Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10.11.2007 - 20:51
door THR33KINGS
zijn echt de handremschoentjes vervangen of de remblokken achter want voor de handrem heeft de auto aparte remschoenen binnen in de remschijf(trommel). en als deze nieuw zijn en de handrem is afgesteld en je moet hem nogsteeds helemaal naar boven trekken klopt er toch ergens iets niet, en zou ik er toch even naar laten kijken

Geplaatst: 10.11.2007 - 23:34
door exhonda
THR33KINGS schreef:zijn echt de handremschoentjes vervangen of de remblokken achter want voor de handrem heeft de auto aparte remschoenen binnen in de remschijf(trommel). en als deze nieuw zijn en de handrem is afgesteld en je moet hem nogsteeds helemaal naar boven trekken klopt er toch ergens iets niet, en zou ik er toch even naar laten kijken
#De handrem werkt weer perfect :D
(ik vermoed dat ze hem opgespannen hebben)

#Het koppelingpendaal is gesmeerd

#Er zijn nieuwe remschijven op gekomen(voor)en nieuwe remblokken :P

#Er is een nieuw slot in gezet :P

#Plus ze hebben de Airco gereinigd :D

# De spiegel trilt een stuk minder

Ik laat de S60 binnenkort na kijken bij een Volvo monteur
want de trilling bij het accelereren is er nog en de ratel ook :(

Geplaatst: 26.11.2007 - 10:59
door exhonda
exhonda schreef:
THR33KINGS schreef:zijn echt de handremschoentjes vervangen of de remblokken achter want voor de handrem heeft de auto aparte remschoenen binnen in de remschijf(trommel). en als deze nieuw zijn en de handrem is afgesteld en je moet hem nogsteeds helemaal naar boven trekken klopt er toch ergens iets niet, en zou ik er toch even naar laten kijken
#De handrem werkt weer perfect :D
(ik vermoed dat ze hem opgespannen hebben)

#Het koppelingpendaal is gesmeerd

#Er zijn nieuwe remschijven op gekomen(voor)en nieuwe remblokken :P

#Er is een nieuw slot in gezet :P

#Plus ze hebben de Airco gereinigd :D

# De spiegel trilt een stuk minder

Ik laat de S60 binnenkort na kijken bij een Volvo monteur
want de trilling bij het accelereren is er nog en de ratel ook :(
Nou vandaag een Volvo monteur naar mijn S60 laten kijken
en hij constateerde dat het vliegwiel het ratelgeluid veroorzaakt en dat er twee van de vier verstuivers lekken.

Ik zou er evt. mee door kunnen rijden :roll:
maar vervangen zou beter zijn :D

Mijn vraag aan jullie valt dit onder de Bovag garantie :?:

Geplaatst: 26.11.2007 - 16:43
door Gast
Vliegwiel dat lawaai maakt is 99,9 % defect. Bekent probleem bij Volvo.
Dat wil je onder garatie vervangen, want dit is een vrij prijzige klus.
Laat dan gelijk ook je koppelingsplaat, drukgroep en koppelingscilinder/druklager vervangen en de priceas even goed invetten.

Verstuivers lek = defect, ook dat is een prijzige bezigheid.
Ik heb begrepen dat als de leidingen zijn gedemonteerd, deze ook vervangen moeten worden.
Trouwens 2 van de 4? 2 van de 5 zeker! :wink:
Overwegen waard om ze allemaal te vervangen.

Lijkt mij allemaal Bovag garantie, ik zou niet weten waarom niet!

Geplaatst: 26.11.2007 - 18:01
door exhonda
AlexV70 schreef:Vliegwiel dat lawaai maakt is 99,9 % defect. Bekent probleem bij Volvo.
Dat wil je onder garatie vervangen, want dit is een vrij prijzige klus.
Laat dan gelijk ook je koppelingsplaat, drukgroep en koppelingscilinder/druklager vervangen en de priceas even goed invetten.

Verstuivers lek = defect, ook dat is een prijzige bezigheid.
Ik heb begrepen dat als de leidingen zijn gedemonteerd, deze ook vervangen moeten worden.
Trouwens 2 van de 4? 2 van de 5 zeker! :wink:
Overwegen waard om ze allemaal te vervangen.

Lijkt mij allemaal Bovag garantie, ik zou niet weten waarom niet!
Sorry twee van de vijf :D

De verstuivers lekken aan de bovenkant blok (daar ligt allemaal zwarte drap.)

De Volvo gaat 6 dec voor een gehele tjek up naar de Volvo dealer daarna neem ik weer contact op met de Bovag garage waar ik hem vandaan heb :wink:

Geplaatst: 26.11.2007 - 18:07
door Oceanracer
Verstuivers van D5 gaan geregeld defect. Kosten: een kleine € 400,00. Per stuk, wel te verstaan. Maar als ik je lijstje zo lees, mag je van geluk spreken dat de andere zaken allemaal al zijn opgelost! Of ze de duurste kwalen (vliegwiel & verstuivers) ook voor hun rekening gaan nemen is nog maar de vraag. Ik wens je alle succes!

Geplaatst: 26.11.2007 - 18:53
door jackss60
Als je vliegwiel stuk is en het valt niet onder de Bovag garantie dan hou je hart maar vast voor de kosten die ermee gepaard gaan :-(

Kan je verklappen dat dat zeer prijzig is.

gr,
J

Geplaatst: 26.11.2007 - 20:03
door Oceanracer
jackss60 schreef:Kan je verklappen dat dat zeer prijzig is.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat er dan bij jullie door de dealer voor wordt gevraagd.

Geplaatst: 27.11.2007 - 18:48
door jackss60
924 euro

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=17817

Prijzig genoeg?

groeten,
Jack

Geplaatst: 27.11.2007 - 19:00
door Oceanracer
Hangt er eigenlijk vanaf. Als dit de prijs bij een officiële dealer is voor een nieuw vliegwiel, inclusief nieuwe koppeling en drukgroep vind ik het een koopje! Sterker nog: Voor dat geld rij ik gerust naar jouw dealer voor het vernieuwen van deze onderdelen!

Geplaatst: 10.12.2007 - 19:00
door exhonda
Update: vandaag een rapport op laten maken bij de Volvo dealer.

Verstuivers lekken
Brandplaatjes vervangen
Verstuiver leidingen vervangen
Achterste uitlaatsteun vervangen
Koplamp verstelling niet goed
Vliegwiel vervangen
Intercooler lekt

Nou de Skoda dealer afwachten..............

Geplaatst: 10.12.2007 - 19:14
door Oceanracer
Ze zullen je in elk geval niet (meer) met open armen ontvangen. :) Afwachten dus.

Geplaatst: 10.12.2007 - 21:58
door toppertje
wat moet ik mij voorstellen bij: vliegwiel stuk: :-k
dit is een masief stuk ijzer, die gaat toch niet zomaar stuk?

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:04
door Oceanracer
Jij bedoelt de koppelingsplaat. Deze is massief, maar kan natuurlijk ook krom zijn.

Het vliegwiel zijn/lijken (dat weet ik niet meer precies, slechts 1 keer zo'n ding ca 30 seconden gezien) 2 delen die met spiraalveren aan elkaar vast zitten om schokken op te kunnen vangen.

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:37
door steven460
was de wereld maar simpel

Dual-mass flywheel
Lomp stuk metaal aan motor. dure constructie met paar veertjes en een lager. Dan weer een lomp stuk staal :p
:

Afbeelding

Geplaatst: 10.12.2007 - 22:41
door toppertje
wat gaat daar dan aan stuk?
de veren mischien?(ivm. klapperend geluid)

Geplaatst: 11.12.2007 - 00:21
door Gast
Wie weet nog een goedkoop adresje voor zo'n Dual massvliegwiel?
Desnoods buiten Volvo om.

Geplaatst: 11.12.2007 - 07:12
door Oceanracer
toppertje schreef:wat gaat daar dan aan stuk?
de veren mischien?(ivm. klapperend geluid)
Echt kapot gaat die veren natuurlijk niet, maar ze worden wel slapper. Daardoor komt er (te veel) bewegingsruimte wat het klapperen en schokken veroorzaakt.

Fraaie afbeelding trouwens, Steven.

Geplaatst: 20.12.2007 - 14:23
door exhonda
jackss60 schreef:Als je vliegwiel stuk is en het valt niet onder de Bovag garantie dan hou je hart maar vast voor de kosten die ermee gepaard gaan :-(

Kan je verklappen dat dat zeer prijzig is.

gr,
J
Vandaag telefoon van de Skoda garage gehad en de Volvo gaat 7 Januari
daar naar toe.
Ze zeggen alles te zullen na kijken en evt. op te lossen :D

Geplaatst: 09.01.2008 - 11:09
door exhonda
De skoda dealer is bij twee Volvo garage s langs geweest
en deze zeggen nooit zomaar een vliegwiel te vervangen
alleen als evt. de koppeling platen moeten worden vervangen.

Tevens zou de intercooler ook niet lek zijn :roll:

Wat zou een vliegwiel in onbalans evt. voor schade kunnen veroorzaken op de lange duur :?:

wie kan mij hier bij helpen :D