Pagina 2 van 5
Geplaatst: 19.11.2007 - 21:25
door gjburg
Heb laatst heldere koplampen ingebouwd en daar zitten ze idd veel lastiger en nog meer in de hoek bij het spatbord dan bij de matte koplampen.
Daar zit bij de matte ook zeker niet makkelijker maar daar is het redelijk te doen.
Tip gebruik geen eigen huismerk van de Halfords dan krijgen je schrammen op je handen niet de tijd te genezen en moet je alweer nieuwe lampen monteren. Volgens de :leftfighter6: halfords verkoper ligt het aan mijn dynamo dat de halfords lampen nog geen maand mee gaan (lees hier, alle soorten lampen H1, H7, stadlicht het is allemaal troep, had per ongeluk van iedere soort een reserve lampje gekocht!). Die discussie ben ik ook niet eens met hem aangegaan.. Mijn Philips lampen gingen allemaal over het algemeen meer dan twee jaar mee.
En hoop dat al mijn lampen voorlopig heel blijven.
Geplaatst: 19.11.2007 - 21:33
door René S60
Een T5 uit 2002
Iedere verandering is dus geen verbetering...
Geplaatst: 20.11.2007 - 10:57
door euerw
ik denk zo zeer niet dat het plaatsen het probleem is maar het eruit halen, ik kan de stekker niet goed vast pakken en natuurlijk zit ie redelijk klem dus wil niet van zijn aansluiting af
Geplaatst: 20.11.2007 - 11:05
door trax
je moet proberen niet te trekken aan de stekker maar duwen, dwz met schroevendraaier ietwat wrikken van de lamp af, en telkens links rechts van de stekker dit doen.
wellicht kom je er niet met een schroevendraaier bij probeer dan met een gebogen punttang, of een alu. stripje.
suc6
Geplaatst: 20.11.2007 - 11:12
door euerw
trax schreef:je moet proberen niet te trekken aan de stekker maar duwen, dwz met schroevendraaier ietwat wrikken van de lamp af, en telkens links rechts van de stekker dit doen.
wellicht kom je er niet met een schroevendraaier bij probeer dan met een gebogen punttang, of een alu. stripje.
suc6
is het niet moegelijk om de hele koplamp los te maken (bevestings bouten ) en dan iets naar voren te halen?
Geplaatst: 20.11.2007 - 18:08
door avanderendeS80
kweet niet of dat ook geld voor de s60 maar mijn ervaring met de s80 zegt genoeg NIET DOEN GEWOON VANAF BLIJVEN. heb laatst het glas moeten vervangen i.v.m scheurtje uurtje mee bezig geweest ](*,)
Geplaatst: 21.11.2007 - 00:26
door C 30 T5
dit geldt voor type met heldere koplampen !
C 30 T5 schreef:Het vershilt van type tot type, maar ik denk het type det je hebt het beste aan de linkerkant het luchtfilter eruit kunt halen en aan de rechterkant de regeleenhied van de motor eruit kunt halen.Dit is de einige manier om er fatsoenlijk bij te kunnen.Het is wat werk !
succes
En als de stekker niet los gaat van de lamp voorzichtig met een schroevendraaier ertussen wrikken. Wel opletten het plastic omhulsel van de twee stekkers aan de lamp is broos door de warmte van de gloeilamp,en gaat zomaar stuk.Een gewaarschuwd mens teldt voor twee !
Geplaatst: 21.11.2007 - 12:55
door euerw
ja das leuk maar daar kom ik zelfs niet goed bij:-(
Geplaatst: 21.11.2007 - 13:02
door Oceanracer
C 30 T5 schreef:... Wel opletten het plastic omhulsel van de twee stekkers aan de lamp is broos door de warmte van de gloeilamp,en gaat zomaar stuk.Een gewaarschuwd mens teldt voor twee !
Dat zwarte kunstof is inderdaad van inferieure kwaliteit! De laatste onderhoudsbeurt is er rechts voor ook een lampje door de Volvomonteur vervangen en is hierbij deze stekker gesneuveld. Helaas moest ik daar later zelf achter komen, maar dit ter zijde. Er is mij toegezegd dat deze stekker bij de volgende beurt weer zal worden aangebracht.
Dus er even een schroevendraaier tussen wurmen zou ook niet mijn voorkeur hebben.
Geplaatst: 21.11.2007 - 13:48
door trax
principe is duwwen ipv trekken, bij trekken beschadig je nog meer
Geplaatst: 21.11.2007 - 16:01
door euerw
trax schreef:principe is duwwen ipv trekken, bij trekken beschadig je nog meer
zie de bui hangen dat ik de boel moet los maken, weet iemad hoe ik de luchtfilter-bak los krijg en het geen wat aan der andere kant zit?
Geplaatst: 21.11.2007 - 20:04
door steven460
Lucht filter loshalen is eigenlijk niets meer dan gezond verstand gebruiken.
Contact op 0 zetten en 5 minuten wachten.
Stekker van de LMM halen
Slangen los halen
Koude intake los halen
Vaccuum slangen,
en kan het beest er uit
5+ ~5 minuten
Geplaatst: 21.11.2007 - 20:07
door Rogier64
Maar euh, wat zetten jullie nu van nieuwe H7 lamp er in? Ik wil geen xenon ombouw gezien de problemen die hier gemeld worden. Kortom, wat zijn volgens jullie de beste H7 lampen als ik meer licht wil?
Geplaatst: 21.11.2007 - 20:10
door steven460
Philips heeft paar monsterlijk dure h4 en h7's
Deze had ik toen gekocht voor mn 460, welke zichtbaar meer licht leverden.
Vision plus? Iig GEEN bluawe oid. Gewoon wit.
Geplaatst: 21.11.2007 - 20:40
door Oceanracer
Ik gebruik al jaren Philips Premium. Volgens Philips geven deze 30% meer licht. Meer als wat dat staat echter nergens vermeld, maar ik ben er zeer te vreden over. Neem anders even een kijkje op hun
website.
Geplaatst: 21.11.2007 - 20:52
door René S60
Neem anders even een kijkje op hun website
Ook ik gebruik al jaren Philips Premium en ben er ook zeer tevreden over. Philips zelf geeft op deze site al aan bij gemiddelde montagetijd: n/a (niet aan te raden

)
Geplaatst: 21.11.2007 - 22:58
door C 30 T5
Ik heb zelf Night Vision van Philips , prima licht maar vind 3 lampen stuk in 2 jaar tijd net iets te veel van het goede per 2 st 24 euro.Op de auto zit niet eens dag lichten op kun je nagaan
Straks weer standaard Volvo long life erin, komt ook best goed licht af.
Geplaatst: 22.11.2007 - 07:19
door Oceanracer
Voor zover ik weet monteert Volvo zelf Osram. Ik ben zelf nog nooit een "Volvo" lamp tegen gekomen.
Geplaatst: 22.11.2007 - 07:33
door arnoud
Inderdaad, en als je auto daar in onderhoud is, is het nog gratis ook....
Geplaatst: 22.11.2007 - 13:17
door Oceanracer
Klopt! Alleen moet ik er voor naar Assen, en dan kan het (voor 1 lampje) natuurlijk niet uit.