ben sinds februari 2007 overgestapt op een s80 D5 met automaat voor het zakelijke gebruik. Voor mij een hele cultuurschok na 30 jaar uitsluitend op gas te hebben gereden. Maar de vele negatieve berichten over de moderne volvo motoren op gas ( er zijn uiteraard wel positieve uitzonderingen, maar die zijn echt in de minderheid) heb ik het toch niet aangedurfd want ik weet uit ervaring dat als gas niet bij een bepaald type motor past, je er compleet op leegloopt. Dat was wel bij een ander merk, maar toch.
Hoewel de D5 een hele krachtige motor is en bijzonder zuinig is ( mijn gem. verbruik over de 17000km die ik er inmiddels mee heb gereden is ruim 1:14 en ik rijd regelmatig in Duitsland met snelheden ruim boven de in NL toegestane max. snelheid) vind ik de geluidsproductie van deze motor toch wel aan de forse kant. En ik mis mijn zijdezacht lopende zespitter op LPG ( stationair moet je op de toerenteller kijken of ie nog loopt) wel een beetje. Maar gelukkig kan ik er dan privé nog volop van genieten.
Best een moeilijke beslissing dus. Ik kan me goed voorstellen dat je gas in wilt bouwen in je s80, maar verdiep je toch wel grondig in een en ander want er zijn met de huidige motoren best bovengemiddeld veel problemen . En het zou jammer zijn als op die manier een beoogde besparing een nachtmerrie zou worden.
Ga in ieder geval naar een goede gasinbouwer. Zelf heb ik hele goede ervaringen met de gebr. van Orsouw in Eindhoven en over Mesman in Son zijn ook hele goede verhalen in omloop.
In ieder geval veel succes met je beslissing.

Groeten van een toch wel tevreden dieselrijder maar tevens een heel tevreden en enthousiast LPG gebruiker.

Jan.
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

Heb voor mijn huidige auto een V40 2.0l gehad met een vialle installatie. Dit was een van de eerste lpi installaties die er ingebouwd werden in nederland in een V40. Een hele rapportage van de inbouw heeft destijds gestaan in autovisie. Mijn auto deed mee aan de autovisie duurtest van 100.000 km.

Heb er daarna nog 140.000km mee gereden zonder enig probleem aan de gasinstallatie. Zowel de pomp als de injectoren hebben het altijd perfect gedaan.

Wat wel eens vergeten wordt is het tanken in een vialle installatie.
Als je de tank zowel gas als benzine leeg rijdt loop je de kans dat een van de je brandstofpompen het voortijdig gaat begeven. Daar moet je echt op letten.
Ze kunnen er niet goed tegen.

ook met een 'klassieke' necam installatie in een volvo 360 heb ik goede ervaring. Ik heb er meer dan 450.000km mee gereden met uiteraard wel regulier onderhoud en een koprevisie. Maar de gas installatie deed het goed.
Uiteraard is dit totaal niet vergelijkbaar met de moderne LPI installaties.

Vanwege ruimte gebrek (kinderen konden niet meer achter me zitten) heb ik een paar jaar geleden de V40 ingeruild voor een S80 2.5D .

Diesel rijden bevalt me toch ook wel al was het maar voor de actie radius. meer dan 1200km met een tank.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Nou bedankt voor jullie uitgebreide uitleg en dat jullie tijd geben genomen als ik nu zou doen zou ik Necam kiezen want ik zie in beide verhalen vergelijkbare problemen en dat over pomp die kapot gaat als je tank leeg rijd heb ik ook gehoord.Necam heb ik meredere malen helemaal leeg gereden en nooit problemen.Diesel is voor mij geen optie gezien dat ik deze 3 weken in mijn beziet heb.Ook is diesel duur voor mij.Ook lees ik dat er Gasfx op de markt is en op hun site staat ook wat maar jullie verhalen schrikt mij toch wel.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
broker
3rd Gear member

Laat je door een goed gas inbouwstation adviseren. Die zitten er echt niet op te wachten om je een installatie te verkopen in een auto waarbij dat grote problemen oplevert. Als je een rustige rijder bent, kan ik me voorstellen dat het mee kan vallen. Zelf rijd ik regelmatig in Duitsland en dan wil ik het gas weleens flink intrappen. Dat zou je dan alleen op benzine moeten doen voor de zekerheid. Inderdaad zijn de inspuitpompen van Vialle gevoelig voor het leegrijden van de tank. Dat heb ik ook nooit gedaan en desondanks heb ik er problemen mee gehad. Maar voor de rest vind ik LPG een fantastische brandstof en heb er in diverse auto's al ruim 1,2 miljoen kilometers op afgelegd. Maar probleem met de huidige moderne benzinemotoren is dat deze door de strenge emissie eisen en de beoogde zuinigheid een te schraal mengsel oplevert om probleemloos op gas te rijden. En gezien de huidige uurlonen heb ik daarom maar voor de veilige weg gekozen en een diesel gekocht. En wat die actieradius betreft: in mijn huidige s90 ligt een 100 ltr. tank ( 80 ltr. effectief) en daar rijd ik ruim 600 km mee. Bovendien heb ik na zoveel jaren gas rijden een innige band met de vaste pomphouder en zijn charmante cassieres opgebouwd zodat ik die 1200 km actieradius helemaal niet zo'n groot voordeel vind en vaak na 700 km alweer aan de pomp te vinden ben :D

Grtx, Jan
Johan s60
6th Gear member

Ik zou voor vialle gaan, loopt gewoon goed geen last van vervuiling en dat verhaal van die pomp is ook weer achterhaald.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb 338.000 km gereden (ten minste, dat was de laatste km-stand, de eerste 127.000 km deed iemand anders 8) ) met een V40 2.0 Lpi (= Vialle) uit 1996, en alleen een keer twee injectors (oid) laten vervangen. (dit was wel een duur grapje....)
De LPG-pomp in de tank heeft het altijd keurig gedaan, terwijl ik 'm altijd leegreed tot ie stotterde: daarna op benzine een pompstation zoeken :?
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gast

Mijn BiFuel heeft Necam (af fabriek Volvo)
Geen problemen meer, nu ik achterstallig onderhoud heb gepleegd, want dat wordt nog wel eens vergeten.
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Alex... jij PLEEGT achterstalling onderhoud? Ik denk dat je 't beter kunt oplossen. (Toegegeven... 'k ben wat melig vanavond)
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
en
2nd Gear member

Ik heb Vialle LPI in mijn wagen sinds 35000km, op ca. 285000 km de lpg-pomp inderdaad moeten vervangen (ruim 500€ bij de installateur), sindsdien geen problemen (nu 310000 km)
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
Gast

ufovolvo schreef:Alex... jij PLEEGT achterstalling onderhoud? Ik denk dat je 't beter kunt oplossen. (Toegegeven... 'k ben wat melig vanavond)
:P Was de vorige eigenaar ook (melig) of de dealer want er werd geen zak aan LPG onderhoud gedaan. :lol:
marc'ss80
2nd Gear member

Ik rij zelf een S80 T6 1999 op een Vialle LPI instalatie met ring tank (67liter)
En ik ben zeer te spreken over her resultaat tot nu toe ruim 40.000 km op zitten met deze gasinstalatie ,die is ingebouwd door Mesman in Son .
Geen probleemen tot nu toe ,ze kennen mij ondertussen wel bij het tankstation.
Mijn vorige volvo's reden ook op gasinstalatie's van vialle,ooit een omschakel-relais en een inspuitventiel stuk maar met z'n 300000km in totaal is dat geen wonder.
Ik ben een tevreden vialle rijder
vr,gr marc
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Nou nu heb ik hoofdpijn.Ik hab al Vialle gebeld en in Eindhoven zit ook eentje ( Car Care Wallinga) als ik langs kom ga ik beslissen wat er wordt Vialle,Gasfx, of Necam.Ik heb zelf goede ervaring met Necam. Wat is verbruik van S80 2.4 . Normaal 20% meer dan benzine toch. Dan zou ik uit moeten komen op 10L per 100km.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
en
2nd Gear member

Bij mijn V70 2.4 140pk met Vialle LPI is het verbruik ongeveer 25-30% meer dan wat de board computer aangeeft...
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
joostb
2nd Gear member

Ik heb in mijn s60 gasfx (laten inbouwen bij car care Wallinga)
In het begin een probleempje gehad maar dat is keurig opgelost.
De gas computer zag de tankdruk niet juist, en als je op gas ging rijden dan
ging de computer van de benzine injectie het mengsel bij regelen omdat het mengsel te arm was.
Starte je de auto weer (dus op benzine)dan liep hij veel te rijk en ging het lampje van het motormanagement branden en liep hij niet goed,schakelde de
auto weer op gas dan liep hij weer lekker.
Ze hebben hem uit gelezen en het bleek dat de gascomputer niet goed was,
is onder garantie vervangen.

Ik heb een 100l gastank en kan er ongeveer 750km mee rijden
Ik moet er ongeveer 50km aftrekken omdat als je start je de eerste kilometers op benzine rijd (totdat de koelvloeistof 40 graden is)
Het is een knots van een tank en de kofferbak is erdoor erg klein geworden,
maar ik hoef gelukkig niet elke dag te tanken.

Ik heb meteen flastube ingebouwd dit is een smeersysteem voor de kleppen(ter voorkoming van het inslaan van de klepzetels)
Bij Vogels autogas in Son hebben ze een flashtube systeem met een soort inspuiting dit systeem zou onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid moeten doseren.
Ik heb het systeem nog niet gezien maar het zou 180Euro kosten!
M.A. Trilsbeek
2nd Gear member

joostb schreef: Ik heb meteen flastube ingebouwd dit is een smeersysteem voor de kleppen(ter voorkoming van het inslaan van de klepzetels)
Bij Vogels autogas in Son hebben ze een flashtube systeem met een soort inspuiting dit systeem zou onder alle omstandigheden de juiste hoeveelheid moeten doseren.
Ik heb het systeem nog niet gezien maar het zou 180Euro kosten!
Ik ben heel erg benieuwd welk systeem dit is! Ik heb de gewone Flashlube mechanische doceer unit, maar daarmee blijf ik aan het afstellen. Ik kan op het internet die andere unit niet vinden, iemand van jullie wel?
Johan s60
6th Gear member

Nee ik kan het ook niet vinden.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
joostb
2nd Gear member

Ik heb ze een tijd geleden gebeld gehad en hij vertelde dit aan de telefoon!
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
bjsp
1st Gear member

Ik heb in mijn V70 (2.4 140pK uit 2001) een vialle LPI installatie zitten. Maar daar heb ik problemen mee dat hij te vlug naar gas wil schakelen bij en koude start als de buitentemperatuur lager is dan ong 8 graden. Heb er nu al de zevende lpg computer in met steeds andere instellingen maar hij doet het nog steeds. schakel ik zelf met de hand over wanneer de motortemperatuur bij het eerste streepje is dan gaat het perfect en heb ik nergens last van. Eenmaal op gas rijdt het als een trein.
joostb
2nd Gear member

Bij mij werkt het prima (ik heb dezelfde instalatie) ik vind zelfs dat hij best wat eerder over mag schakelen naar gas.

Misschien moet je het zoeken in de temperatuursensor die op de auto zit,
ik weet alleen niet welke sensor ze daar voor gebruiken, koelvloeistof sensor???
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Plaats reactie

Terug naar “S80”